رئیس اداره پایش و نظارت اداره‌ کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی وضعیت هوای تبریز را در حالت هشدار اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود این وضعیت تا پایان امروز کاهش یابد.
کد خبر: ۱۳۵۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵ 25 November 2015

به گزارش تابناک تبریز،شاهین رحیم‌اوغلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: آلودگی هوای تبریز از سه روز قبل آغاز شده و هم اکنون شاخص آلودگی هوای تبریز بر اساس ذرات معلق در هوا 150 میکرون است.
وی با بیان اینکه تا اکنون وضعیت هوا در حالت هشدار با آلودگی کم بوده است، گفت: در این وضعیت ضروری است که افراد سالمند و بیماران در محیط‌های بیرونی قرار نگرفته و برگه معاینه فنی خودروها و جلوگیری از تردد خودروهای فرسوده جدی گرفته شود.
رحیم اوغلی در پاسخ به اینکه آیا با وجود آلودگی هوا تعطیلی مهدهای کودک و مدارس لزومی ندارد، تصریح کرد: اگر آلودگی هوا بیشتر از این باشد، منجر به تعطیلی مهدها و مدارس می‌‌شود ولی در حالت فعلی این اقدام ضرورتی ندارد.
رئیس اداره پایش و نظارت اداره‌ کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی همچنین یادآور شد: طی سال 94، شاهد ثبت 12 روز در وضعیت هشدار آلودگی هوا بوده‌ایم.
وی ادامه داد: این میزان را با سال گذشته نمی‌توان مقایسه کرد چرا که طی سال گذشته علت آلودگی هوا مشکلات فرامنطقه‌ای بود ولی امسال شاهد گرد و غبارهای محلی هستیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :