استان همدان از مناطقی است که فرآورده های دستی آن از شهرتی بسزا در سطح کشور برخوردار بوده و برخی صنایع دستی آن نیز اهمیت صادراتی و جهانی دارد.
کد خبر: ۱۴۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶ 16 March 2015

استان همدان از مناطقی است که فرآورده های دستی آن از شهرتی بسزا در سطح کشور برخوردار بوده و برخی صنایع دستی آن نیز اهمیت صادراتی و جهانی دارد.

به گزارش ایسنا؛صنعت سفالگری در همدان اهمیت جهانی دارد و هر مسافری که به همدان قصد سفر دارد می تواند از لالجین همدان بازدید کرده و سفال تهیه کند همچنین دور میدان باباطاهر همدان نیز مغازه هایی در کنار یکدیگر به فروش سفال مشغولند.

این نوع صنعت دستی سفال در همدان علاوه بر اینکه جنبه مصرفی به عنوان اشیاء دارد ویژگی های هنری خاصی دارند که به صورت طرح ها، نقوش و رنگهای گوناگون متجلی می شوند و به عنوان وسایل تزیینی در منازل استفاده می شوند.

گلیم و قالی

همدان به عنوان شهر صنایع دستی نیز معروف است چرا که علاوه بر صنعت سفال نیز گلیم بافی و قالیبافی رواج دارد که مسافران می توانند گلیم ها و انواع قالی ها را که دست ساز هستند را خریداری کرده و به یادگار داشته باشند.

قالی هایی که در همدان تولید می شود با قیمت ارزان عرضه می شود بنابراین همدان را میتوان مرکز قالیچه های ارزان قیمت نامید.

چرم

صنعت چرم همدان نیز از سابقه دیرینه برخوردار بوده  که به همین علت همدان را شهر دباغخانه ها نیز می نامند.

نقل، عسل، کماج، حلواگردویی و ...

اما اگر می خواهید سوغاتی به شکل خوراکی از همدان ببرید توصیه می شود کماج، حلوا گردویی، نقل، عسل و گز بادامی و پسته ای و آردی خریداری کنید.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار