بسته خبری تابناک؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«بازتاب تعطیلی کنسرت‌ها در گاردین »،«نظر روحانی درباره یک فیلم توقیفی»،«حسن خمینی فریب اصلاح‌طلبان را نمی‌خورد»،«افزایش حقوق کارمندان در بودجه 95»،«خط و نشان برای وزیر دولت اصلاحات»و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۳۹۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶ 05 December 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

بزرگترین رکود 35 سال اخیر

ریس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه بزرگترین رکود 35 سال اخیر را در سال جاری شاهد هستیم گفت: وزارت اقتصاد 2 هزار مجوز شناسایی کرده است که سد راه تولید به حساب می‌روند. مسعود خوانساری در بیست و یکمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور در تبریز با اعلام این مطلب اظهار کرد نمونه بارز اقتصاد پویا در جهان چین است که با باز کردن دورازه‌های خود توانست بالاترین رشد اقتصادی را به خود ا ختصاص دهد. وی افزود: ایران در حال حاضر در موقعیتی است که اگر چین را الگو قرار دهیم می‌توانیم شرایط مناسب‌تری برای رشد اقتصادی و توسعه صادرات داشته باشیم.


موج دستگیری‌های فضای مجازی پلیس فتا

رییس پلیس تهران بزرگ با اشاره به اقدامات وعملکرد پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ، به افزایش میزان دستگیری مجرمان فضای مجازی در شهر تهران طی مدت هشت ماه ابتدایی سال 94 اشاره کرد و گفت: طی بررسی‌های انجام شده در این مدت میزان کشف پرونده‌های مجرمان فضای مجازی نسبت به مدت مشابه سال قبل که 75 درصد بوده است با 4 رتبه صعود به 79 درصد افزایش یافته است. سرتیپ پاسدار حسین ساجدی نیا در این باره تشریح کرد:" با توجه به بررسی های صورت گرفته در خصوص وقوع جرایم رایانه‌ای از جمله، برداشت های غیر مجاز اینترنتی از حساب افراد، کلاهبرداری، تخریب داده های شخصی، نقض حریم خصوصی شهروندان، مزاحمت ها و اخاذی های اینترنتی، مشخص شد که این قبیل جرایم طی مدت معین، به نسبت سال قبل رشدی نداشته است. وی با اشاره به افزایش 4 درصدی دستگیری مجرمان فضای مجازی افزود: 609 متهم مرد و 114 متهم زن (723) مجرمدر رابطه با پرونده هائی که از سوی شکات در خصوص مسائل اقتصادی ،اخلاقی و اجتماعی تشکیل شده در 8ماه نخست سال جاری از سوی ماموران پلیس فتا تهران بزرگ شناسایی و دستگیر شده‌اند.


عکس‌های دردسرساز پرسپولیسی ها در کیش

پرسپولیسی که ها در کیش اردوی تدارکاتی را برپا کرده اند، روز گذشته استراحت داشتند و برنامه تفریحی در دستور کارشان گنجانده شد. بازیکنان در روز استراحت خود به کشتی سواری و تفریحات پروازی پرداختند و عکس هایی نیز در همین زمینه منتشر شد که بازتاب جالبی در رسانه ها نداشت و از هالیدی قرمزها در کیش صحبت شد. هر چند تفریح قرمزها در روز تعطیل بود اما بازتاب منفی آن باعث شد مدیران باشگاه از تهران با اعضای تیم تماس گرفته و نسبت به انتشار عکس ها معترض شوند. جالب اینکه اعضای تیم تاکید کردند هیچ عکاسی روز گذشته با آنها نبوده و مشخص نیست عکس های شخصی چگونه به رسانه ها رسیده است. گفته می شود مسئولان پرسپولیس به دنبال یافتن عکاس عکس های مذکور هستند و حتی شنیده می شود تهدید به شکایت نیز کرده اند!

نظر اصلاح طلبان درباره روحانی/ادعای نزدیک شدن حداد و عارف!/  شپش عامل تعطیلی خوابگاه دانشجویی!

فردوسی پور تابوی انتقاد از احمدی‌نژاد را شکست!

عادل فردوسی پور درباره اینکه خیلی از مقامات و روسای سازمان صدا و سیما کمک کرده‌اند که برنامه نود به کارش ادامه بدهد، اظهار کرد: صد درصد اینطور است چه زمان ریاست آقای لاریجانی در صدا و سیما و بخصوص در زمان آقای ضرغامی که چالش‌های زیادی رخ داد. بخصوص چالش لفظی با نمایندگان مجلس که تعدادی از آنها روز بعد از برنامه در صحن علنی مجلس علیه من نامه امضا کردند. وی با بیان اینکه هنوز در زمان ریاست سرافراز در صدا و سیما برایش مشکل خاصی پیش نیامده است، افزود: در این مدت از من حمایت شد شاید چون به سلامت کاری من ایمان داشتند. من در مقطعی با نمایندگان مجلس و دولت احمدی نژاد دچار چالش شدم که انتقاد کردن از آنها تابو بود ولی چون حرفم درست بود، جلوی کار سیاسی و غیر ورزشی انتقالئتیم‌ها به شهرستانها گرفته شد.


نظر روحانی درباره یک فیلم توقیفی

علی جنتی در گفت‌وگو با «صدا و سیما» تصریح کرد: اصلاحات درباره فیلم رستاخیز باید انجام شود. این موضوع تنها نظر من نیست و نظر مجموعه مسئولان نظام است. حتی آقای رئیس‌جمهور نظرش این است که می‌توانند هاله‌ای از نور بر چهره حضرت ابوالفضل (ع) بیندازند. وی در پاسخ به این سوال که آقای درویش کارگردان فیلم «رستاخیز» درباره اظهارات اخیر سخنگوی وزارت ارشاد که گفته است توپ در زمین درویش است و این وزارتخانه اقدامات لازم را انجام داده، گلایه کرده است، افزود: فکر می‌کنم دیگر این سوال تکراری است. ما بارها پاسخ داده‌ایم و پاسخمان هم یک کلمه بیشتر نیست.


توصیه به اردوغان: کاخت را با پهن گرم کن!

رهبر حزب اپوزیسیون "جنبش ملی گرا" ترکیه ضمن انتقاد از موضع رئیس جمهوری این کشور درخصوص گمانه زنی‌ها درباره احتمال قطع واردات گاز طبیعی از روسیه به ترکیه گفت، کاخ ریاست جمهوری باید خودش را با سوزاندن "پهن خشک شده گاو" گرم کند تا دولت نیز بتواند زجری را که مردم ترکیه می‌کشند، بچشد.


لیستی که منتشر کردیم درست بود

هفته‌نامه صدا به رغم شدت گرفتن انتقادات اصلاح‌طلبان از لیست منتشر شده توسط این نشریه، از اقدام خود و همچنین "اعتبار" لیست منتشر شده دفاع کرد.پس از شدت گرفتن انتقادات اصلاح‌طلبان به لیست منتشر شده توسط هفته‌نامه صدا(ارگان رسانه‌ای حزب کارگزاران) با عنوان لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی، این هفته در شماره امروز خود به این موضوع پرداخته است.در لیست 50 نفره‌ای که هفته‌نامه صدا منتشر کرده بود، اکثریت حاضرین از عناصر نزدیک به حزب کارگزاران بودند و همین مسئله موجب اعتراض اصلاح‌طلبان شده بود.هفته‌نامه صدا در شماره این هفته خود با نوعی تاکید بر "معتبر" بودن لیست مذکور نوشته است: "فهرستی که اخیرا به عنوان نامزدهای پیشنهادی اصلاح طلبان برای شهر تهران در رسانه های منتشر شد، فهرست پیشنهادی جمع هایی از اصلاح طلبان بود که در محافل و مجالس اصلاح طلب طرح و بحث بر سر آنها اغاز شده است و در واقع معیارها و ملاک های انتخاب نامزدهای اصلاح‌طلب را نشان می‌د‌هد."این هفته‌نامه تاکید کرده است که "لیست صدا، حاصل گفتگوی برخی از اصلاح طلبان موثر بود که در برخی محافل بیان شده بود."


اصلاحطلبان در شهرستان‌ها سر و سامان ندارند

عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان گفت: جوانان ما در شهرستان‌ها و استان‌ها به هم ریخته و بی‌سر و سامان هستند و چون شناسنامه حزبی ندارند اجازه تشکیل جلسه به آنها داده نمی‌شود.به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهدشت، علی صوفی در همایش اصلاح طلبان شهرستان کهگیلویه که در سال سینما دهناد دهدشت برگزار شد، اظهار داشت: مومن ذلت نمی پذیرد و امام حسین(ع) با قیام خود درس عزت و آزادگی را به ما یاد داد.استاندار سابق استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه از همان ابتدا مخالفت‌هایی بین جناح های مختلف وجود داشت، افزود: امام تمام تاکیدش بر جمهوریت به این دلیل بود که میزان رای ملت است و همیشه این را به عنوان یک درد مطرح می کرد که در زمان شاه به مردم اجازه نمی دادند نمایندگان خود را انتخاب و هر کس را که دوست داشتند از صندوق‌ها بیرون می آوردند.صوفی با بیان اینکه احزاب با هم رقابت دارند و بر هم نظارت می‌کنند، عنوان کرد: اگر احزاب تشکیل و در نظام حضور پیدا کنند می توانند هم منافع ملی و برنامه محوری را در مجلس حاکم و هم بر کارها نظارت کنند.


یک اتفاق عجیب در پرواز نجف - تهران

در پرواز دیروز شماره 4802 نجف-تهران هواپیمایی معراج سه نوع بلیت با زمان‌های مختلف عرضه شده بود و پرواز پس از چند ساعت سرگردانی مسافران در فرودگاه نجف ساعت 22:45 دقیقه دیشب انجام شد.یکی از مسافران پرواز شماره 4802 نجف-تهران هواپیمایی معراج به خبرنگار تسنیم گفت:‌ در پرواز نجف -تهران شب گذشته هواپیمایی معراج مسافران سه نوع بلیت داشتند که مربوط به ساعت‌های مختلفی بود.وی با بیان این‌که در این پرواز مسافران بلیت ساعت 17، 19 و 20 داشتند، ادامه داد: وقتی این موضوع را از مسئولان هواپیمایی معراج در فرودگاه نجف جویا شدیم گفتند که این بلیت‌ها قلابی است، این در حالی بود که تمام مسافران بلیت‌های رفت‌و برگشت تهران-نجف-تهران را خریداری کرده بودند و اگر بلیت‌ها قلابی بوده نباید در پرواز رفت (تهران-نجف) این مسافران سوار هواپیما می‌شدند.وی با اشاره به این‌که به دلیل وجود سه نوع بلیت با زمان‌های مختلف زمان واقعی پرواز مشخص نبود، گفت: مسئولان هواپیمایی معراج پاسخگوی اعتراض مسافران نبودند و برخورد آنها به هیچ وجه شایسته زائران نبود.


مردی که تصویرش به دستور امام(ره) روی اسکناس چاپ شد

امام خمینی(ره)‌ راجع به اولین اسکناس در جمهوری اسلامی که قرار بود تصویر یک شخص روی آن طراحی شود، فرمودند «سزاوار است که [بر] اولین اسکناس که در ایران به طبع می‏رسد، عکس اولین مرد مجاهد در رژیم منحوس پهلوی چاپ شود».


وعده سردار نقدی برای افزایش معدل دانش آموزان بسیجی

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: دانش‌آموزان باید به گونه‌ای تربیت شوند که نسبت به مسائل اسلام احساس مسئولیت کنند و در رابطه با مسلمانان به ویژه مردم فلسطین عنوان نکنند «به ما چه ربطی دارد». یک فرد مسلمان در برابر ظلم سکوت نمی‌کند.نقدی بیان کرد: اعتماد به نفس، مبارزه با ظلم و انگیزه جهاد باید در وجود دانش‌آموزان نهادینه شود. وی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه اولویت نخست بسیج به موضوع دانش‌آموزان اختصاص یافته است، بیان کرد: فرهنگ انقلاب باید به دانش‌آموزان به خوبی منتقل شود و در این زمینه فعالیت بیشتری در مدارس انجام شود. رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امیدواریم آموزش و پرورش این فضا را ایجاد کند که بسیج بتواند با قدرت بیشتری در مدارس فعالیت کند. نقدی با اشاره به سایر اولویت‌های بسیج در طول برنامه ششم توسعه تصریح کرد: در نظر داریم تا در این 5 سال معدل دانش‌آموزان بسیجی را یک یا دو نمره افزایش دهیم. همچنین اعلام آمادگی می‌کنیم که اگر آموزش و پرورش موافقت کند با استفاده از ظرفیت بسیج بیسوادی را در کشور به صفر برسانیم.


حضور سردار سلیمانی در دانشگاه شهید بهشتی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، حسام عباسی مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی از برگزاری مراسم گرامیداشت روز دانشجو در این دانشگاه خبر داد.وی اظهار داشت: این مراسم با حضور عزت الله ضرغامی و با اجرای زنده حامد زمانی و کامران نجف زاده برگزار می شود. همچنین احتمال می رود سردار قاسم سلیمانی نیز در این مراسم حضور یابد.مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی تاکید داشت: این مراسم روز 16 آذر در تالار ابوریجان این دانشگاه برگزار می شود.


بازتاب تعطیلی کنسرت‌ها در گاردین

روزنامه گاردین در گزارشی به چالش تعطیلی کنسرت‌ها در ایران در دوران دولت حسن روحانی پرداخته است.سایت روزنامه گاردین در گزارشی با عنوان «تندروها در ایران در چالش با روحانی کنسرت‌ها را تعطیل می‌کنند»، آورده است: با وجود آسان‌تر شدن برگزاری کنسرت در ایران از زمان روی کار آمدن دولت حسن روحانی، اما تعداد رو به افزایشی از کنسرت‌ها از جمله کنسرت سمفونی تهران در دقیقه آخر با دخالت نیروهایی که همچنان برای هنرمندان شناخته‌شده نیستند، تعطیل شدند.این روزنامه در ادامه مدعی شد: تعطیلی کنسرت‌ها اکنون به چالشی برای دولت حسن روحانی تبدیل شده است؛ این در حالی است که درخواست‌ها از روحانی در شرایط کنونی و پس از حل و فصل موضوع هسته‌ای به توجه بیشتر وی به مسائل داخلی معطوف شده است. تندروها، ناخرسند از مسیر توافق هسته‌ای از سوی دولت روحانی، اطمینان دارند که حسن روحانی دوران سختی را در دو سال باقی مانده از دوران ریاست جمهوری‌اش پیش رو دارد.


دشمن برای هر دو انتخابات آینده برنامه دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خرسند عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: دشمن برای هر دو انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی برنامه دارد و ساده‌اندیشی است اگر فکر کنیم دشمن هیچ برنامه‌ای برای انتخابات نخواهد داشت.وی افزود: بعضی‌ها به صراحت اعلام کرده‌اند که تمام کرسی‌های مجلس شورای اسلامی را می‌خواهند تا مجلسی مانند مجلس ششم به وجود آورند زیرا درخشان‌ترین مجلس را مجلس ششم می‌خوانند. مجلس ششم چه مجلسی بود؟ مجلسی که تبدیل به اپوزیسیون نظام شده بود و در آن علیه نظام تحصن کردند و با صراحت علیه ولایت فقیه و اسلامیت نظام موضع گیری کردند.


اخبار خوبی از جریان اصول‌گرایی خواهیم شنید

مسعود جعفری‌نژاد دبیر حزب موتلفه اسلامی در استان اصفهان گفت: موتلفه در انتخابات پیش رو در ائتلاف خود با سایر اصولگرایان سهم خواهی نمی‌کند و تنها برای ورود نمایندگانی به مجلس آینده تلاش می‌کند که از فاکتورهای اصولگرایی برخوردار باشند.وی اظهار کرد: موتلفه اسلامی جزء احزاب قدیمی و با ریشه جریان اصولگرایی است که به واسطه همین ویژگی از ویژگی شیخوخیت میان احزاب جریان‌های هم سوی اصولگرایی برخوردار شده است.جعفری‌نژاد خاطرنشان کرد: از نگاه ما هر کسی که از اصول خاصی از جمله التزام به ولایت مطلقه فقیه و حرکت بر محور روحانیت پیروی کند اصول‌گراست بنابراین از نگاه ما اعضای جبهه پایداری نیز در جرگه اصول‌گرایان قرار می‌گیرند.


قتل سربازان سوری به دست «شیربچگان خلافت»!

گروه تروریستی داعش پنج شنبه ویدئویی را بر روی اینترنت قرار داد که در آن شش کودک ،‌شماری از اعضای نیروهای امنیتی سوریه را که داعش به اسارت درآورده است ،‌اعدام می کنند.به گزارش «انتخاب»، بنابراعلام این گروه تروریستی ، تصاویر در شرق استان دیرالزور واقع در شرق سوریه فیلم برداری شده است.این ویدئو ،دهها پسربچه حدود 10 ساله را نشان می دهد که درحال خواندن متون مذهبی و نبرد تن به تن هستند. مربی این گروه ، شش نفر از آنان را برای « دادن پیامی» به مخالفان داعش با اعدام اسرا ، انتخاب می کند.هر یک از این پسربچه ها سپس در پس زمینه یک موسیقی حماسی درحال دویدن از داخل یک قلعه ویرانه تا انتخاب یک اسیر نشان داده می شود و هریک از اسرا نام و تاریخ تولد خود را می گوید و نقش خود را در درون نیروهای امنیتی طرفدار حکومت توضیح می دهد. این اسرا سپس به ضرب گلوله کشته می شوند یا گلوله آنان بریده می شود.گروه تروریستی داعش در برنامه ای با عنوان« شیربچگان خلافت» ، به کودکان در مناطق مختلف تحت کنترل خود در سوریه ،‌آموزش نظامی و مذهبی فشرده ای می دهد.


دستور ویژه روحانی به هیات وزیران

حسن روحانی با دستور ویژه به هیات وزیران، هرگونه پذیرش تعهدات مالی خارجی را صرفا با اجازه کتبی رئیس جمهور و یا معاون اول رئیس جمهور و هیات وزیران (باهماهنگی رئیس جمهور) مجاز دانست.در نامه دبیر هیات دولت به اعضای هیات دولت آمده است: «با سلام، دستور مقام محترم ریاست جمهوری در جلسه ۱۳۹۴.۰۸.۲۷ هیات وزیران به شرح زیر ابلاغ می شود:کلیه دستگاه‌های اجرای در پذیرش تعهدات مالی برای دولت در قبال دولت‌ها و اشخاص خارجی صرفا با اجازه کتبی رئیس جمهور و یا معاون اول رئیس جمهور و هیات وزیران (باهماهنگی رئیس جمهور) اقدام کنند.»


انتقاد برخی اصلاح طلبان به شورای عالی سیاستگذاری

چندی پیش با پیشنهاد جبهه اصلاحات و تایید رئیس دولت اصلاحات، با حضور دبیران کل احزاب اصلاح طلب و برخی شخصیت های حقیقی شکل گرفت تا مرجع نهایی تصمیم گیر برای نحوه ائتلاف اصلاح طلبان کشور باشد.به گزارش عصر قانون شنیده ها حاکی از این است که تعدادی از فعالان سیاسی اصلاح طلب حاضر در این مجموعه معتقدند که بیش از ده نفر از اعضای این شورا به نحوی منتسب به حزب مشارکت هستند و به این مساله اعتراض دارند.این در حالیست که حفظ حق برابر بین احزاب و افراد موثر در جریان اصلاحات همواره از ارکان وحدت در این جریان بوده و به نظر می رسد که این شورا نیز باید بتواند به نحوی این حق برابر در تصمیم گیری را برای همه احزاب برقرار کند تا وحدت کلیدی اصلاح طلبان در ادامه راه انتخابات مجلس نیز بدون خدشه و شبهه حفظ شود.


۷۰ درصد بازنشستگان و کارگران زیر خط فقرند

عضو هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی کشور گفت: ۷۰ درصد بازنشستگان و کارگران حداقل‌بگیر بوده و زیر خط فقر قرار دارند. علیرضا امیری در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به سفره تهی کارگران و بازنشستگان، از وزیر کار، شورایعالی کار، تأمین اجتماعی و مجلس و دولت خواستار رسیدگی عاجل به معیشت و دستمزد و سفره تهی این قشر شد.


مگر در خانه خود درمانگاه دارید؟!

روز دوشنبه ۹ آذر، دانشجویان کوی دانشگاه تهران به خصوصی ‌سازی نهاد های دانشگاه و مشکلات صنفی اعتراض کردند. دانشجویان در جلسه‌ای با حضور معاون دانشجویی، معاون مالی، مسئول انفورماتیک، رئیس خوابگاه ‌های دانشگاه تهران، به کیفیت نامطلوب غذای سلف دانشگاه، واگذاری زمین ‌های کوی دانشگاه به پردیس دانشکده‌ های فنی، وضعیت اسفناک و محدود کردن سرعت دسترسی به اینترنت، افزایش هزینه ‌های خوابگاه و دانشگاه، و نیاز های بهداشتی و درمانی از جمله احداث درمانگاه در کوی دانشگاه اشاره کردند. در این جلسه دکتر به‌نژاد، معاون امور دانشجویی دانشگاه تهران در پاسخ به درخواست دانشجویان برای ساخت درمانگاه در کوی دانشگاه گفت: مگر در خانه خود درمانگاه دارید؟


شپش؛ خوابگاه دانشجویان دکتری را تعطیل کرد!

هفته گذشته، شیوع عجیب و بی سابقه شپش در خوابگاه دختران یکی از دانشگاههای فنی-مهندسی مطرح تهران، این خوابگاه را به تعطیلی کشاند، این اتفاق در سالهای اخیر سابقه نداشته است. پارسینه نوشت: مسئولان خوابگاه ابتدا به دانشجویان شپش زده، شامپوی مخصوص دادند که افاقه نکرد و حتی وضع را بدتر کرد، بعد از بی فایده بودن این شامپو، مسئولان تصمیم به تعطیلی کامل خوابگاه و سم پاشی کامل آن گرفتند.به دانشجویان هم اعلام شد تا اتمام سمپاشی خوابگاه، می توانند به منزل مراجعه کنند و غیبت هایشان موجه خواهد بود.شرط ورود مجدد به خوابگاه، معاینه تک تک دانشجویان عنوان شده است.


اصولگرایان به فرمول موحدی کرمانی، یزدی و مصباح، پایبندند

حمیدرضا ترقی، در مورد فعالیت شورای همگرایی اصولگرایان عنوان کرد: مذاکرات برای تشکیل شورای همگرایی اصولگرایان پیشرفت خوبی داشته و فکر می‌کنم به زودی بتوانیم شورا را با ترکیبی که مورد قبول همه اصولگرایان باشد تشکیل بدهیم. ایلنا نوشت: ترقی در پاسخ به این سوال که مسئولیت شورای همگرایی با چه کسی است، گفت: شورای همگرایی اصولگرایان و مذاکراتی که برگزار می‌شود، مسئول فردی ندارد. این یک حرکت جمعی است و به صورت فردی کسی مسئولیتی ندارد. حالا ممکن است شورای هماهنگی تشکیل شود و فردی برای ریاست جلسات انتخاب شود ولی تصمیم‌های جمعی خواهد بود. وی در خصوص حضور پایداری‌ها در کنار اصولگرایان خاطرنشان کرد: همه اصولگرایان به فرمولی که مورد تایید دبیرکل جامعه روحانیت، دبیرکل جامعه مدرسین و آیت‌الله مصباح یزدی برسد، پایبند خواهند بود. بنابراین از نظر ما این سه شخصیت باید به فرمول اجماع و انسجام برسند و همه اصولگرایان اعلام کرده‌اند که از فرمول این سه شخصیت تبعیت خواهند کرد


موتلفه، پایداری و ایثارگران به جمع بندی رسیده اند

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر این که نتایج و جمع‌بندی مطلوبی از جلسات سه جانبه حاصل شده است اظهار کرد: اما خود را مرکز ائتلاف همه اصولگراها نمی‌دانیم. محمد نبی حبیبی با بیان اینکه نشست های سه جانبه جمع‌بندی خوبی داشته است گفت: در جلسات و نشست‌هایی که با جبهه پایداری و ایثارگران داشته‌ایم، جمع بندی خوبی‌ حاصل شده است و از تمام جلسات رضایت دارم. در واقع در جهت ائتلاف پیشرفت داشته‌ایم اما بارها اعلام کردیم که خودمان را مرکز ائتلاف همه اصولگرایان نمی دانیم. ایسنا نوشت: دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: سه تشکل موتلفه، ایثارگران و پایداری تلاش کرده‌اند که نظرات خودشان را به هم نزدیک کنند اما امیدواریم که این تقارن نظرات به همه اصولگرایان تسری پیدا کند.حبیبی درباره اینکه از میان سه تشکل چه گروهی لیدری را بر عهده خواهد داشت گفت: تا به حال در جلسات راجع به افراد برای این مساله بحثی نشده است.


عفو شیخ‌ نمر تکذیب شد

پس از انتشار اخباری از سوی برخی رسانه‌ مبنی بر عفو شیخ نمر همزمان با نزدیک بودن زمان اجرای حکم اعدام 55 تن از جمله شیخ نمر النمر، برادر وی گفت که پادشاه عربستان دستور عفو شیخ نمر را صادر نکرده است. به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، رسانه‌های عربستانی اخیرا اعلام کردند که حکم اعدام 55 تن شامل شیخ نمر باقر النمر، رهبر شیعیان عربستان و 9 شیعه دیگر و 45 رهبر و عضو القاعده به زودی اجرا می‌شود. محمد النمر، برادر شیخ نمر در پایگاه اجتماعی توییتر نوشت: "مادامی که شیخ نمر بین خانواده‌اش در العوامیه واقع در القطیف نباشد تمامی آنچه که راجع به صدور حکم عفو وی از سوی پادشاه عربستان مطرح می‌شود، صحت ندارد." خبرگزاری فرانسه سه روز پیش به نقل از جعفر النمر، برادر نمر اعلام کرد که به رغم گزارشات درباره احتمال اجرای قریب الوقوع حکم اعدام اما روحیه شیخ نمر بسیار بالاست.


حسن خمینی فریب اصلاح‌طلبان را نمی‌خورد

نایب رئیس جبهه پیروان با بیان اینکه اصلاح طلبان بدنبال یارگیری از چهره‌هایی همچون نوه امام(ره)،ناطق نوری و لاریجانی هستند، گفت: سید حسن خمینی زیرک‌تر از آن است که متوجه بازی سیاسی اصلاح طلبان نشود. اسدالله بادامچیان در مورد جلسات چهارجانبه لاریجانی، مقتدایی، ناطق نوری و ولایتی گفت: همیشه و در آستانه انتخابات چنین جلساتی هست؛ چراکه انتخابات یک امر عام و تکلیف شرعی است که همه باید در آن حضور پیدا کنند لذا جلسات، دیدارها و بحث های گوناگون نیز پیرامون آن شکل می گیرد. به پزارش مهر، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه افزود: موتلفه با ایثارگران و پایداری نیز جلسانی دارند که این جلسات منحصر به خودمان نیست بلکه هدفمان این است که بتوانیم برنامه شورای ائتلاف هماهنگی اصولگرایان را راه بیاندازیم تا شعار «یک صدا و یک فهرست واحد با محوریت روحانیت و در خط ولایت» را محقق کنیم. وی با بیان اینکه مجلس دهم باید مشکلات مردم را حل و با توجه به شرایط منطقه، موجب اقتدار نظام شود، تاکید کرد: ما باید به فکر ترکیب مجلس دهم باشیم و به این بیاندیشیم که مجلس دهم باید چگونه مجلسی باشد .


جلیلی در انتخابات مجلس شرکت نمی‌کند

سید حسین نقوی ،نماینده ورامین در مجلس شورای در مورد احتمال حضور سعید جلیلی در انتخابات مجلس دهم به خبرنگار نامه نیوز گفت:نظر من این است که آقای جلیلی در انتخابات مجلس حضور پیدا نمی کند اما هنوز وی چنین چیزی را اعلام نکرده‌اند و اظهارنظری نداشته‌اند و فعالیت های انتخاباتی نیز از وی ندیده‌ام . عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: هنوز هیچ نشستی یا موضع گیری از طرف دوستان آقای جلیلی برگزار نشده است و هیچ موضعی اعلام نشده است و وی نیز تمایلی برای حضور در انتخابات مجلس ندارد. نقوی حسینی بیان کرد: اگر جامعه اصولگرایی از وی بخواهند که وارد عرصه انتخابات شود بازهم تصمیم گیر خود وی است. وی در مورد اینکه جلیلی اگر قرار است ائتلاف کند با کدامیک از گروههای اصولگرا ائتلاف می کند گفت:اصولگرایان باهم ائتلاف می کنند و در نهایت یک لیست ارایه می‌دهند.


پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان عده‌ای را نگران کرده است

محمدرضا عارف در دیدار اعضای شاخه جوانان حزب اراده ملت ایران با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دانشجو بویژه شهدای 16 آذر 1332 اظهار کرد: آرمان‌گرایی، عدالتخواهی، حرکت در مسیر انقلاب اسلامی، اخلاق‌ورزی و خرد‌ورزی از مطالبات دانشجویان است. عارف در ادامه با بیان اینکه اصلاح‌طلبان با اتهام زنی رقیب میدان رقابت را خالی نخواهند کرد،گفت: حادثه قرچک ورامین به ضرر کسانی شد که یک همایش قانونی را می خواستند با اخلال رو به رو کنند و اینگونه برخوردها نشان دهنده پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان است که عده ای را نگران کرده است. به گزارش ایسنا، رییس بنیاد امید ایرانیان با تاکید بر اینکه در رقابت انتخاباتی الگویی از اخلاق مداری، همدلی و همبستگی ملی را به نمایش خواهیم گذاشت گفت: از تمامی نهادهای مسئول در امر انتخابات می‌خواهم زمینه حضور هرچه بیشتر همه سلایق و وفاداران به نظام جمهوری اسلامی را در انتخابات مجلس شورای اسلامی فراهم کنند تا شاهد مشارکت و حضور پرشور مردم در روز انتخابات باشیم.


توان تامین حضور 30 درصدی زنان در مجلس را داریم

فاطمه راکعی در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز پیرامون حضور زنان در انتخابات مجلس گفت : برای تصریح فعالیت سیاسی زنان شبکه های مجازی و رسانه ها می توانند با مصاحبه با اشخاصی که معتقد به حضور 30 درصدی زنان در انتخابات و مشارکت سیاسی آنان در جامعه هستند به این پروسه کمک کنند. راکعی با بیان اینکه گسترش حضور زنان در مجلس را از ماهها پیش در قالب جمعیت زنان مسلمان نو اندیش شروع کردیم و دیگران نیز کارهایی انجام داده اند، افزود: آگاهی بخشی به جامعه از طریق مصاحبه و حضور در شهرستان ها و استانها از سوی خانم ها و آقایانی که دارند به این فرایند کمک می کنند و سخنرانی ها و میز گردها و مقالاتی که نوشته می شود از جمله اقداماتی است که می توان برای تضمین این حضور 30 درصدی انجام داد .وی عنوان کرد : مسئله دوم که از لحاظ ساختاری نیز اهمیت بیشتری دارد لابی گری در سطح احزاب و شخصیت های حقیقی اصلاح طلب بود که در واقع مجاب شوند و به این نتیجه برسند که فعالیت زنان جامعه باید افزایش یابد؛ نه به خاطر زنان بلکه به خاطر جامعه ایران و نسل های فردا که میل به توسعه همه جانبه و پایدار دارند.


اصلاح‌طلبان روحانی را لیبرال می‌دانستند

عضو جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه اصلاح‌طلبان به جای تکیه‌ بر اصلاح‌طلبی سنتی، ناچاراً با حمایت از روحانی به سمت عمل‌گرایی رفته‌اند، گفت: اصلاح‌طلبان هویت سنتی خود را از دست داده‌اند. حمیدرضا فولادگر عضو جامعه اسلامی مهندسین ، حمایت اصلاح‌طلبان از ناطق و لاریجانی را یک عمل تاکتیکی و سیاسی از سوی این جریان دانست و اظهار داشت: این حرکت اصلاح‌طلبان یک اقدام سیاسی موقت است و ریشه‌ای نیست و در واقع آنها دراین حمایت رویکرد تاکتیکی دارند. فولادگر با بیان اینکه اصلاح‌طلبان با هدف اختلاف‌افکنی بین جریان اصولگرا اقدام به حمایت از ناطق و لاریجانی کرده‌اند، افزود: این در حالی است که آقای ناطق به صراحت گرفته که به انتخابات نمی‌آیم و آقای لاریجانی نیز در لیست اصلاح‌طلبان قرار نخواهد گرفت. فولادگر تصریح کرد: حلقه اصلی اصلاح‌طلبان یعنی اعضای مشارکت و مجلس ششمی‌ها در حالی سال 92 از روحانی حمایت کردند که پیش از این او را یک لیبرال راست می‌دانستند و شاید در انتخابات امسال هم این اتفاق بیفتد و از یک فرد نزدیک به جناح راست حمایت کنند.عضو جامعه اسلامی مهندسین در گفت و گو با فارس، یادآور شد: این مسئله نشان می‌دهد که اصلاح‌طلبان به جای تکیه‌ بر اصلاح‌طلبی سنتی، ناچاراً با حمایت از دولت روحانی به سمت عمل‌گرایی رفته‌اند.


در سخنرانی روحانی فقط 350 نفر دانشجو خواهند بود!

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج دانشجویی، شعبان جولا عضو بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف درباره حضور رئیس‌جمهور همزمان با روز دانشجو در این دانشگاه، اظهار داشت: بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف بنا به اعلام مسئولان دانشگاه برای حضور در این برنامه تنها 10 نفر سهمیه دارد.وی افزود: مسئول بسیج دانشگاه شریف در این برنامه و در حضور رئیس‌جمهور به سخنرانی می‌پردازد.عضو بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اینکه حدود 350 نفر سهمیه دانشجویان دانشگاه شریف برای این مراسم است، گفت: این به آن معنی است که از 1500 نفری که قرار است در سالن و در مراسم روز دانشجو شرکت کنند تنها 350 نفر از دانشجویان حضور دارند و مابقی آن مشخص نیست که چه کسانی هستند.


یک نماینده وکیل ملت است نه وکیل الدوله

حسن قاسمی قائم مقام حزب موتلفه اسلامی در خراسان رضوی گفت: مجلس نهم به دنبال ساختارشکنی نبوده است.وی بیان کرد: این تفکر که بعضی‌ها معتقدند مجلس باید با دولت هماهنگ باشد و مطیع دولت باشد تفکر اشتباهی است و خواست نظام نیست. مجلس وکیل ملت است نه وکیل الدوله و باید مستقل و آزاد عمل کند و با نظارت سخت بر دستگاه اجرایی در جهت حفظ منافع ملی قدم بردارد. به گزارش ایسنا، وی افزود: اگر افرادی که وارد مجلس می‌شوند افراد ولایت‌مدار و کاردان باشند و به ارکان نظام اعتقاد راسخ داشته باشند و همچنین به دنبال امتیازات دنیوی نباشند و با وارد شدن به مجلس به فکر چهار سال آینده خود نباشد مجلس خوبی خواهیم داشت.


افزایش حقوق کارمندان در بودجه 95

گمانه‌زنی‌ها و شنیده‌ها نشان می‌دهد در آخرین تغییرات اعمال‌شده، منابع عمومی از رقم گفته‌شده افزایش داشته و با توجه به پیش‌بینی تورم 13 تا 15 درصدی در سال آینده، به احتمال زیاد میزان افزایش حقوق کارمندان نیز حدود 13 درصد خواهد بود.کارشناسان بودجه معتقدند، افزایش یک واحد درصد به حقوق کارمندان، هزار و 200 تا هزار و 300 میلیارد تومان برای دولت بار مالی جدید به همراه دارد، بنابراین با این فرض قطعاً منابع عمومی بودجه بیش از پیش‌بینی اولیه سخنگوی دولت خواهد بود.


پیش بینی زاکانی از وحدت اصولگرایان

علیرضا زاکانی دقایقی پیش در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سئوالی درباره رسیدن اصولگرایان به اجماع حداکثری برای انتخابات پیش‌رو، اظهار کرد: بنده معتقد هستم اصولگرایان حتماً به وحدت حداکثری می‌رسند.وی ادامه داد: هم‌اکنون نیز جلسات خوبی بین نیروهای اصولگرایان در حال برگزاری است و این جلسات طلیعه مطلوبی را برای ما باز می‌کند.تاکید کرد: این جلسات قطعا به سرانجام مشخصی می‌رسد که ماحصل آن یکپارچگی، وحدت و انسجام در بین احزاب اصولگراست.


ادعای نزدیک شدن حداد و عارف!

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز معتقد است که این روزها مواضع برخی از اصلاح طلبان و اصولگرایان بسیار به هم نزدیک شده و مفاهیم چپ و راست قراردادی ابتدای انقلاب تغییر کرده است. وی تصریح می کند که نظرات چهره هایی همانند غلامعلی حداد عادل و محمدرضا عارف در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام در مسائل مختلف نزدیک به هم است. غلامرضا مصباحی مقدم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص فعالیت های انتخاباتی اصولگرایان گفت:هنوز وارد جلسات انتخاباتی به معنای تعیین ساز و کار تعیین مصادیق نشده ایم.وی در خصوص شروع فعالیت های انتخاباتی و ائتلافی در جبهه اصلاح طلبان و عدم آغاز این رویکرد در جریان اصولگرایی افزود:اصلاح طلبان وارد ساز و کار انتخاباتی شده اند اما هنوز وارد مصادیق نشده اند و در خصوص مصادیق حالت صبر و انتظار دارند تا زمان تایید صلاحیت ها برسد.


خط و نشان برای وزیر دولت اصلاحات

یک رسانه خبر داد: برخی افراد تندرو با نصب بنر در دانشگاه اراک سعی دارند از سخنرانی مصطفی معین در این دانشگاه جلوگیری کنند.«ایلنا» خبر داد: پس از آنکه اعلام شد به مناسب 16 آذر و روز دانشجو٬ انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اراک همایشی با سخنرانی دکتر مصطفی معین (وزیر علوم دولت‌های سیدمحمد خاتمی و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی) برگزار می‌کند٬ برخی گروه‌های تندرو علیه این برنامه اعتراض کردند.انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اراک نیز به همین بهانه بیانیه‌ای منتشر کرده که در قسمتی از آن آمده است عده‌ای با سوءاستفاده از فضای رسانه‌ای و وارونه جلوه دادن مسائل٬ سعی در فریب اذهان عمومی دارند و چون گذشته به دنبال غبارآلود کردن فضای دانشگاه و نشاط سیاسی آن هستند.در بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه اراک با اشاره به صحبت‌های نماینده ولی‌فقیه در استان، آیت‌الله دری نجف‌آبادی که از تحریف صحبت‌هایش در خبرگزاری‌های مغرض انتقاد کرده بود٬ تأکید شده اخلال در برگزاری مراسم با واکنش انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اراک مواجه خواهد شد.

نظر اصلاح طلبان درباره روحانی/ادعای نزدیک شدن حداد و عارف!/  شپش عامل تعطیلی خوابگاه دانشجویی!

پیام ابوبکر بغدادی به همسر سابقش

پس از آن که "سجی الدلیمی،" همسر سابق ابوبکر بغدادی روز سه شنبه بوسیله نیروهای امنیتی لبنان به عناصر تروریستی جبهه النصره تحویل داده شد، انتشار تصویر دختری 7 ساله که در کنار وی حضور داشت، بار دیگر خبر ساز شد.رسانه های خبری تصویری از سجی الدلیمی، همسر سابق سرکرده داعش را منتشر کردند که در یک خودرو، کنار دختری هفت ساله نشسته است. گفته می شود وی هاجر نام دارد و فرزند ابوبکر بغدادی است. سجی الدلیمی هنگام تبادل اسرا در پاسخ به خبرنگاران گفت: بله، من همانطور که می گویند همسر بغدادی بودم. من 7 سال پیش، از وی طلاق گرفتم.

نظر اصلاح طلبان درباره روحانی/ادعای نزدیک شدن حداد و عارف!/  شپش عامل تعطیلی خوابگاه دانشجویی!

جزئیات مذاکرات گازی با آلمانی‌ها

وزیر نفت با اشاره به مذاکرات انجام شده با لینده آلمان از رفع توقیف تجهیزات گازی ایران بلافاصله پس از لغو تحریم‌ها خبر داد و گفت: ایران اولین واحد FLNG را در خلیج فارس راه‌اندازی می‌کند.بیژن زنگنه در گفتگو با مهر با بیان اینکه مهمترین برنامه ایران به منظور صادرات گاز به کشورهای اروپایی، ساخت و راه اندازی کارخانه ایران ال. ان. جی است، گفت: هم اکنون ساخت این کارخانه تولید LNG از پیشرفتی حدود ۶۰ درصدی برخوردار است که با بهره برداری از آن امکان تولید سالانه ۱۰.۵ میلیون تن LNG فراهم می شود.وزیر نفت در پاسخ به این پرسش مهر که آیا برای تولید و عرضه LNG تاکنون شریک گازی خود را برای دوران پساتحریم انتخاب کرده اید؟ اظهار داشت: تاکنون مذاکراتی با کشورهای مختلف اروپایی از جمله اسپانیا انجام شده است اما هنوز نسبت انتخاب شریک خارجی در ساخت و راه اندازی کارخانه ایران ال. ان. جی تصمیم گیری نکرده ایم.این عضو کابینه دولت همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر توقیف تجهیزات مایع سازی کارخانه ایران ال. ان. جی در آلمان، بیان کرد: مذاکرات با شرکت لینده آلمان انجام شده است و با لغو تحریم‌ها این شرکت باید تجهیزات کارخانه ایران ال. ان. جی را تحویل دهد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
فردوسی پور همه چیز دان است مگر نمیدانید؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :