مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: 45 نقطه حادثه‌خیز در استان اردبیل با همراهی راه و شهرسازی استان و همچنین پلیس راه شناسایی شده و تلاش می‌کنیم تا نسبت به ترمیم، بازسازی و مناسب‌سازی این مسیرهای حادثه‌آفرین اقدام کنیم.
کد خبر: ۱۳۹۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳ 04 December 2015

خلیل محبت‌خواه در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: البته به دلیل کمبود منابع اعتباری که در اصلاح اساسی این نقاط حادثه‌خیز وجود دارد، ما برای گام‌های اولیه تلاش می‌کنیم تا با نصب علائم راهنمایی و رانندگی و هشداردهنده نسبت به ایمن‌سازی این مسیرها اقدامات جدی‌تری را انجام دهیم تا حوادث تلخ و ناگوار در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان به حداقل برسد.

وی رتبه دوم استان اردبیل را در کاهش تصادفات و تلفات رانندگی به دلیل همکاری مشترک پلیس با راه و شهرسازی در رفع نقاط حادثه‌خیز و افزایش ایمنی مسیرهای ترددی اعلام کرد و گفت: قطعاً این اقدامات به همراه حضور راهداران و عوامل پلیس راه به کاهش حوادث جاده‌ای کمک کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان راه‌اندازی محور خلخال – فیروزآباد را برای بازگشایی مسیرهای جنوب استان یک حرکت و اقدام بنیادین در رفع آسیب‌ها و بالا بردن استاندارد مسافرت از جنوب استان توصیف کرد و افزود: پلیس راه در سه راهی خلخال برای استانداردسازی مسیر باید گذری غیرهمسطح احداث کند که البته به دلیل محدودیت اعتبارات و منابع مالی امکان این امر فراهم نیست.

محبت‌خواه نزدیکی فصل سرما و آغاز طرح زمستانی پلیس راه و راهداری را با استقرار در گردنه‌های صعب‌العبور همچون گردنه حیران، صائین و الماس یادآور شد و بیان کرد: امیدواریم به نسبت سال‌های گذشته در زمستان امسال میزان تلفات و تصادفات با مراقبت‌هایی که خود رانندگان، تلاش پلیس راه و عوامل راهداری انجام می‌دهند، به حداقل برسد.

وی در مورد فعالیت شبانه‌روزی و بی‌ادعای عوامل راهداری استان با تحمل سختی‌های متفاوت را یادآور شد و اضافه کرد: ما مکاتبات متعددی را با وزارت راه و شهرسازی انجام دادیم تا همه‌ گونه حمایت از تلاشگران راهداری استان انجام شود چرا که ایمنی ترددها را به معنای واقعی مرهون تلاش راهداران هستیم.

محبت‌خواه در مورد تأخیر به وجود آمده در تکمیل بیمارستان ترومای اردبیل ادامه داد: اعتبار ساخت بیمارستان در یک نقل و انتقال از دانشگاه علوم پزشکی به راه و شهرسازی و بالعکس در شرایط کنونی با عهده‌داری مسئولیت علوم پزشکی انجام می‌شود و تکمیل این پروژه دیگر از اختیار ما خارج است و این دانشگاه علوم پزشکی است که باید در تکمیل و تجهیز این پروژه ورود پیدا کند.

وی در مورد مسکن اجتماعی نیز به عنوان یک حرکت خوب از سوی وزارت راه و شهرسازی گفت: با تکمیل و تحویل تمامی واحدهای مسکن مهر، ساخت مسکن اجتماعی نیز به صورت مشارکتی در استان آغاز می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: ما وارث مشکلات مسکن مهر از سال‌های گذشته هستیم ولی امیدواریم با رفع نواقصات و مشکلات زیرساختی بهترین سرپناه را تحویل مردم دهیم.

محبت‌خواه با بیان اینکه به اندازه کافی در محدوده شهر اردبیل زمین برای احداث مسکن وجود دارد، تصریح کرد: بدون افزایش محدوده شهر اردبیل به راحتی می‌توانیم در تولید مسکن و احداث واحدهای جدید ورود پیدا کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار