فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: بسیجیان با اجرای طرح‌های اشتغالزایی اقتصاد مقاومتی زمینه اشتغال یک‌هزار و 500 نفر را در استان اردبیل فراهم کرده‌اند.
کد خبر: ۱۳۱۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶ 19 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار جلیل بابازاده پیش از ظهر امروز در آستانه هفته بسیج و در جلسه شورای اداری استان یاد و خاطره فاتحان سوسنگرد به ویژه شهید تجلایی و 200 نفر از رزمندگان غیرتمند آذری را در رفع تصرف این شهر گرامی داشت و اظهار کرد: ما با کمترین امکانات با جرات و جسارت رزمندگان‌مان توانستیم سوسنگرد را از دست یاغیان زمان آزاد کنیم.

وی تنوع ماموریت بسیج را یادآور شد و گفت: مجموعه بسیج یک نیروی مردمی و حرکت مومنانه است به طوری که بسیج فراتر از نگاه حزبی و گروهی توانسته در کشور تاثیرگذاری بی‌نظیر معنوی خود را داشته باشد.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با بیان اینکه بسیجیان به جای فرصت‌سوزی در صحنه‌های مختلف فرصت‌سازی کرده و با احساس مسئولیت در اعتلای انقلاب اسلامی گام‌های عملی را برداشتند، افزود: به برکت انقلاب اسلامی و حضور بسیجیان امروز کشورمان در اوج امنیت و حریم دفاعی و تدافعی ارزشمندی است که در بحران‌خیزترین مناطق کشور ما در اوج آرامش و معنویت است.

بابازاده با برشمردن ابعاد مختلفی از فعالیت بسیجیان در عرصه‌های فرهنگی، تربیتی، محرومیت‌زدایی، تحقق اقتصاد مقاومتی و تقویت جبهه نظامی بیان کرد: بسیجابان بعد از پایان جنگ مسیر حرکت خودشان را از وضعیت نظامی به وضعیت متفاوت‌تری رساندند تا در تراز انقلاب اسلامی بتوانند حرکت‌های تاثیرگذار خود را انجام دهند.

این مسئول یکی از صحنه‌های حضور موفق بسیج را صحنه تربیتی با استفاده از توان علما، نخبگان و نیروهای بسیجی در قالب حلقه‌های صالحین اعلام کرد و یادآور شد: 30 هزار حلقه صالحین در کشور شکل گرفته که 4 هزار و 700 حلقه صالحین متعلق به استان اردبیل است.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: ما برای مربیان این حلقه‌های صالحین به تعداد 4 هزار نفر در اردوگاه سپاه دوره‌های آموزشی و تربیتی برگزار کردیم تا با محورها و مبانی تربیتی بیشتر آشنا شوند.

بابازاده عنوان کرد: امروز بسیج یکی از ظرفیت‌های بی‌نظیر خود را در عرصه تربیت نیروها به کار گرفته و بیش از هر زمان دیگر تلاش می‌کند تا از پیچ تاریخی افتخارات نظام اسلامی به شایستگی و با عزت تمام عبور کند.

استفاده از ماهواره 8 درصد کاهش یافته است

وی ادامه داد: اگر در هشت سال جنگ تحمیلی نیروهای بسیجی در پیشانی حرکت‌ها قرار داشته و با اعتمادی راسخ در صحنه حاضر بودند امروز در سنگر فرهنگی و تربیتی نقش و حضور بسیج سازنده است.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل برگزاری 180 یادواره شهدا را با عشق و علاقه بسیجیان و با کمترین هزینه‌ها یادآور شد و گفت: همه این فعالیت‌ها نشان می‌دهد که بسیج روحیه انقلابی خود را به همراه استکبارستیزی حفظ کرده و هرگز حاضر نیست صیانت و معنویت جامعه را با هیچ چیز دیگر عوض کند.

بابازاده فعالیت شبکه‌ها و کانال‌های ماهواره‌ای را برای تخریب خانواده‌ها و مسائل تربیتی و آموزشی یادآور شد و ادامه داد: بر اساس آمارهای موثق 8 درصد استفاده از ماهواره کمتر شده به طوری که 75 هزار ایرانی گیرنده ماهواره خود را به خاطر تاثیر ناصحیح در تربیت فرزندانشان تحویل داده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه همچنان 65 درصد خانوارها از کانال‌های ماهواره‌ای استفاده می‌کنند و شاید به دلایل مختلف از مضرات آن آگاه نیستند، یادآور شد: انتظار می‌رود با هوشیاری و مراقبت بیشتر خانواده‌ها امر تربیت صحیح و درست و منطقی مورد توجه قرار گیرد.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در مورد اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی به همت بسیجیان گفت: 35 میلیارد تومان در استان از طریق بانک مهر اقتصاد به متقاضیان اشتغال در بخش دام سبک و سنگین، تولید زعفران و صنایع کوچک و زودبازده تسهیلات بین 5 تا 30 میلیون در نظر گرفته شده تا اسباب اشتغال افراد بیکار فراهم آید.

بابازاده تصریح کرد: 70 درصد این اعتبارات تاکنون جذب شده و از این طریق زمینه اشتغال یک‌هزار و 500 نفر نیز در استان فراهم آمده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار