شهردار شیراز گفت: در پی کاشت 100 هزار اصله درخت و احیای 250 هزار هکتار فضای سبز در سال جاری، 600 هکتار به فضای سبز شیراز افزوده شد.
کد خبر: ۱۳۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰ 13 March 2015

علیرضا پاک‌فطرت در آئین نهال‌کاری شهرداری شیراز در آرامستان بهشت احمدی شیراز اظهار داشت: تفاوت نهال‌کاری امسال این است که در این آئین سازمان‌های مردم‌نهاد نیز به‌صورت نمادین همپای سازمان‌های دولتی هستند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری شیراز از آبان ماه امسال کار درختکاری در مناطق مختلف را آغاز کرده و تا پایان فروردین‌ماه سال آینده نیز این کار ادامه دارد.

شهردار شیراز با بیان اینکه 35 هزار اصله درخت امسال بین شهروندان توزیع‌ شده است، یادآور شد: شهرداری در این مورد به سمت کاربرد روش‌های نوین آبیاری و کاشت گیاهانی که به آب کمتری نیاز دارند، رفته ‌است.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار از سال گذشته سطح خاک مرده و آلوده باغچه‌های شهر را تا ضخامت 20 سانتی‌متر لایه‌برداری کرده‌ایم، افزود: برای فضای سبز شهری خاک‌های قوی و غنی‌شده را جایگزین خاک‌های دیگر می‌کنیم.

پاک‌فطرت همچنین یادآور شد: نوع آبیاری فضای سبز شهری شیراز نیز تغییر کرده و از آبیاری قطره‌ای استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به کنترل تانکرها و دستگاه‌های آبیاری در شهرداری به‌منظور جلوگیری از هدررفت آب، گفت: شهرداری شیراز از پارسال تولید نهالستان را در راستای تحویل نهال به شهرداری‌های استان فارس آغاز کرده است.

در این آئین همچنین خلیل رضاییان معاون عمرانی استاندار فارس در سخنانی خواستار مشارکت دادن هرچه بیشتر تشکل‌های مردم‌نهاد در چنین برنامه‌هایی شد.

در این حاشیه این آئین مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شیرازنیز یادآور شد: امیدواریم در سال 94 قدم‌های مؤثرتری را در زمینهٔ فعالیت‌های زیست‌محیطی و فضای سبز برداریم.

مجتبی معطری با اشاره به دعوت از تشکل‌های مردم‌نهاد برای شرکت در این آئین اظهار داشت: هدف شهرداری از این کار افزایش میزان اثربخشی و ارزش توسعه فضای سبز در بین شهروندان است.

وی همچنین اعلام کرد: طرح جامع فضای سبز در افق 20 ساله شیراز در دست تدوین است تا بخش‌های مناسبی از اراضی شیراز را به کاربری فضای سبز اختصاص دهیم و بلایای زیست‌محیطی را به حداقل برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار