پیکر رکن آبادی ، سفیر سابق ایران در لبنان که در حادثه منا مفقود شده بود ، امروز شناسایی شد./برادر غضنفر رکن‌آبادی با تکذیب خبر شناسایی پیکر برادرش، گفت: قرار بود امروز نتیجه آزمایش دی‌ ان‌ ای مشخص شود که تاکنون هیچ اعلامی از سوی رژیم سعودی نشده است.
کد خبر: ۱۳۴۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۳ 24 November 2015

پیکر رکن آبادی ، سفیر سابق ایران در لبنان که در حادثه منا مفقود شده بود ، امروز شناسایی شد.

بنا به گزارش خبرنگار ساجدخبر امروز با اعلام نتیجه آزمایش DNA که از خانواده رکن آبادی گرفته شده بود مشخص شد ، وی که از دیپلمات های باسابقه و متعهد کشورمان بوده است ، از اولین نفراتی بوده است که توسط سعودی ها دفن شده است. بنا به گزارش ارسالی خبرنگار ما ، با گرفتن مجوز نبش قبر رکن آبادی و در صورت موافقت سعودی ها برای نبش قبر، پیکر وی فردا به تهران بازگردانده خواهد شد . غضنفر اصل رکن آبادی دیپلمات ایرانی بود که از ۱۳۸۹ تا اردیبهشت ۱۳۹۳سفیر ایران در لبنان بود. وی دارای دکترای علوم سیاسی از دانشگاه لبنان، بیروت بود. العربیه از رکن‌آبادی که از سال ۲۰۱۰ تا سال ۲۰۱۴ سفیر ایران در لبنان بود به نام کسی یاد می‌کند که در نزدیکی احزاب لبنان برای توافق بر سر دولت توافقی در لبنان نقشی اساسی داشت، العربیه می‌نویسد معروف است که رکن آبادی روابط محکمی با حزب‌الله لبنان داشته‌است.

در پی رویداد ازدحام حجاج در منا برخی از رسانه‌ها خبر از احتمال کشته‌شدن وی در این حادثه را دادند،که در نهایت به تأیید رسید پیش‌تر روزنامه الجمهوریه چاپ لبنان اخباری مبنی بر پیدا شدن غضنفر رکن آبادی داده‌بود،روزنامه الجمهوریه چاپ لبنان اعلام کرده‌بود غضنفر رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان از وضعیت جسمانی خوبی برخوردار است. بنا بر اعلام روزنامه الجمهوریه چاپ لبنان، رکن آبادی در جریان حادثه منا بر اثر ازدحام جمعیت زخمی شده بوده‌است و برای درمان در یکی از بیمارستان‌های عربستان سعودی بستری می‌بوده است.


برادر غضنفر رکن‌آبادی با تکذیب خبر شناسایی پیکر برادرش، گفت: قرار بود امروز نتیجه آزمایش دی‌ ان‌ ای مشخص شود که تاکنون هیچ اعلامی از سوی رژیم سعودی نشده است.

مرتضی رکن‌آبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره پخش خبر شناسایی پیکر غضنفر رکن‌آبادی، گفت: گرچه این خبر در شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار است ولی خانواده رکن‌آبادی به هیچ وجه این خبر را تایید نمی‌کنند.

وی افزود: هم‌اکنون دو تن از برادران غنضفر رکن‌آبادی و دختر وی در مکه برای انجام آزمایش‌های دی ان ای و دریافت نتایج آن حاضر هستند و طبق آخرین تماس ما با مکه هنوز هیچ اثری از برادرمان یافت نشده است.
برادر غضنفر رکن‌آبادی گفت: برخی از اعضای خانواده ما چهارشنبه هفته قبل برای نمونه‌گیری دی‌ان‌ای به مکه رفتند و پنجشنبه آزمایش‌ها انجام شد و دولت سعودی قصد داشت اعلام نتایج را به دو هفته دیگر موکول کند در صورتیکه آزمایش دی‌ان‌ای اصلا زمانبر نیست.

وی ادامه داد: با تلاش‌هایی که کردیم قرار شد تا دوشنبه جواب بدهند که روز گذشته به بهانه خراب بودن دستگاه گفتند نتیجه را امروز اعلام می‌کنند که هنوز هیچ خبری از اعلام نتیجه آزمایش دی‌ان‌ای نیست.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار