مرحله استانی دهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان، لحظاتی پیش در حسینیه امامزاده سید مظفر(علیه السلام) بندرعباس آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۱۳۱۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳ 19 November 2015
به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از شبستان، حجت الاسلام احمد پهلوانی مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان در مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات قرآنی مدهامتان، شناسایی استعدادهای قرآنی کانون ها و فراهم نمودن زمینه رقابت سالم در بین نوجوانان و جوانان عضو کانون ها را از جمله اهداف برگزاری این مسابقات برشمرد.
 
   وی افزود: در این دوره از مسابقات خواهران و برادران عضو کانون های فرهنگی هنری در رده های سنی 18 تا 30 سال و هشت تا 15 سال طی دو روز با یکدیگر به رقابت می پردازند.
 
   مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان هرمزگان گفت: برادران در گروه سنی 18 تا 30 سال در رشته های قرائت، حفظ 10، 20 و 30 جز>، اذان و ترتیل و هشت تا 15 سال در رشته تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز و خواهران نیز بالای 18 سال در رشته های حفظ 10، 20 و 30 جزء و در گروه سنی زیر 18 سال در رشته تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز شرکت کرده اند.
 
   رقابت 200 نفر از اعضای کانون های مساجد هرمزگان در مرحله استانی مدهامتان
 
   وی با اشاره به اینکه 200 نفر از اعضای کانون های مساجد هرمزگان به مرحله استانی دهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان راه یافته اند، اظهار کرد: مسابقات رشته های تفسیر و مفاهیم قرآن و نهج البلاغه فردا صبح 29 آبان در امامزاده سید مظفر(علیه السلام) بندرعباس برگزار می شود.
  
 ناصر جعفرزاده، مسئول دارالقرآن الکریم استان هرمزگان و یکی از داوران این دوره از مسابقات نیز با تاکید بر اینکه مسابقات قرآنی بازنده ندارد، گفت: حضور در برنامه ها، محافل، مجالس و مسابقات قرآن و انس با کلام وحی توفیقی الهی است که باید قدردان این نعمت باشیم.
 
 مسابقات قرآن برنده و بازنده ندارد
  
 وی با اشاره به اینکه در مسابقات قرآن برنده نیز وجود ندارد بلکه برخی از متسابقین نسبت به بعضی دیگر برتر هستند، افزود: افرادی که در این رقابت به عنوان برتر شناخته نشدند باید با برنامه ریزی و تلاش بیشتر در جهت تقویت بنیه علمی خود در زمینه علوم قرآنی گام بردارند و خود را برای مسابقات سال آینده آماده کنند.
  
 جعفرزاده به حضور به موقع متسابقین به محل برگزاری مسابقه اشاره و عنوان کرد: طی سال ها داوری مسابقات مختلف قرآنی به جرات می توانم بگویم که این اولین مسابقه ای است که شرکت کنندگان آن به موقع در محل برگزاری مسابقه حضور یافته اند.
 
 استقبال گسترده نوجوانان بیانگر عملکرد موفق کانون های مساجد در حوزه قرآنی است
 
 وی با اشاره به استقبال گسترده نوجوانان و همچنین خواهران از این دوره از مسابقات، گفت: این حضور بیانگر عملکرد موفق کانون های فرهنگی هنری در زمینه ترویج فرهنگ قرآن در جامعه است و امیدواریم با برنامه ریزی های دقیق و هدفمند در سال های آینده نوجوانان و جوانان بیشتری جذب برنامه های قرآنی کانون های مساجد شوند.
 
 گفتنی است؛ برترین های مرحله استانی مسابقات قرآنی مدهامتان به مرحله کشوری که 24 تا 27 آذر ماه سال جاری به میزبانی استان اصفهان برگزار می شود، اعزام خواهند شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار