مدیر کل بهزیستی لرستان:
در آستانه روز جهانی معلولین حیدری مدیر کل بهزیستی لرستان ،دکتر عبدی نماینده مردم خرم آباددر مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران تخصصی بهزیستی با اعضای هیات مدیره انجمن معلولین و نخبگان معلول دیدار کردند که مسائل و مشکلات معلولین بررسی و راه حل هایی ارائه گردید
کد خبر: ۱۳۸۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶ 02 December 2015

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین لرستان ،اسداله حیدری مدیرکل بهزیستی لرستان ،دکتر ایرج عبدی نماینده محترم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران تخصصی بهزیستی لرستان به مناسبت روز جهانی معلولین با حضور در انجمن معلولین با اعضای هیات مدیره و نخبگان معلول دیدار کردند.


در این دیدار که در فضایی گرم و صمیمی برگزار گردید نمایندگان معلولین به تبیین مسائل و مشکلات و خواسته های خود پرداختند .که اعم مشکلات را عدم مکان مستقل و ثابت جهت انجمن ها ،عدم رعایت قانون سهم 3 درصد استخدام در دستگاههای دولتی و عدم حمایت های شغلی ،عدم مناسب سازی مبلمان شهری و اماکن عمومی و دولتی ،عدم حمایت از معلولان نخبه و تحصیل کرده ،عدم همکاری شهرداری و راهنمایی و رانندگی در خصوص پارک خودرو ویژه معلولین ،مشکل ایاب و ذهاب ،کیفیت نامناسب وسایل توانبخشی و کمک توانبخشی ،حمایت محدود از ورزشکاران مدال آور و ...عنوان کردند.

اسداله حیدری مدیرکل بهزیستی لرستان با تبیین وظایف ،اهداف و برنامه های سازمان بهزیستی در ارائه خدمات به معلولین ،گفت: اعتقاد راسخ ،در سازمان بهزیستی بر این است با تمام توان و امکانات پیگیر مطالبات به حق جامعه هدف باشیم.

مدیرکل بهزیستی لرستان با تاکید بر اینکه معلولین خود نیز باید در راستای احقاق حقوق و مطالبات خود پیگیر باشند افزود ، شما نباید دست روی دست بگذارید بلکه باید پیش قدم شوید مطمئن باشید بنده و همکاران نیز با تمام توان ، حمایت و پیگیری لازم را در خصوص رفع مسائل و مشکلات معلولین خواهیم گرفت .

وی در ادامه با ابراز تاسف از عدم همکاری و مساعدت برخی دستگاههای اجرایی افزود متاسفانه برخی مدیران در دستگاههای اجرایی معلولین مراجعه کننده در زمینه های اشتغال ،مسکن ،ورزشی و ... را به بهزیستی ارجاع می دهند در صورتی که معلولین نیز مانند سایر افراددارای حقوق شهروندی هستند و بهزیستی به تنهایی قادر به حمایت از این قشر نیست ،لذا رفع مشکل معلولین مستلزم همکاری ،همدلی و مساعدت تمام دستگاههای اجرایی است و بر اساس قانون تمام دستگاههای مرتبط موظف به ارائه خدمات بر معلولین می باشند.

وی در ادامه گفت نباید معلولیت باعث عزلت و گوشه نشینی معلولین عزیز و معلولیت اجتماعی آنها شود که البته استاندار محترم استان با دستور اکید به دستگاههای اجرایی در صدد احقاق حقوق این یزرگترین اقلیت "معلولین" هستند.

مدیر کل بهزیستی افزود نباید فکر کرد که معلولین یا جانبازان عزیز و سرافراز شهروندان درجه دو هستند وی همچنین بر برابری فرصت های اجتماعی تاکید کرد و از نماینده محترم مجلس شورای اسلامی خواست بر تصویب قوانین اجتماع محور تاکید داشته باشند.

حیدری با بیان اینکه برخی از معلولین دارای توانمندیهای فوق العاده ای هستند افزود خوشبختانه در استان افراد معلول داریم که در مقاطع تحصیلی عالیه و حتی دکترا مشغول به تحصیل هستند و برخی نیز در زمینه های قرآنی ،ورزشی ،فنی و تخصصی از نخبگان جامعه هستند و این افراد باید توسط دستگاههای متولی از قبیل بنیاد نخبگان ،اداره ورزش و جوانان و...حمایت جدی شوند.

مدیر کل بهزیستی در پایان برپیگیری مطالبات و حقوق به حق معلولان از قبیل مناسب سازی معابر، سهم 3 در صد استخدام در دستگاههای دولتی ، تامین مسکن معلولان ،تهیه وسایل با کیفیت توانبخشی و... قول مساعد داد و افزود در این مدت کوتاه مدیریتی جلسات متعددی با مدیران ارشد، فرمانداران و ... داشته ایم و در آینده نیز بر پیگیری مطالبات مطروحه نیز سر خواهیم برد.

دکتر ایرج عبدی نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تبریک فرا رسیدن روز جهانی معلولین در خصوص پیگیری مطالبات معلولین از جمله سهم 3 درصد استخدام معلولین تخفیف بلیط هواپیمای شرکتهای خصوصی ،تخفیف عوارض آزادراه خرم زال و... قول مساعد داد.

دکتر عبدی همچنین به اصلاح قانون حمایت از حقوق معلولان در مجلس اشاره کرد و افزود متاسفانه در قانون وظایف بخوبی تشریح نشده و این موضوع نیازمند بررسی دقیق قوانین و اصلاح قوانین است که خوشبختانه این کار در مجلس در حال انجام است و بنده خود از اعضای اصلاح قانون حمایت از حقوق معلولین هستیم.

نماینده مردم خرم آباد در پایان بر پیگری مطالبات معلولین و سازمان بهزیستی از طریق مراجع کشوری قول مساعد داد و افزود در خصوص اختصاص 2 ساعت برنامه ویژه معلولین از طریق رسانه ملی با دکتر سرافراز ریاست سازمان صداو سیما مکاتبه خواهم کرد و سایر مطالبات را نیز از طریق وزارتخانه های مرتبط پیگیری خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار