کد خبر: ۱۳۰۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳ 17 November 2015

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کرج از نصب سیستم بازیافت آب در 8 کارواش و یک قالی‌شویی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، همایش محیط زیست و اصناف ظهر امروز در کرج برگزار شد.

حمیدرضا لشکری در بخشی از این همایش طی سخنانی اظهار داشت: حدود 3 سال قبل طرحی با هدف کاهش مصرف آب، جلوگیری از هدررفتن آب و حفظ محیط زیست در دستور کار اداره محیط زیست شهرستان کرج قرار گرفت.

وی افزود: با شناسایی واحدهای صنفی که بیش از دیگر واحدها نیاز به مصرف آب دارند، مشخص شد قالی‌شویی‌ها و کارواش‌ها بیش از اکثر واحدهای صنفی آب مصرف می‌کنند که بخش مهمی از آب مصرفی نیز به هدر می‌رود.

رئیس محیط زیست شهرستان کرج تصریح کرد: در این راستا طرحی تصویب و با مشارکت محیط زیست و فرمانداری کرج مقرر شد که برای نصب سیستم بازیافت آب در کارواش‌ها و قالی‌شویی‌های کرج نصب شود.

لشکری گفت: این طرح برای نخستین بار در کشور و به صورت پایلوت در کرج اجرا می‌شود و خوشبختانه در مدت کوتاه عملیاتی شدن طرح فوق، تاثیرات و استقبال خوبی را از آن شاهد بودیم.

وی بیان داشت: در حال حاضر مالکان 15 کارواش برای نصب سیستم بازیافت آب قراردادهای خود را منعقد کرده و 8 کارواش نیز به این سیستم مجهز شده است.

رئیس محیط زیست شهرستان کرج افزود: همچنین 1 قالی‌شویی به این سیستم مجهز شده و 12 واحد دیگر از این صنف قراردادهای خود را منعقد کرده‌اند.

لشکری ادامه داد: برای اینکه بتوانیم تمام کارواش‌ها و قالی‌شویی‌های کرج را به این تصفیه‌خانه‌ها مجهز کنیم، نیاز است که تسهیلات مالی خوبی در اختیار مدیران واحدهای صنفی قرارداده و آنها را به اجرای طرح فوق تشویق کنیم.

وی تصریح کرد: به طور قطع با نصب سیستم بازیافت آب در کارواش‌ها و قالی‌شویی‌ها بیش از 90 درصد آب مصرفی در این واحدها، بار دیگر به چرخه مصرف باز می‌گردد و این امر نقش مهمی در صرفه‌جویی و حفظ منابع آب استان البرز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار