فرماندار اردبیل گفت: با تخصیص اعتبار مناسب مدارس شهرستان اردبیل به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز خواهند شد.
کد خبر: ۱۳۷۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۱ 01 December 2015

به گزارشخبرنگار مهر،جواد زنجانی ظهر دوشنبه در شورای آموزش‌وپرورش شهرستان اردبیل بابیان اینکه تجهیز گرمایش مدارس به سیستم استاندارد با آغاز فصل سرما ضرورت ویژه دارد، تأکید کرد: در این راستا ضروری است دستگاه‌های متولی برنامه‌ریزی منسجمی داشته باشند.

وی بابیان اینکه ۲۲ میلیارد ریال به جهت تجهیز مدارس به سیستم‌های گرمایشی از سوی نوسازی مدارس هزینه شده است، تصریح کرد: تاکنون ۱۴۵ مدرسه استاندارد شده‌اند.

فرماندار اردبیل افزود: استفاده از بخاری نفتی چکه‌ای در مدارس ممنوعیت داشته و در صورت امکان پکیج و حرارت مرکزی در مدارس استفاده می‌شود و علاوه بر این بخاری‌های نفتی و گازی نیز استاندارد می‌شوند.

زنجانی تأکید کرد: باید با توجه به امکانات هر مدرسه مناسب‌ترین سیستم حرارتی برای آن تعریف‌شده و مورداستفاده قرار گیرد.

وی درعین‌حال به‌ضرورت ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی مدارس اشاره و تأکید کرد: در این راستا انتظار می‌رود مدارس غیر ایمن و تخریبی شناسایی‌شده و بر اساس اولویت‌بندی نسبت به مقاوم‌سازی و بهسازی آن اقدام شود.

وی با تأکید به اینکه در احداث مدارس نظارت راهبردی بر استانداردسازی است، اضافه کرد: در ساخت مدارس و فضاهای آموزشی باید از مصالح استاندارد استفاده‌شده و درعین‌حال به مقاومت ساختمان توجه ویژه شود.

فرماندار اردبیل به‌ضرورت ساماندهی سرویس‌های بهداشتی مدارس اشاره و اضافه کرد: انتظار می‌رود به دلیل محدودیت‌های اعتباری مهم‌ترین نیازمندی مدارس احصا شده و با اولویت‌بندی تأمین شود.

زنجانی درعین‌حال به توزیع شیر رایگان در مدارس اشاره کرد و افزود: هر هفته سه وعده شیر رایگان در مدارس توزیع می‌شود تا نسبت به اهمیت مصرف این ماده غذایی در مدارس فرهنگ‌سازی شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر این توزیع ویتامین دی و قرص آهن توسط رابطان بهداشتی انجام می‌شود و قرار است کارگاه‌های پیشگیری از بیماری‌های مختلف از جمله ایدز در مدارس برگزار شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار