رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوی گفت: همايش بزرگداشت مقام علمي و ديني آيت الله العظمي خويي با حضور اساتيد برجسته حوزوي و دانشگاهي ملي در زادگاهش برگزار مي شود.
کد خبر: ۱۳۲۳۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲ 21 November 2015

به گزارش تابناك آذربايجان غربي از خوي منصور اکبری در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به جايگاه مرجعيت حضرت آيت الله العظمي خويي در جهان اسلام اظهار داشت: آيت الله خويي زعيم برجسته جهان تشيع به حق توانسته در بين شيعيان جهان و كشورهاي جايگاه خاص مرجعيت و عالميت دين را بدست آورد.

وي افزود: هرساله همايش ها وكنگره هايي در تبيين شخصيت علمي و معرفي خدمات ايشان در شهرستان خوي برگزار مي شود كه امسال نيز همزمان با سالگرد درگذشت ايشان اين برنامه در اين شهر دارالمومنين برگزار مي شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوی تصريح كرد: همایش بزرگداشت مرحوم آیت الله العظمی سید ابوالقاسم خوییبا حضور شخصیت های برجسته ملی از جمله آیت الله میلانی، دکتر سیدحمید خویی، نوه آیت الله خویی و با پیام آیت الله خلخالی برگزار مي شود.

اكبري ادامه داد: اين همايش با موضوع ويژگي هاي اخلاقي و ديني آيت الله العظمي خويي در شهرستان خوي و در روزيكشنبه اول آذرماه سال جاري در محل حسينيه شيخ نوايي خوي برگزار مي گردد.

وی افزود: در این مراسم که با مشارکت شورای اداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوی برگزار می شود، طلاب و روحانیون و مسئولین شهرستانی نیزحضور خواهند داشت.

گفتني است ، آيت الله العظمي سید ابوالقاسم خویی فقیه، مرجع تقلید شیعه، مفسر قرآن و محقق علم رجال بود. او از تأثیرگذارترین و پُرمقلدترین مراجع شیعه در نیمه دوم قرن بیستم به شمار می‌رود از جمله آثار او می‌توان به البیان فی تفسیرالقرآن در زمینه علوم قرآنی و معجم رجال الحدیث در زمینه رجال اشاره کرد. آیت الله العظمی خویی در سال۱۲۷۸شمسی در خوی متولد شد و در سال۱۳۷۱شمسی در نجف اشرف دارفانی را وداع گفت.

خبرنگار: سعيد فرجي

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار