گروهی از اعضای کانون‌های مساجد استان ایلام به‌طور شبانه‌روز در شهر و پایانه مرزی مهران جهت ارائه خدمات به زوار حسینی مستقر شده اند.
کد خبر: ۱۳۶۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲ 29 November 2015

به گزارش تابناک ایلام، حجت الاسلام چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان ایلام از بازدید 4500 نفر تا به امروز از موکب «علمدار کربلا» در مرز مهران خبر داد و گفت: موکب «علمدار کربلا» در راستای ارائه خدمات به زائران حسینی به همت دبیرخانه کانون های مساجد استان ایلام برپا شده است که تا ۱۵ آذر به اعضای کانون های مساجد زوار حسینی در مرز مهران خدمات ارایه می دهد.

وی با اشاره به ارایه خدمات مذهبی، فرهنگی و عمومی برای زائران حسینی در این موکب بیان کرد: گروهی از اعضای کانون‌های مساجد استان ایلام به‌طور شبانه‌روز در شهر و پایانه مرزی مهران جهت ارائه خدمات به زوار حسینی مستقر شده اند و در این زمینه نیز دبیرخانه کانون‌های مساجد استان تمهیداتی را فراهم کرده است. علاوه بر آن ۲۰ کانون‌های فرهنگی هنری استان ایلام هم در آستانه ایام اربعین حسینی، با برپایی ایستگاه‌های صلواتی به زائران حسینی خدمات مختلفی ارائه می‌دهند.

وی به بازدید  جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد عالی کانون های مساجد کشور از این موکب اشاره کرد و افزود: برنامه های موکب علمدار کربلا مورد استقبال اعضای کانون های مساجد قرار گرفته است.

حجت الاسلام چراغی پور افزود: این موکب با توجه ویژه حجت‌الاسلام سلیمانی، مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور و به همت کانون‌های مساجد شهر مهران دایر شده است که در این موکب خدمات اسکان، پذیرایی، راهنمایی زائران، توزیع بسته‌های فرهنگی، فعالیت دینی و فرهنگی و همچنین ارائه خدمات اورژانسی به صورت شبانه روز به زائران اربعین حسینی ارائه می شود.

وی گفت: ارائه خدمت با زائران حسینی، تشویق و ترغیب جوانان و نوجوانان به مشارکت در این حرکت معنوی، توزیع و اهدای بسته‌های فرهنگی، ترویج فرهنگ عاشورایی و تبیین و نهادینه کردن این فرهنگ در بین اقشار مختلف و همچنین کمک به مسئولان برای ارائه خدمات بهتر به زائران از اهداف این ایستگاه صلواتی است./پ

منبع: خبرگزاری شبستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار