فرماندار بیرجند تاکید کرد
فرماندار بیرجند گفت: با اظهار تاسف بسیاری از مشاغل به سبب الکترونیکی شدن امور حذف شده و باید به صورت جامع و اساسی به مشکل اشتغال معلولان نگریسته شود. خبرگزاری فارس: لزوم نگاه جامع به رفع مشکل اشتغال معلولان
کد خبر: ۱۳۹۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸ 03 December 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی ناصری در دیدار معلولان و نمایندگان انجمن‌های معلولان شهرستان بیرجند اظهار داشت: اگر معلولان از توانایی‌های خود استفاده کنند و معلولیت خود را به عنوان محدودیتی بر سر راه پیشرفت خود تلقی نکنند، بسیار موفق خواهند بود.

وی تصریح کرد: روز جهانی معلولان یک یادآوری برای دیگر افراد جامعه است که معلولانی که در کنار شما زندگی می‌کنند و به ظاهر نیاز به کمک دارند دارای توانمندی‌هایی بوده که اگر شکوفا شود کارهای بزرگی در جامعه می‌توانند انجام دهند.

فرماندار بیرجند با اشاره به اراده قوی معلولان گفت: معلولان جزو افرادی هستند که دارای ارده قوی بوده در حدی که می‌توانند به تمام مشکلات خود غلبه کنند.

ناصری با بیان اینکه معلولان بخش مهمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، افزود: توانایی‌های شاخصی در افراد معلول وجود دارد که باید این توانایی‌ها شناسایی و شکوفا شوند.

وی با اشاره به اینکه در جامعه ما به معلولان توجه خاصی شده به طوری که علاوه بر روز جهانی معلولان برای معلولیت‌های ویژه نیز در تقویم کشور مناسبت‌هایی در نظر گرفته شده است، یادآور شد: علاوه بر گرامیداشت این مناسبت‌ها، باید توجه ویژه‌ای به جامعه معلولان صورت گیرد.

فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه 11 درصد از جمعیت کشور را معلولان تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: قوانین خوبی برای حمایت و پشتیبانی از معلولان تصویب شده ولی باید زمینه اجرایی شدن این قوانین فراهم شود.

ناصری افزود: معلولیت‌هایی که به سبب مسائل مادرزادی در کشورهای جهان سوم وجود دارد 80 درصد جمعیت معلولان را به خود اختصاص داده است، گفت: به خاطر شرایط اجتماعی 80 درصد از این معلولان زیر خط فقر زندگی می‌کنند و باید عزم جدی از جانب دولت‌ها و بخش خصوصی وجود داشته باشد تا کمک‌های اساسی برای این جامعه انجام شود.

وی ادامه داد: معلولیت شاید محدودیت بیاورد ولی سبب نمی‌شود که توانمندی‌های معلولان نادیده گرفته شود به طوری که در حال حاضر در جامعه بسیار افراد معلول وجود دارند که توانمندی‌هایشان شکوفا شده و جزو افراد موفق جامعه هستند.

فرماندار بیرجند نخستین مشکل بر سر راه خدمات‌رسانی را مسائل بودجه‌ای دانست و افزود: اگر حتی یک معلول در جامعه وجود داشته باشد که از خدمات ارائه شده در جامعه محروم باشد این امر وظیفه ما را سنگین می‌کند.

ناصری با اشاره به اینکه معلولیت مشکل فردی نیست بلکه مشکل جامعه است، یادآور شد: مشکلاتی که بر اثر معلولیت در فرد معلول حادث شده تنها به دلیل عوامل شخصی و فردی نبوده بلکه بیشتر مربوط به مشکلات بیرونی در جامعه می‌شود.

وی اضافه کرد: همه افراد جامعه مکلف به اجرای قانون جامع معلولان هستند و اگر در ذهن خود به این موضوع که در قبال معلولان مسئول هستیم توجه کنیم بسیاری از مشکلات جامعه معلولان رفع می‌شود.

فرماندار بیرجند به بحث استخدام سه درصد معلولان بر طبق قانون اشاره کرد و یادآور شد: این موضوع یک ظرفیت قانونی برای معلولان محسوب می‌شود باید مدنظر بخش‌های دولتی قرار گیرد.

ناصری ادامه داد: با اظهار تاسف بسیاری از مشاغل به سبب الکترونیکی شدن امور حذف شده و باید به صورت جامع و اساسی به مشکل اشتغال معلولان نگریسته شود.

وی با بیان اینکه باید فضای نشاط برای معلولان در جامعه فراهم شود، خاطرنشان کرد: اگر فضای نشاط برای معلولان در جامعه فراهم شود این افراد در انجام فعالیت‌های خود در جامعه موفق‌تر خواهند بود.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار