مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: دانش آموز سبحان سلیمی رتبه اول مسابقه های بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی را به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۱۳۸۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶ 03 December 2015

 مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: دانش آموز سبحان سلیمی رتبه اول مسابقه های بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی را به خود اختصاص داد.

به گزارش فارس، عبدالرضا فولادوند افزود: در این مسابقه ها 22 تیم از 14 استان کشور زیر نظر فدراسیون جهانی فیراکاپ کره جنوبی به رقابت پرداختند.

وی اضافه کرد: سبحان سلیمی که در آموزشگاه شهید آزرمی شهرستان اسدآباد مشغول به تحصیل است موفق به کسب عنوان نخست مسابقه های بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی (مسیریاب پیشرفته) لیگ 2015 شد.

وی گفت: این مسابقه ها از 23 تا 28 آبان ماه لیگ 2015 در سطح کشوری و در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

فولادوند در ادامه از کسب عنوان پژوهنده برتر کشور توسط دانش آموز تویسرکانی خبر داد و افزود: دانش آموز امیر حسین اسماعیل بیگی از شهرستان تویسرکان موفق به کسب عنوان پژوهنده برتر کشور شد.

وی اضافه کرد: این دانش آموز که در دوره متوسطه دوم رشته ریاضی در دبیرستان نمونه شهید بهشتی تویسرکان مشغول به تحصیل است از اعضای فعال پژوهش سرای دانش آموزی شهرستان است.

مدیر کل آموزش و پرورش همدان گفت: اسماعیلی از دوره متوسطه اول به عضویت پژوهش سرا درآمده و تاکنون در زمینه های رباتیک، هوا فضا، نانو و نجوم فعالیت پژوهشی داشته است.

فولادوند افزود: این دانش آموز خلاق و پژوهنده بر اساس ارزیابی دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش و اعلام پژوهشگاه مطالعات، موفق شد عنوان پژوهنده برتر کشوری را به خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد: در این ارزیابی ها پژوهش سرای دانش آموزی شهرستان تویسرکان برای دومین بار به عنوان چهارمین پژوهش سرای برتر کشور معرفی شده است.

استان همدان حدود 280 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار