فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با تشریح برنامه‌های هفته بسیج در همدان ، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و اردوهای جهادی از برنامه‌های محوری بسیج همدان است.
کد خبر: ۱۳۱۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۵ 19 November 2015

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با تشریح برنامه‌های هفته بسیج در همدان ، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و اردوهای جهادی از برنامه‌های محوری بسیج همدان است.

به گزارش تسنیم ، سردار غلامعلی ابوحمزه  در نشست خبری خود به مناسبت فرا رسدین هفته بسیج اظهار داشت: با توجه به تاکید خاص مقام معظم رهبری نسبت به سردار شهید همدانی در بازه زمانی 10 روزه، 3 مرتبه از حضور مردم همدان در مراسم تشییع آن شهید عزیز قدردانی کردند.

ابوحمزه بیان کرد: در بررسی‌هایی که داشتیم در طول 37 سال انقلاب تشییع پیکر سردار شهید همدانی در همدان بی نظیر و در تهران نیز کم نظیر ارزیابی شد.

وی افزود: این شخصیتی که بیش از 40 سال تلاش صادقانه و خالصانه نسبت به ارزشها و ولایت داشت و بنده نیز از سال 76 از زمانی که جانشینی فرماندهی نیروی مقاومت بسیج کشور را عهده‌دار بود در این نهاد مسئولیتی داشتم که به مدت 18 سال توفیق آشنایی با ایشان را داشتم که برای ما فرمانده‌ای الگو از همه جهات بود.

ابوحمزه به برخی ابعاد شخصیتی این شهید به سبب اینکه یکی از بهترین الگوهای استانی است تأکید کرد و افزود: شخصیت این شهید گرانقدر برای جوانان الگو است و برنامه‌های هفته بسیج با اربعین این شهید در همدان آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های هفته بسیج از جمعه 29 آبان ماه جاری تا 5 آذرماه برگزار می‌شود، گفت:هفته بسیج امسال با شعار «بسیج دست قدرت خدا» نامگذاری شده است که این دست قدرت را در کشور و جبهه مقاومت می‌بینیم.

برگزاری اربعین شهید همدانی با حضور مسئولان کشوری و لشگری

ابوحمزه از برگزاری مراسم اربعین سرلشگر شهید همدانی در نخستین روز از هفته بسیج خبر داد و افزود: از ساعت 2 و نیم تا 4 و نیم بعد از ظهر 29 آبان ماه مراسم اربعین شهید همدانی با حضور خانواده شهید و مسئولان لشگری و کشوری و استانی برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 4 شهید دیگر مدافع حرم و پاسدار همدان، بیان کرد: شهدا اثرات خوبی را در سطح استان ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه به کار بردن واژه گمنام برای شهدا مناسب نیست، گفت: واژه جاویدالاثر برای شهدا مناسبتر است.

تجلیل از 17 بسیجی نمونه کشوری در همدان

ابوحمزه با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته بسیج اظهار داشت: نخستین روز از این هفته با عنوان بسیج، ولایت و انتظار نامگذاری شده است که باتوجه به اینکه بسیجیان از توانمندی‌ها و استعدادهای بالایی برخوردارند، حدود 17 نفر از رده‌های مختلف بسیج همدان در سطح کشور نمونه شدند که جمعه و شنبه توسط ریاست سازمان بسیج مستضعفین مورد تقدیر قرار می‌گیرند که 8 نفر از آنها خانم هستند که این نشان دهنده توانایی بانوان بسیجی در همدان است.

وی با اشاره به توانمندی‌های بالای بسیجیان در عرصه‌های مختلف؛ فکری، ذهنی و روحی گفت: برخی از بسیجیان نمونه در نماز جمعه تهران توسط سردار نقدی و برخی روز شنبه مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

آغاز اکران انیمیشن نبرد خلیج فارس دو

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان از اجرای طرح میقات صالحین در نمازهای جمعه استان خبر داد و افزود: سخنرانی فرماندهان نواحی و پیشکسوتان بسیج پیش از خطبه‌های نماز جمعه، آغاز اکران انیمیشن نبرد خلیج فارس دو که کار مشترکی با صدا و سیما بوده، همایش پیاده‌روی خانوادگی بسیجیان در شهرستانها، حضور سازمان یافته بسیجیان در نماز جمعه، افتتاح نمایشگاه استانی اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی که توسط شرکت نگار نصر انجام می‌شود.

ابوحمزه اظهار داشت: روز شنبه که روز «بسیج، بصیرت و استکبارتیزی » است، دیدار با نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه، همایش بزرگ استکبارستیزی، نشست بصیرتی، جشنواره فرهنگی- ورزشی طلاب، همایش تجلیل از فرماندهان و بسیجیان پیشکسوت، طرح سفیران هدایت، اعزام خواهران مبلغه به مناطق محروم، طرح آیه‌های آرامش تفسیر سوره نور از هفته بسیج تا دهه فجر که توسط بسیج جامعه زنان انجام می‌شود و نشست بصیرتی در مدارس برای دانش آموزان را در نظر داریم.

وی با بیان اینکه روز یکشنبه با نام « بسیج، خودکفایی و اقتصاد مقاومتی» نامگذاری شده، افزود: در این راستا سال قبل 16 میلیارد تومان در بخش اقتصاد مقاومتی هزینه شد که یک میلیارد آن از بخش قرض الحسنه بود و امسال این مبلغ به 24 میلیارد تومان افزایش یافت، ضمن اینکه سال گذشته 2 هزار مورد اشتغالزایی در سطح استان ایجاد کردیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) بیان کرد: در بسیج 3 موضوع اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و اردوهای جهادی مدنظر است که در بحث اقتصاد مقاومتی هدف کمک به اقتصاد استان، اشتغالزایی و جلوگیری از بروز مشکلاتی که به سبب نبود کار، مهارت و سرمایه برای جوانان ایجاد می‌شود، است.

ابوحمزه بیان کرد: در اقتصاد مقاومتی حدود 13 عرصه است که می‌توانند مراجعه کنند و از این کانال کمکی برای ایجاد اشتغال دریافت کنند، هدف ما این است تا تمام بودجه را با توجه به فرآیند کار جذب کنیم که متاسفانه بسیاری افراد از این طرح آگاهی ندارند.

وی افزود: آموزش، فراهم کردن بازار کار و نظارت بر کار افرادی که به این نهاد مراجعه می‌کنند انجام می‌شود که این موارد به سبب تاکید رهبر معظم انقلاب با توجه به استحکام درونی نظام با استفاده از اقتصاد مقاومتی که خلاصه آن بنگاه های کوچک زود بازده است تعریف می‌شود.

11 میلیون دختر و پسر جوان آماده ازدواج در کشور وجود دارد

فرمانده سپاه همدان گفت: هدف از اجرای برنامه‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی در همدان این است تا این باور را در جوانان ایجاد کنیم که می‌توان تولید کرد، در برخی شهرستان‌ها حدود 20 الی 30 تن عسل از این طریق تولید شده است.

ابوحمزه عنوان کرد: جوانان بسیجی که طرح و برنامه دارند در این عرصه ورود یابند، ضمن اینکه بسیج در زمینه اعطای وام ازدواج نیز مبلغ 3 میلیون تومان را برای هر زوج بسیجی در نظر دارد.

وی با بیان اینکه خانواده‌های همدانی در رابطه با موضوع ازدواج در همدان بسیار سخت‌گیر هستند، گفت: 11 میلیون دختر و پسر جوان آماده ازدواج در کشور وجود دارد، و در این راستا سال گذشته هدفگذاری کردیم تا به حدود 100 زوج همدانی برای ازدواج کمک کنیم ولی به سبب مخالفت والدین این امر محقق نشد.

ابوحمزه از افتتاح پروژه‌های عمرانی بسیج در سراسر استان همدان خبر داد و افزود: سوله‌های ورزشی صالحین، 9 دی و پایگاه‌های مقاومت را که در مجموع 21 پروژه را شامل می‌شود برای افتتاح در هفته بسیج آماده شده است.

وی از برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی در سپاه ناحیه ملایر خبر داد و بیان کرد: افتتاح همزمان 5 طرح اقتصاد مقاومتی را در ناحیه رزن و غیره پیش بینی شده است.

برگزاری نشست روشنگری بسیجیان از طریق ویدئو کنفرانس

وی با بیان اینکه روز دوشنبه دوم آذرماه روز « بسیج، خودباوری و جهاد علمی» نامگذاری شده عنوان کرد: نشست روشنگری با موضوع نفوذ با کارکنان از طریق ویدئو کنفرانس انجام می‌گیرد، در یک سال و نیم گذشته تمام رده‌های استان به ویدئو کنفرانس مجهز شدند که برنامه ها، پرسش و پاسخ و مأموریت‌ها از طریق آن انجام می‌شود.

ابوحمزه تصریح کرد: با 800 پایگاه‌ مقاومت از طریق شبکه شباب به صورت هفتگی با اعضا در ارتباط هستیم ، ضمن اینکه شبکه پیامک برای اطلاع رسانی و تعامل با بسیجیان در سطح استان ایجاد شده است.

وی افزود: نشست اساتید و خانواده‌ها توسط بسیج اساتید، برگزاری شورای همفکری توسط ناحیه بهار، برگزاری روز قشر دانشجو، همایش خانوادگی سرگروه‌ها و متربیان توسط ناحیه همدان، همایش مشترک ائمه جمعه و فرماندهان پایگاه‌ها در رزن، نقش طلاب در دوران دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این روز است.

ابوحمزه با بیان اینکه سه شنبه پنجمین روز از هفته بسیج با عنوان «بسیج، خانواده و سبک زندگی اسلامی»است، گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در خراسان شمالی که 35 محور را در مورد سبک زندگی اسلامی عنوان کردند در برنامه‌های این ایام گنجانده می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان اظهار داشت: در این راستا همایش سبک زندگی اسلامی در نهاوند، همایش تحکیم خانواده و سبک زندگی در بسیج ادارات و رده‌ها، کارگاه خانوادگی سبک زندگی در ناحیه ملایر، نشست مادرانه در ناحیه ملایر، و تویسرکان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه چهارشنبه ششمین روز از هفته بسیج با عنوان «بسیج محور وحدت و بیداری اسلامی» نامگذاری شده است، عنوان کرد: نشست تخصصی دشمن‌شناسی و راه‌های نفوذ، همایش زینبیون،‌ یادواره بسیج فرهنگیان، آئین شعر سوگواری و کارگاه دخترانه برگزار می‌شود.

ابوحمزه با اشاره به برگزاری نشست دشمن‌شناسی و راه‌های نفوذ دشمن، اظهار داشت: در 80 روز اخیر حدود 200 مورد از سوی رهبر در مورد نفوذ نام برده شده است که ابعاد نفوذ باید در جامعه کالبدشناسی و بررسی شود، در صورتی که برخی افراد می‌گویند نفوذی نیست.

وی برگزاری نهضت روشنگری در ناحیه تویسرکان، همایش زینبیان در ناحیه بهار، یادواره شهدای فرهنگیان، اختتامیه شعر آئینی، برگزاری کارگاه دخترانه توسط بسیج جامعه زنان و مسابقات ورزشی را از دیگر برنامه‌های این روز عنوان کرد.

ابوحمزه اظهار داشت: در آخرین روز از هفته بسیج در 5 آذر که امام راحل دستور تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کردند، همایش بزرگ شکوه ایستادگی و اجتماع بزگ بسیجیان در سراسر استان را داریم که در هر شهرستانی مجموعه رده‌ها دعوت شدند و در همدان در سالن ابن سینا برگزار می‌شود که در آن پیرامون نقش، اهمیت و اثرگذاری بسیج صحبت می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: نشست بصیرتی و نشست مهندسین عمران با سخنرانی دکتر کارخانه‌ای، نمایشگاه دستاوردهای بسیج و یادواره شهدای مریانج در آخرین روز از هفته بسیج برگزار می‌شود، ضمن اینکه تئاتر خیابانی، همایش عاشقان ولایت، شب خاطره، ایستگاه صلواتی، اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم و غیره نیز از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در این مناسبت است.

ابوحمزه با بیان اینکه هفته بسیج آغاز تفکر اندیشه و فرهنگ‌سازی در جامعه است، گفت: از رسانه‌ها درخواست داریم تا بسیج را به عنوان، فکر، اندیشه و ایده مطرح کنند چرا که ماهیت بسیج نظامی نیست و در عرصه‌های علمی- فرهنگی، هنری، ورزشی و جبهه مقاومت و غیره وارد شده و در هر یک از این عرصه‌ها نیز سرافراز بوده است.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها باید این فکر و اندیشه بسیج را در طول سال، جاری و ساری کنند، ضمن اینکه بروز شهید همدانی، صانعی، کرمی، فانوسی و مصطفوی سبب اشاعه این تفکر شده است، چرا که وقتی جوانان با این فرهنگ آشنا شوند به سایت‌های و شبکه‌های مجازی غیر اخلاقی کشیده نمی‌شوند.

فرمانده سپاه استان همدان بیان کرد: در بحث استکبارستیزی، اقتصاد مقاومتی، فتنه و فتنه گر و تحریف شخصیت امام، اصحاب رسانه در راستای روشنگری و تبیین مسئول هستند و باید به این موضوعات بپردازند.

ابوحمزه با اشاره به موضوع انتخابات 7 اسفند، گفت: مشارکت حداکثری، رقابت سالم،‌ ایجاد امنیت و سلامت انتخابات از محور‌های مهمی است که در انتخابات دنبال می‌کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار