سازمان هواشناسی اعلام کرد
از اواخر وقت روز سه‌شنبه و در روز چهارشنبه در برخي مناطق استان احتمال آبگرفتگي معابر عمومي و سيلابي شدن مسيل‌ها و رودخانه‌ها و همچنين اختلال در تردد جاده‌هاي كوهستاني به سبب بارش برف و لغزندگي ناشي از بارش باران و كاهش ديد افقي به علت مه پيش‌بيني مي‌شود.
کد خبر: ۱۳۸۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸ 01 December 2015
به گزارش تابناک – البرز: سازمان هواشناسی استان البرز طی اطلاعیه تاکید کرده است: از امروز دهم آذر تا پايان هفته استان البرز به طور متناوب تحت تاثير سامانه جوي فعالي قرار خواهد گرفت.
در بخش دیگری از اطلاعیه فوق می‌خوانیم: بر اين اساس طي اين مدت در استان البرز افزايش ابر، بارش متناوب باران، گاهي رعد و برق و وزش باد به نسبت شديد و در پاره‌اي مناطق بارش تگرگ و در مناطق كوهستاني بارش برف پيش‌بيني مي‌شود.
در ادامه اطلاعیه سازمان هواشناسی استان البرز آمده است: از بعد از ظهر روز پنج‌شنبه با نفوذ جريانات سرد شمالي ضمن كاهش قابل ملاحظه دما، بارشها در سطح استان به صورت باران و برف پيش‌بيني مي‌شود. با توجه به پيش‌بيني بارش كه در برخي ساعات همراه با تقويت ابرهاي همرفتي است، از اواخر وقت روز سه‌شنبه و در روز چهارشنبه در برخي مناطق استان احتمال آبگرفتگي معابر عمومي و سيلابي شدن مسيل‌ها و رودخانه‌ها و همچنين اختلال در تردد جاده‌هاي كوهستاني به سبب بارش برف و لغزندگي ناشي از بارش باران و كاهش ديد افقي به علت مه پيش‌بيني مي‌شود.
شايان ذكر است از بعد از ظهر روز پنج‌شنبه با نفوذ جريانات سرد شمالي و با توجه به كاهش قابل توجه دما و پيش‌بيني بارش برف، در جادههاي كوهستاني استان البرز مه غليظ و شرايط لغزنده دور از انتظار نمي‌باشد.
بنابراين توصيه مي‌شود كه تمهيدات لازم براي حفظ ايمني بكار گرفته شود.
همچنین منصور رحمانیان مدیرکل هواشناسی استان البرز نیز طی گفت‌وگویی اعلام کرد:‌ طی روزهای اخیر و به دنبال ایجاد شرایط وارونگی جوی، هوای استان البرز در برخی شهرستان‌ها به ویژه مناطق پرتردد در حالت ناسالم قرار گرفت.
وی افزود: این در حالی است که با تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و بررسی داده‌های علمی، انتظار داریم که از عصر امروز و با ورود یک توده هوای سرد و بارشی به استان البرز، شاهد بارش باران در مناطق مختلف این استان باشیم.
مدیرکل هواشناسی استان البرز گفت: این شرایط از عصر روز سه‌شنبه آغاز و تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت و امیدواریم که باز هم در فصل پاییز شاهد نعمات آسمانی و بارش باران باشیم.
رحمانیان تصریح کرد: از سوی دیگر پیش‌بینی می‌شود که بارش‌ها در مناطق مرتفع و کوهستانی به صورت برف باشد و همین امر منجر به کاهش دمای هوا در استان البرز و به ویژه ارتفاعات و مسیرهای کوهستانی و جاده‌ای می‌شود.
وی افزود: طی روز دوشنبه حداکثر دمای هوا در شهرستان کرج حدود 15 درجه بالای صفر بود و انتظار داریم که از عصر امروز حدود سه تا چهار درجه با کاهش دمای هوا در مرکز استان البرز روبه‌رو باشیم.
مدیرکل هواشناسی استان البرز گفت: همچنین انتظار داریم که با افزایش سرعت وزش باد و بارش‌های باران و برف از میزان آلایندگی‌های جوی در استان البرز به ویژه در شهرستان کرج کاسته شود.
رحمانیان با اشاره به افزایش ترددهای برون‌شهری در روزهای تعطیل و همچنین تعطیلات پایانی هفته نیز گفت: مسافرانی که قصد تردد در مسیرهای کوهستانی به ویژه جاده چالوس را دارند، باید با احتیاط بیشتری رانندگی کرده و پیش از آغاز سفر، از شرایط جوی در این محورها اطلاع یابند.
وی اظهار داشت: همچنین لازم است که رانندگان در این روزها مسافران پیش از حرکت در مسیرهای کوهستانی از داشتن زنجیرچرخ، سوخت کافی و سلامت فنی خودرو به ویژه سیستم گرمایشی مطمئن باشند و بدون زنجیرچرخ اقدام به تردد در مسیرهای کوهستانی نکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار