مدیرعامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین:
مدیرعامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین گفت: علاوه بر ساختار و کالبد، این شهر تاکنون در حوزه‌های فرهنگی نیز تغییر چشم‌گیری داشته است.
کد خبر: ۱۴۰۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۱ 06 December 2015
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین محمداسماعیل حافظی در آئین رونمایی از کتاب بانک پژوهش مطالعاتی و طراحی شهرداری قزوین و ارائه نسخه به‌روز شده اطلس قزوین که ظهر امروز در سالن قائم شهرداری منطقه دو این شهر برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت شهری نقش بسیار خوبی را در توسعه رقم زده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر شهر قزوین توانسته از استان‌هایی که روزی الگوی مسئولان شهر قزوین برای توسعه بودند، پیش بیافتد و اکنون این استان الگوی بسیاری از مسئولان سایر استان‌ها است.

مدیر عامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین بیان کرد: علاوه بر ساختار و کالبد، این شهر تاکنون در حوزه‌های فرهنگی نیز تغییر چشم‌گیری داشته است.

حافظی یادآور شد: در سال 87 با پیشنهاد شهردار و مسئولان حوزه مطالعه در شهر قزوین شروع به فعالیت کرد که بر این اساس قزوین جزو نخستین شهرهای کشور بوده که دارای سازمان مطالعه است.

این مسئول اضافه کرد: برای اجرای پروژه‌ها سعی شد با انجام مصاحبه‌های میدانی و گرفتن نظر صاحبان ایده و اساتید دانشگاه‌ها از نظرات و ایده‌های آن‌‌ها استفاده شود.

مدیر عامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین عنوان کرد: پروژه‌ها به موازات طرح‌های مهندسی نیز پیوست‌های اجتماعی را در بر دارد به‌ این ترتیب که نظر مردم در رابطه با پروژه و اینکه اجرای آن از چه مشکلاتی در جامعه می‌کاهد را مورد بررسی قرار می‌دهد.

حافظی در خصوص کتاب بانک پژوهش مطالعاتی و طراحی شهرداری قزوین و ارائه نسخه به‌روز شده اطلس قزوین، خاطرنشان کرد: 303 عنوان پروژه مطالعاتی و طراحی در این کتاب‌ها استفاده شده که علاوه بر آن از تصاویری برای جذابیت در کتاب‌های یاد شده، مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به مخاطبین کتاب‌های رونمایی شده، تصریح کرد: این کتاب‌ها مخاطبین وسیعی را می‌تواند داشته باشد که با توجه به وقت محدود مدیران با ارائه مطالب مفید موجب صرفه‌جویی در زمان و همچنین سند قابل اعتباری برای مسئولان است.

مدیر عامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین درباره اطلس این شهر تشریح کرد: در اطلس قزوین تمامی موارد مربوط به این شهر از جمله موقعیت جغرافیایی، میراث فرهنگی و غیره ذکر شده است.

حافظی افزود: جغرافیای طبیعی به همراه نقشه‌ها و فضای گرافیکی شهر قزوین در این اطلس قرار دارد.

وی با اشاره به موقعیت تاریخی شهر قزوین بیان کرد: خانه‌ها، دروازه‌ها و آب‌انبارها در غالب نقشه‌ها ارائه و توضیحات لازم در آن بیان شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار