کد خبر: ۱۳۷۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹ 29 November 2015

هفدهمین مانور زلزله استان البرز روز یکشنبه همزمان با سراسر کشور با شعار مدرسه ایمن -جامعه تاب آور با حضور مسئولان استانی در مدرسه شهید رحیمی شهرستان فردیس برگزار شد.

به گزارش ایرنا،این مانور با همکاری جمعیت هلال احمر، سازمان آتش نشانی و آموزش و پرورش ناحیه دو کرج با هدف استفاده از ظرفیت های موجود دستگاه های اجرایی برای ارتقای ایمنی مدارس و آمادگی لازم سازمان های امداد رسان به هنگام وقوع زلزله و حوادث غیر مترقبه انجام شد.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری البرزدر حاشیه این مانور، گفت: آموزش در مسایل مربوط به حوادث غیرمترقبه موجب پیشگیری می شود به همین خاطر از مدارس شروع می کنیم تا دانش آموزان ضمن فراگیری امداد و نجات، خانواده هایشان را نیز آموزش دهند.

مهدی مهرور افزود: اداره کل نوسازی مدارس استان البرز باید تمامی مدارس را مقاوم سازی و ایمن سازی کند.

سرپرست مدیریت بحران استانداری البرز گفت: چنانچه مدرسه ای در استان مقاوم سازی نشده باشد، باید موارد ایمنی و اقدامات اولیه در این مدارس دیده شود.

مهرور افزود: از اداره کل نوسازی مدارس استان خواسته شده تا فهرست مدارس فرسوده و غیرایمن را به مدیریت بحران استان برای مقاوم سازی اعلام کند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان فردیس نیز گفت: دراین مانور دانش آموزان پناه گیری در محل امن خارج از مدرسه، استفاده های سگ های زنده یاب ،تیم کوهستان ،خروج اضطراری ، انتقال مصدوم و برپایی چادر را تمرین کردند.

سیدعابدین موسوی زاده افزود: آمادگی دانش آموزان و آموزش، مهارت افزایی، کار تیمی و برگزاری مانورها در سطح مدارس بسیار مهم است چرا که دانش آموزان جمعیت زیادی از جامعه را شامل شده و آمادگی آنها در هنگام مواجه با واقعه موجب کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله می شود.

وی با اشاره به آموزش های داده شده در این مانور ادامه داد: تخلیه اضطراری، نحوه پناه گیری و نقطه امن، رسیدگی به مصدومان و صعود و فرود آن ها، بازگشت پذیری جامعه به امنیت و آموزش اطفاء حریق به دانش آموزان آموزش داده شد.

هفدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی متمرکز استان در شهرستان فردیس برگزار شد.

هشتم آذر روز ملی ایمنی در برابر زلزله نامگذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار