کد خبر: ۱۴۰۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷ 06 December 2015

استاندار البرز گفت: پژوهش و انجام کارهای تحقیقاتی باید محور فعالیت‌های جوانان و دانشجویان باشد.

سید حمید طهایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: با توجه به اینکه تحقیق و پژوهش از مهمترین پایه‌های پیشرفت و توسعه محسوب می‌شود لذا قشر جوان و نوجوان کشور بیش از پیش به سمت انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی سوق داده شوند.

وی با بیان اینکه دانشجویان و دانش‌آموزان به عنوان آینده سازان این مملکت باید پژوهش و انجام کارهای تحقیقاتی را محور فعالیت‌های خود بدانند تأکید کرد: در این راستا باید تلاش شود تا بسترهای فعالیت‌های پژوهشی برای این افراد در دانشگاه‌ها و مدارس فراهم شود.

استاندار البرز در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه استان البرز دارای مراکز علمی بسیاری است لذا بسترهای لازم برای تحقیق و پژوهش در آن فراهم است و باید با برنامه‌ریزی‌ها و فرهنگ سازی مسیر تحقیق و پژوهش را برای این افراد فراهم کنیم.

وی پژوهش را یکی از اساسی‌ترین نیازها برای نیل به پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور عنوان کرد و افزود: قدرت و استقلال هر کشوری بر پژوهش و تولید علم استوار است لذا باید سطح فعالیت‌های خود را به سمت تحقیق و توسعه پیش برده و آن را به عنوان شاخص اصلی پیشرفت و رشد تلقی کنیم.

طهایی با اعلام اینکه موفقیت در تمام فعالیت‌ها از جمله صنایع، کشاورزی و خدمات می‌تواند در سایه پژوهش و تحقیق باشد ادامه داد: پژوهش یکی از محورهای مهمی است که ضامن پیشرفت و توسعه پایدار در هر کشور به شمار می‌رود و اگر پژوهشی صورت نگیرد، دانش بشری افزایش نخواهد.

استاندار البرز با تأکید بر اینکه پژوهش و تحقیق عامل اساسی پیشرفت در کشورهای توسعه یافته است بر توجه خاص به امر پژوهش تأکید کرد.

وی افزود: برپایی نمایشگاه پژوهش و فناوری را در استان البرز گامی مهم در جهت معرفی دستاوردهای تحقیقاتی این استان عنوان کرد و از قشرهای مختلف مردم و به ویژه دانشجویان خواست تا از این نمایشگاه دیدن کنند.

گفتنی است، دومین نمایشگاه پژوهش و فناوری استان البرز از 14 لغایت 18 آذرماه از ساعت 9 تا 14 در محل دانشگاه پردیس کشاورزی دایر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار