سرپرست اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری دزفول از سفر جهانگردان ایتالیایی به این شهر و دیدار از آثار باستانی و جاذبه های گردشگری دزفول خبر داد.
کد خبر: ۱۳۲۳۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸ 21 November 2015
یعقوب زلقی افزود:یک گروه از جهانگردان ایتالیایی هفته گذشته در جریان سفر به دزفول در حرکتی متفاوت علاوه بر بافت قدیم،سازه های آبی و پل باستانی به بخش سردشت و شهیون در شمال دزفول نیز سفر کرده و از جاذبه های طبیعی منطقه دیدن کردند.

وی با اشاره به اینکه این گردشگران همراه با راهنمای حرفه ای و چند راهنمای محلی به مناطق کوهستانی و طبیعت شمال دزفول سفر کردند گفت:این گردشگران به مدت سه روز و دو شب در روستای پامنار و دیگر روستاهای گردشگری دزفول اقامت کرده و علاوه بر کوهنوردی ،پرنده نگری و ماهی گیری از دریاچه دز ،طبیعت منطقه و روستای کول خرسان نیز دیدن کردند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری دزفول با بیان اینکه این گردشگران با همکاری اهالی منطقه در امنیت کامل به طبیعت گردی شمال دزفول پرداختند گفت: جهانگردان ایتالیایی در این سفر با تاریخچه آثار باستانی و گردشگری منطقه دزفول آشنا شدند.

وی همچنین افزود:هفته گذشته نیز یک گروه 9 نفره از گردشگران کره ای در سفر به ایران از بافت قدیم ،پل باستانی ساسانی و خانه تاریخی سوزنگر دزفول نیز دیدن کردند.

از ابتدای امسال تاکنون افزون بر 370 گردشگر خارجی از کشورهای مختلف جهان از آثار باستانی و جاذبه های گردشگری دزفول دیدن کردند.

دزفول با آثار تاریخی و باستانی متعدد از ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری برخوردار می باشد.

شهر باستانی جندی شاپور ، 250 هکتار بافت آجری ، آسیاب های آبی و پل باستانی از جمله آثار تاریخی دزفول می باشند.

پل قدیم دزفول 1700 سال پیش به دستور شاپور اول ساسانی بر روی رودخانه دز بنا شده است.
منبع: ايرنا
برچسب ها: یعقوب زلقی ، دزفول
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار