مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: برنامه عزاداری اربعین حسینی به صورت متمرکز در میدان امام خمینی(ره) و به صورت هماهنگ انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۳۱۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶ 19 November 2015

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: برنامه عزاداری اربعین حسینی به صورت متمرکز در میدان امام خمینی(ره) و به صورت هماهنگ انجام می‌شود.

به گزارش تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین علی دشتکی در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی، با بیان اهمیت گرامیداشت و توجه به اربعین اظهار داشت: عاشورا و نهضت کربلا در فرهنگ ما به عنوان یکی از اصول برجسته شیعیان مطرح است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: به غیر از عاشورا و نهضت کربلا، اربعین در کلام و بیان معصومین از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه استان همدان در مسیر پیاده‌روی اربعین قرار دارد، بیان کرد: شورای هیئات مذهبی، برای اسکان و پذیرایی از زائران پیاده‌روی اربعین، هماهنگی‌های لازم را با فرمانداری انجام دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دشتکی افزود: در همه شهرستان‌ها مراسم عزاداری اربعین به صورت متمرکز و برنامه محوری و با مسئولیت شورای هیئات مذهبی، هماهنگ و برگزار شود.

وی به اقامه نماز ظهر اربعین نیز اشاره و تاکید کرد: نماز ظهر اربعین نیز با هماهنگی ستاد اقامه نماز همانند نماز ظهر عاشورا و نماز ظهر روز سوم در میدان امام اقامه شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان اظهار داشت: اوقاف و اداره ارشاد نیز نسبت به چاپ و یا نصب بنر زیارت اربعین در مرکز شهر در روز اربعین اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: نیروی انتظامی نیز مثل همیشه مسئولیت برقراری نظم و امنیت در روز اربعین را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دشتکی خطاب به اعضای ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی گفت: همه اعضا نظرات خود را درباره آسیب‌‌های فرهنگی موجود در جامعه نوشته و به دبیرخانه کارگروه ارسال کنند.

وی از اقدامات شهرداری در ماه محرم امسال انتقاد و بیان کرد: شهرداری عزاداری امام حسین(ع) و ماه محرم امسال را ضایع کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان عنوان کرد: شهرداری با دادن مجوز به هیئات مذهبی در نصب خیمه در همه نقاط شهر، آسیب بزرگی را به عزاداری‌ها وارد و سوگواری امسال را وارد حاشیه کرد به طوری که عزاداری‌های امسال به هیچ عنوان در شان امام حسین(ع) و مردم همدان نبود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار