کد خبر: ۱۳۱۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶ 18 November 2015
فرمانده انتظامی استان البرز گفت: کم‌کردن فاصله زمانی کشف تا وقوع جرم از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار یگان‌های مختلف انتظامی استان به ویژه کلانتری‌ها قرار گرفته است که توجه به آن‌ها و اجرایی کردن موارد مذکور نباید مورد غفلت قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، به نقل از پایگاه خبری پلیس البرز، سردار بخشعلی کامرانی صالح شب گذشته به صورت سرزده از کلانتری 38 بنفشه و 30 اسلام آباد بازدید کرد و ضمن ارزیابی عملکرد این کلانتری‌ها توصیه‌های لازم را در‌باره انجام بهینه امور و بهبود روند کار در کلانتری‌ها ارائه داد.

وی خطاب به ماموران انتظامی اظهار داشت: آشکارترین وظیفه پلیس به عنوان نهاد واسط امنیت، سازماندهی امور انتظامی جامعه به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی برای کاهش جرم است و بخش عمده‌ای از عملکرد پلیس در کلانتری‌ها و پاسگاههای انتظامی تبلور پیدا می‌کند.

کامرانی‌صالح با بیان اینکه در واقع، کلانتری و پاسگاه‌ها، خط مقدم و پیشانی جامعه و اجتماع در کاهش جرم است چرا که از یک سو پاسخگویی به بسیاری از نیازمندی‌های پلیسی جامعه در حیطه وظایف و اختیارات آنها است، افزود: وظیفه مهم ضابطین قوه قضاییه عمدتاً از طریق این مراکز صورت می‌پذیرد و از همه مهم‌تر آن‌که عملی کردن برنامه تقدم پیشگیری بر برخورد، در این حوزه قابل اجرا است.

وی یکی از شاخصه‌های پلیس اجتماعی را استفاده از توانمندی جامعه در رویارویی با معضلات، مسائل، ناهنجاری و جرایم دانست و گفت : امروزه آموزش همگانی و مشارکت شهروندان از عناصر اصلی کار پلیس است.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در چند سال اخیر در حوزه برخورد با جرایم و پدیده سرقت توفیقات خوب و قابل قبولی کسب کرده است اما در برخی از سرقت‌ها همچون سرقت داخل خودرو شاهد افزایش جرم بوده‌ایم.‏

وی گفت: به همین سبب با تمام توان و با برگزاری جلسات مشترک و متعدد متشکل از پلیس‌های تخصصی و کلانتری‌ها با ریشه‌یابی دقیق و علمی علل بروز و رشد سرقت‌ها بررسی و برنامه‌ریزی مناسبی برای مقابله و کاهش رشد جرایم را در پیش گرفته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان البرز اضافه کرد: نقش و سهم کلانتری‌ها در جلوگیری از وقوع سرقت‌ها توسعه یافت و همزمان با یگان‌های انتظامی سراسر کشور با تقویت سیستم کلانتری‌ها و کاهش فاصله اداری و سیستمی بستر مناسبی فراهم شده تا با اطلاع رسانی دقیق کلانتری، پلیس آگاهی بتواند موفق‌تر عمل کند و در مقابله با انواع جرائم به ویژه سرقت از توانمندی بالایی برخوردار شود.

سردار کامرانی صالح به نقش برجسته سایر سازمان‌ها‌ در مقابله با پدیده سرقت اشاره کرد و اظهار داشت:‌ درست است که پلیس متولی برخورد با سرقت است اما مبارزه با جرم صرفاً با کشف جرم، خاتمه پیدا نمی‌کند و باید سازمان‌های مختلف به واسطه نقش خود در کنترل جرائم و تامین امنیت جامعه به کمک پلیس بیایند و علاوه بر آن همه مردم از هر قشر و صنفی نیز در پیشگیری از وقوع جرم نقش دارند و باید وظایف را به گونه‌ای درست و صحیح در بین همه آحاد جامعه تقسیم کرد تا حس همکاری در آنها تقویت شود.

وی تصریح کرد: مبارزه هدفمند با سرقت‌هایی که بیشترین فراوانی را دارند، پیشگیری از افزایش سرقت‌ها، ایجاد ناامنی در مناطق جرم خیز، توسعه احساس امنیت روانی در جامعه و کم کردن فاصله زمانی کشف تا وقوع جرم از جمله برنامه‌هایی است که به طور جد در دستور کار یگان‌های مختلف انتظامی استان به ویژه کلانتری‌ها قرار گرفته است که توجه به آن‌ها و اجرایی کردن موارد مذکور نباید مورد غفلت قرار گیرد.

فرمانده انتظامی استان البرز حفظ امنیت و جلوگیری از ارتکاب جرایم در بخش‌های عمومی را از وظایف نیروی انتظامی دانست و عنوان کرد: نیروی انتظامی باید به صورت نرم مردم را با حقوق شهروندی و وظایفشان آشنا سازد زیرا لازم است تا افراد جامعه ضمن آشنایی با حقوق خود، از تکالیفی که تضمین کننده امنیت اجتماعی آن‌ها است و بر عهده آنها گذاشته شده آگاهی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار