کد خبر: ۱۴۰۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱ 06 December 2015

تابناک آذربایجان غربی: دکتر جبارزاده مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین دژ ضمن تقدیر از همکاری ادارات و ارگانهای شهرستان در تامین سلامت و امیت غذایی آحاد جامعه گفت: اهمیت تغذیه سالم در اقشار مختلف جامعه بخصوص کودکان و نوجوانان امری بسیار مهم می باشد که باید توجه ویژه ای به آن داشته باشیم. وی در ادامه به بیماریهای ایدز و کرونا ویرس و راههای انتقال این بیماریها اشاره و افزود: تنها راه مبارزه با بیماری ایدز افزایش اعتقادات دینی در بین احاد جامعه بخصوص اعتقادات قشر جوان که بیشتر در معرض خطر قرار دارند می باشد. ما می توانیم از پناسیل روحانیت شهرستان بهره گرفته و عمق فاجعه ایدز را از طریق مراجع دینی و مبلغین اطلاع رسانی کنیم.

وی افزود: باتوجه به فرارسیدن فصل سرما و زمینه ساز شدن بسیاری از بیماری ها بر اقدام جدی در بحث اطلاع رسانی، پیش بینی و پیشگیری از وقوع و پیشرفت بیماری های ویروسی تاکید و اظهار داشت: اهمیت دادن به مقوله سلامت غذایی و پیشگیری از بیماری‌ها امروز در هر جامعه ای ضروری است و باید نسبت به تامین سلامت و امنیت غذایی نظارت جدی صورت گیرد.

دکتر جبارزاده تصریح کرد: امروزه بسیاری از بیماریهای قلبی و عروقی ناشی از استفاده قلیان می باشد که موضوع جمع آوری قلیان باید با قاطعیت هر چه تمام تر و در اسرع وقت نسبت تعطیلی قلیانسراها با تشکیل اکیپی انجام پذیرد.

در ادامه دکتر عباسی فرماندار شهرستان نیزگفت: کارگروه نقش مهمی در پیگیری مشکلات حوزه سلامت و تأمین بهداشت و امنیت غذایی ایفاء می‌کند. وی افزود: مسئله بهداشت و امنیت غذایی یکی از مسائل و شاخصه های مهم در هر جامعه است و رابطه تنگاتنگی با توسعه جامعه دارد بنابراین باید اهتمام ویژه‌ای به این موضوع داشته باشیم و براي ارتقاي سلامت و بهبود كيفيت زندگي مردم بايد همكاري‌ها و هماهنگي‌ها گسترش يافته و تضمين سلامت و امنيت غذايي جامعه در گرو اجراي دقيق مصوبات اين كارگروه است.

در پایان اجرای قانون جامع منع استفاده از قلیان در مراکز شهری و روستایی، نظارت بر کشتارگاه شهرستان و رفع معایب بهداشتی این مرکز، وضعیت تأمین آب آشامیدنی برخی روستاهای شهرستان ,تغییر محل میدان دواب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار