ناصری: 11 درصد از جمعیت کشور را معلولان تشکیل می‌دهند / بودجه نخستین مشکل بر سراه خدمات رسانی به معلولین است/ رییس بهزیستی بیرجند: مرکز علی اکبر(س) بیرجند به 267 معلول خدمات ارایه می کند
کد خبر: ۱۳۹۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۸ 03 December 2015

فرماندار بیرجند گفت: قوانین خوبی برای حمایت و پشتیبانی از معلولان تصویب شده ولی باید زمینه اجرایی شدن این قوانین فراهم شود.

به گزارش تابناک، علی ناصری صبح امروز در دیدار معلولان و نمایندگان انجمن‌های معلولان شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه معلولیت محدودیت نیست، گفت: روز جهانی معلولان یادآوری است که معلولان دارای توانمندی‌هایی هستند که اگر شکوفا شود کارهای بزرگی در جامعه می‌توانند انجام دهند.

وی با اشاره به اراده قوی معلولان گفت: معلولان جزو افرادی هستند که دارای اراده قوی بوده در حدی که می‌توانند به تمام مشکلات خود غلبه کنند.

فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه در جامعه ما به معلولان توجه خاصی شده به طوری که علاوه بر روز جهانی معلولان برای معلولیت‌های ویژه نیز در تقویم کشور مناسبت‌هایی در نظر گرفته شده است، یادآور شد: علاوه بر گرامیداشت این مناسبت‌ها، باید توجه ویژه‌ای به جامعه معلولان صورت گیرد.

ناصری با اشاره به اینکه 80 درصد معلولیت های کشورهای جهان سوم معلولیت‌هایی مادرزادی است، گفت: 11 درصد از جمعیت کشور را معلولان تشکیل می‌دهند و با توجه به اینکه قوانین خوبی برای حمایت و پشتیبانی از معلولان تصویب شده ولی باید زمینه اجرایی شدن این قوانین فراهم شود.

وی با اشاره به بحث استخدام 3 درصد معلولان بر طبق قانون، یادآور شد: این موضوع یک ظرفیت قانونی برای معلولان محسوب می‌شود و باید مدنظر بخش‌های دولتی قرار گیرد.

به گفته فرماندار بیرجند بودجه نخستین مشکلی است که بر سراه خدمات رسانی به معلولین وجود دارد و همه افراد جامعه مکلف به اجرای قانون جامع معلولان هستند و اگر در ذهن خود به این موضوع که در قبال معلولان مسئول هستیم توجه کنیم بسیاری از مشکلات جامعه معلولان رفع می‌شود.

ناصری با بیان اینکه باید فضای نشاط برای معلولان در جامعه فراهم شود، خاطرنشان کرد: اگر فضای نشاط برای معلولان در جامعه فراهم شود این افراد در انجام فعالیت‌های خود در جامعه موفق‌تر خواهند بود.

حسن شرفی، رییس بهزیستی بیرجند نیز در ادامه جلسه، با اشاره به اینکه بیشترین آمار معلولان بیرجند مربوط به معلولان ذهنی و کمترین مربوط به معلولان اعصاب و روان است، از خدمت رسانی پنج مرکز شبانهروزی به جامعه معلولان خبر داد و گفت: مرکز علی اکبر(س) بیرجند با خدمات رسانی به 267 معلول مهمترین مرکزی است که به معلولان خدمات رسانی می کند.

وی ادامه داد: همچنین مرکز شبانهروزی معلولان ضایعه نخاعی حضرت عباس(س) با زیرپوشش داشتن هشت نفر از معلولان، مرکزی است که به کمترین تعداد معلولان خدماترسانی میکند.

مدیر بهزیستی بیرجند گفت: استخدام معلولان براساس قانون 3 درصد در دستگاهها و شرکتهای دولتی، زمینه حضور اجتماعی آنها را در جامعه فراهم میکند، همچنین فراهم شدن امکانات رفاهی، تفریحی، آموزشی و خدماتی مناسب برای معلولان در مرکز استان از مهمترین این خواستهها است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار