آيت الله خلخالي:
آيت الله خلخالي، از شاگردان آيت الله خويي گفت: آيت الله خويي همواره با نام و ياد خداوند در تدريس و زندگي شريفشان در نظرداشتند.
کد خبر: ۱۳۳۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶ 22 November 2015

آيت الله العظمي خويي همواره با ياد و نام خداوند زندگي مي كردند

به گزارش خبرگزاري تابناك آذربايجان غربي از خوي، آيت الله سيدمحمدمهدي خلخالي در پيامي به سومين پيش كنگره آيت الله العظمي خويي كه امروز صبح در افتتاحيه اين نشست به صورت ويدئويي در حسينيه شيخ نوايي خوي ، با اشاره به لزوم توجه به خداوند متعال در همه امور زندگي اظهار داشت:راه تحصيل و همه امور زندگي بايد با خدابود و همواره ياد خداوند را در دلمان سرلوحه قرار بدهيم.

وي افزود: آيت الله خويي به عنوان استاد بنده كه 15سال از عمر خويش را در محضر ايشان در نجف اشرف شاگردي كرده ام، همواره با نام و يادخداوند در تدريس و زندگي شريفشان در نظرداشتند.

اين مرجع تقليد شيعه ادامه دادند: ايت الله العظمي خويي به عنوان فردي با زهد و تقوا همواره اهل تحصيل و مطالعه علم بودند ونيز در تنگ دستي ها همواره صبر و بردباري داشتند.


آيت الله العظمي خويي بزرگترين مرجع در تاريخ شيعه است

آيت الله العظمي خويي همواره با ياد و نام خداوند زندگي مي كردند

به گزارش تابناك آذربايجان غربي از خوي ، آيت الله سيدعلي ميلاني نیز در اظهار داشت: علم در دين مقدس اسلام همواره در مقابل جهالت مقدس شمرده شده استو اهل جهل مورد مذمت واقع شده اند و اشرف علوم در دين اسلام و ميان اهل بيت (ع)، علم شريعت بوده است.

نوه مرحوم آيت الله العظمي ميلاني افزود: آيت اللهالعظمي خويي در پي يادگيري همه علوم شريعت اسلام به مراتبي از علم رسيدند كه در تاريخ شيعه در اين هزار سال كم نظير بوده است و كمتر كسي از ميان مراجع عظام به اين درجه از علم رسيده است.

وي ادامه داد: ايشان در علم اصول موسس هستند و در علم رجال نيز صاحب نظري بي نظير هستند و در اين حوزه و ساير حوزه هاي ديني آثار گرانقدري را براي محصلين علوم ديني وحوزه هاي علميه يادگار گذاشته اند كه مورد استفاده هستند.

آيت الله ميلاني اظهار داشت: وي علاوه بر علميت، در زهد و تقوا نيز سرآمد بودند. با ديدن قيافه ايشان گويا بوي امام صادق(ع) به مشام مي رسيد. مقام علمي، مقام تقوا و زهد وساده زيستي ايشان سه وجه مهم از سجاياي اخلاقي آيت الله العظمي خويي بود.

خبرنگار :سعيدفرجي



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار