کد خبر: ۱۳۲۵۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲ 21 November 2015

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از برگزاری مراسم بزرگ بزرگداشت پیامبر معظم اسلام (ص) در روز بیست و هشتم صفر خبر داد.

سیدموسی حسینی کاشانی امروز در تماس با دفتر خبرگزاری فارس در کرج با اشاره به توطئه‌های دشمنان اسلام برای تخریب چهره رحمانی دین مبین اسلام گفت: جهان اسلام باید از هر فرصتی برای ترسیم چهره واقعی دین مبین اسلام به ویژه پیامبر خوبی‌ها و مهربانی حضرت محمد مصطفی (ص) استفاده کند و خوشبختانه نظام مقدس جمهوری اسلامی در این راه همچون دیگر موارد مهم و حساس جهان اسلام پیش‌قدم بوده است.

وی افزود: در شرایطی دشمنان اسلام با تجهیز و حمایت گروهک‌های تروریستی منفوری چون داعش، تلاش دارند تا چهره‌ای خشن از اسلام و پیامبر اکرم (ص) معرفی کنند، وظیفه تک تک مسلمانان است که به مقابله با این توطئه شوم پرداخته و اجازه ندهد که افکار عمومی غیر مسلمانان با این توطئه‌ها منحرف شود.

این مسئول اظهار داشت: در این راستا برنامه‌ای ویژه به مناسبت در پیش بودن سالروز رحلت پیامبر معظم اسلام (ص) در استان البرز طراحی و به همین منظور نخستین جلسه ستاد گرامیداشت پیامبر اعظم (ص) در البرز با حضور اکثر اعضای این ستاد به میزبانی اداره ارشاد این استان در روزهای اخیر برگزار گردید.

وی افزود: هدف از برگزاری این نشست که نخستین جلسه نیز به شمار می‌آید، تلاش برای هماهنگی و فراهم‌سازی مقدمات برگزاری مراسمی است که در روز بیست و هشتم صفر امسال و همزمان با شهادت پیامبر مهربانی‌ و محبت در البرز برگزار می‌شود.

مدیرکل ارشاد البرز تصریح کرد: بر اساس یکی از مصوبات این جلسه،‌ محوریت اصلی برگزاری این مراسم با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز است و برنامه مرکزی نیز در امامزاده طاهر (ع) برگزار می‌گردد.

حسینی کاشانی گفت: در کنار برنامه‌هایی که اداره اوقاف در روز بیست و هشتم صفر و همزمان با شهادت پیامبر مکرم اسلام (ص) برگزار می‌َکند، تعدادی برنامه فرهنگی نیز پیش بینی شده که یکی از مهمترین آنها برگزاری نمایشگاه بزرگ خوشنویسی و عکس با موضوع نام مبارک پیامبر اسلام (ص) و فیلم محمد رسول الله (ص) است.

وی بیان داشت: همچنین مقرر شد که در این روز تمام سینماها، فرهنگسراها و سالن‌های نمایش استان البرز، فیلم فاخر محمد رسول الله (ص) را به صورت رایگان اکران کنند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: همچنین در جلسه فوق مصوب شد که زیارتنامه حضرت رسول (ص) به صورت گسترده چاپ و برای توزیع در مدارس، مساجد و مراکز فرهنگی استان البرز در اختیار این مراکز از جمله دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار