مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین:
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گفت: قرار بود تا پایان سال جاری، ۴۷ کانون در استان راه اندازی شود که یک ماه پیش این امر محقق شد و جمع کانون های مساجد به ۳۰۵ کانون رسید.
کد خبر: ۱۳۵۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰ 26 November 2015
به گزارش تابناک از قزوین، حجت الاسلام علی رمضانی شب گذشته (3 آذر) در اختتامیه دهمین جشنواره قرآنی مدهامتان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، بیان کرد: دهمین دوره از مسابقات مدهامتان در 7 رشته در سطح استان برگزار شد.
 
وی افزود: منتخبین این دوره از مسابقات در مرحله کشوری که 23 آذر ماه سال جاری در اصفهان برگزار می ‌شود، به رقابت با هم خواهند پرداخت.
 
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین خاطر نشان کرد: این مسابقات برای نخستین بار در رشته حفظ 20 جزء و کل قرآن در بخش خواهران اجرا شد و با فراهم شدن اعتبارات مالی زمینه توسعه بیشتر آن در سال های آتی فراهم شود.
 
وی با اشاره به سایر برنامه های قرآنی تصریح کرد: با اجرای طرح 1449 نزدیک به یک هزار نفر در برنامه های قرآنی شرکت کردند هم چنین طرح تلاوت نور ساماندهی شد و در مساجدی که مجری طرح هستند 20 تا 30 جلد قرآن برای توسعه تلاوت قرآن تقدیم خواهد شد.
 
رمضانی عنوان کرد: با توجه به شعار سال کتابی با عنوان "امت واحده، همدلی و همزبانی" با همکاری حوزه و دانشگاه تولید شده که دارای 62 صفحه بوده و در 5 هزار جلد به چاپ رسیده  است.
 
وی در ادامه اضافه کرد: در نظر داریم تا مسابقه ای با این مضمون در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار کنیم و در صورت فراهم شدن شرابط مناسب در دانشگاه ها و حوزه علمیه نیز اجرا خواهد شد.
 
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه ها، برگزاری جلساتی با عنوان بحث سبک زندگی اسلامی پیرامون موضوعاتی که مقام معظم رهبری فرمودند، در 35 کانون است به طوری که هر کانون مکلف به اجرای 6 جلسه برنامه در این خصوص خواهد بود به این ترتیب 210 برنامه سبک زندگی اسلامی در یک ماه برگزار خواهد شد که می توان به ماه های دیگر نیز توسعه داد.
 
وی اظهار کرد: در حدود 11 میلیون تومان اعتبار برای اجرای این برنامه در سطح استان در نظر گرفته شده است.
 
رمضانی ادامه داد: برگزاری دوره تدبر در قرآن و طرح قرآنی برای اصلاح قرائت صحیح حمد و سوره برای جوانان و نوجوانان در کانون های مصلی از دیگر برنامه ها است.
 
وی در ادامه بیان کرد: شناسنامه دار کردن کانون ها و درجه بندی آنها به درجه یک تا سه یکی دیگر از فعالیت های انجام شده در سال جاری بود که استان قزوین جزو استان های پیشتاز در این زمینه است.
 
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین عنوان کرد: بر اساس برنامه از پیش تعیین شده قرار بود تا پایان سال، 47 کانون فرهنگی هنری مسجد در استان راه اندازی شود که یک ماه پیش این امر محقق شد و جمع کانون های مساجد به 305 کانون رسید و امیدواریم از این پتانسیل به شکل مناسبی استفاده شود.
 
وی در ادامه خاطر نشان کرد: در حدود 220 میلیون تومان اعتبارات فرهنگی در 8 ماهه نخست سال جاری در بخش های آموزشی، فرهنگی و حمایت از کانون ها پرداخت شده و امیدواریم در مابقی سال نیز از حمایت مالی استانی بهره مند شویم.
 
رمضانی در پایان گفت: در حال حاضر 305 کانون فرهنگی هنری مساجد شامل 163 کانون روستایی و 142 کانون شهری در استان فعالیت دارند و امیدواریم با همراهی و هم افزایی مجموعه مساجد در راستای تقویت مبانی دینی و قرآنی بیش از پیش گام برداریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار