دو تن از کتاب‌خوانان نونهال و نوجوان مازندران از علاقه‌مندی خود به محیط کتاب‌خانه گفتند و اینکه آرامش این محیط علمی را دوست دارند.
کد خبر: ۱۳۲۶۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸ 21 November 2015
به گزارش تابناک مازندران ، یکی از کتاب‌خوانان نوجوان در حاشیه آیین بزرگ‌داشت بیست‌ و سومین دوره تکریم کتاب‎داران و ترویج گفتمان کتاب‌خوانی مازندران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: از پنجم ابتدایی تاکنون عضو کتابخانه شهر رویان هستم، اکنون 18 سال دارم و در سوم متوسطه رشته علوم انسانی تحصیل می‌کنم.  

قاسم دیوسالار با بیان اینکه به‌طور متوسط روزانه دو ساعت از وقت خود را به مطالعه درسی و غیر درسی اختصاص می‌دهم، افزود: در ایام تابستان، تمام این ساعات را مطالعه غیر درسی دارم.

وی از علاقه خود به مطالعه با افزایش سطح تحصیلات خود گفت و اینکه هر سال که به کلاس بالاتری می‌روم، به‌دلیل نیازی که به تحقیق و پژوهش دارم، کتاب‌های بیشتری را نیز مطالعه می‌کنم.

این کتاب‌خوان برتر مازندران درباره تفاوتی که مطالعه کتاب در خانه با کتاب‌خانه دارد، گفت: در هر دو مکان، احساس خوبی از مطالعه دارم اما اگر شرایط منزل برای مطالعه خوب نباشد، به کتاب‌خانه می‌روم و از رفتن به این مکان هم احساس آرامش می‌کنم، هم تمرکز فکری داشته و هم فضای آرام آن را دوست دارم.

دیوسالار با بیان اینکه کتاب‌های درسی، مذهبی و علمی و تحقیقی در اولویت مطالعه‌هایم قرار دارد، اظهار کرد: اصراری ندارم که روزانه در همه این موضوعات مطالعه داشته باشم اما مطالعه چند ساعته را هر روز در برنامه دارم.

این نوجوان کتاب‌خوان با اشاره به اینکه برخی موارد در مراجعه به کتاب‌خانه نتوانستم کتاب مورد نظرم را پیدا کنم، گفت: کتاب‌ها باید در هر رشته و موضوعی، به‌روز باشند و کتاب‌های موجود در کتاب‌خانه شهرهای کوچک، با شهرهای بزرگ تفاوتی نداشته باشند.

وی در پایان خطاب به دوستان نوجوان خود گفت: از آنها می‌خواهم که حتی بخشی از وقت‌های بیکاری خود را به کتاب اختصاص دهند و مطالعه آزاد داشته باشند تا فکر، بینش و دانش آنها بیشتر شود.

یکی از نونهالان کتاب‌خوان مازندران نیز در گفت‌‌وگو با خبرگزاری فارس، اظهار کرد: در کلاس هفتم درس می‌خوانم و علاوه بر جدیتی که برای مطالعه کتاب‌های درسی دارم، سعی می‌کنم هر روز ساعاتی را به مطالعه غیر درسی اختصاص دهم.

شروین احمدی با بیان اینکه گاهی روزانه تا پنج کتاب هم مطالعه می‌کنم و احساس خوبی از کتاب‌خواندن دارم، افزود: با خواندن کتاب دنیایی از لغات تازه را می‌آموزیم، دانش ما بیشتر و رفتار و سخن گفتن ما نیز بهتر می‌شود.

وی که اهل نوشهر است و عنوان یکی از کتاب‌خوانان حرفه‌ای کشور را نیز با خود دارد، خطاب به همسالان و دوستان خود، گفت: از آنها می‌خواهم که در اولین فرصت عضو کتاب‌خانه شوند، نکات مهمی را که از کتاب می‌آموزند یا اطلاعات مهم و کاربردی آن را یادداشت کنند.

احمدی درباره اینکه آیا تاکنون به‌دنبال کتابی بوده که آن‌را نیافته است، بیان کرد: بله، بارها برایم پیش آمده و سعی کردم با کمک کتاب‌داران یا دیگر اشخاصی که در این زمینه می‌شناسم، آن کتاب یا اطلاعاتی را که می‌خواهم، به‌دست بیاورم.

وی در پایان درباره تفاوت کتاب‌خانه با خانه برای مطالعه، گفت: فضای کتاب‌خانه پر از آرامش است، غیر از کتاب به چیز دیگری فکر نمی‌کنم و حواسم فقط به کتاب  است، من این محیط را دوست دارم، در خانه نیز مطالعه می‌کنم اما به‌نظرم هیچ مکانی برای خواندن کتاب، مناسب‌تر از کتاب‌خانه نیست.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار