رئیس اداره‌ی حفاظت محیط‌زیست خوی از دستگیری 27 متخلف حرفه‌ای شکار توسط مأموران یگان حفاظت خوی در عرض کمتر از دو ماه اخیر خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴ 12 March 2015

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،جعفر محمدپور» با بیان این خبر گفت: مأموران یگان حفاظت اداره‌ی خوی و محیط‌بانان منطقه حفاظت شده مراکان در کمتر از دو ماه اخیر6 قبضه اسلحه گلوله‌زنی جنگی از نوع 1- یک قبضه 270 و یک قبضه اسلحه برنو به‌همراه 12 تیر فشنگ و 4 متخلف 2 یک قبضه اسلحه کلاش به‌همراه 4 نفر متخلف 3- یک قبضه اسلحه خفیف به‌همراه دو نفر متخلف 4 - یک قبضه اسلحه کلاشینکف به‌همراه 4 نفر متخلف به‌همراه 26 عدد تیر فشنگ جنگی 5 - یک قبضه اسلحه خفیف به‌همراه یک نفر متخلف 6 - شش قبضه اسلحه‌ی شکاری را به‌همراه 11 نفر متخلف و به‌همراه 78عدد فشنگ پیش از اقدام به هرگونه شکار در عمق منطقه شکار ممنوع زرآباد و منطقه حفاظت شده مراکان دستگیر و تحویل مقامات قضایی کردند.

وی ادامه داد: همگی این افراد دستگیر شده از متخلفان حرفه‌ای در منطقه بودند که با تلاش‌های شبانه‌روزی محیط‌بانان منطقه حفاظت شده مراکان به دست قانون سپرده شدند.

رئیس اداره‌ی حفاظت محیط‌زیست خوی افزود: این آمار نشان از تلاش و زحمت محیط‌بانان هوشیار اداره‌ی حفاظت محیط‌زیست خوی و منطقه‌ی حفاظت‌شده مراکان است که در برخورد با هرگونه تخلف زیست‌محیطی بسیار جدی و مصمم هستند.

محمدپور خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ پروانه‌ای برای شکار در کشور صادر نشده است و اقدام به شکار جانوران وحشی برابر قوانین و مقررات مستلزم صدور مجوز و پروانه شکار است و هرگونه شکار و آغاز به شکار تخلف و جرم محسوب شده و مأموران اداره حفاظت محیط زیست خوی با قاطعیت با متخلفان برخورد می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار