آیت الله موسوی اردبیلی:
آيت الله سيدعبدالكريم موسوي‌ادبيلي از مراجع عظام تقلید، در شرایط کنونی نباید از امکانات و ظرفیت‎های ارشادی و تربیتی مساجد غافل باشیم.
کد خبر: ۱۴۱۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲ 07 December 2015
به گزارش تابناک قم، این مرجع تقلید در ديدار با اعضاي ستاد برگزاري مسابقات مدهامتان، با بیان اینکه ترویج عمل به قرآن كريم باید در دستور کار جامعه قرآنی کشور باشد، افزود: افزود: باید با برنامه ریزی و همگرایی لازم با همه ارکان اجتماعی و فرهنگی جامعه و با بهره جستن از ظرفیت مساجد، از این فرصت بستر مناسب کمال بهره را برای آگاهی بخشی به جامعه ببریم.

 وي ادامه داد: بايد نسبت به كاري كه انجام مي‌شود اثرگذاری نیز داشته باشد و اگر كار قرآني و ديني اثرگذاري نداشت، باید روش را تغییر داد تا اثربخشي را در جامعه پيدا كند.

 اين مرجع تقليد به وجود نيروهاي جوان در جامعه و به ويژه در مساجد اشاره كرد و گفت: بايد از اين ظرفيت جوانان استفاده كرد و دانست كه اين جوانان آماده پذيرش مباحث ديني و اسلامي هستند.

 آيت الله موسوي‌اردبيلي با اشاره به جايگاه مساجد گفت: مساجد از اهميت و ظرفيت فراواني برخوردار است و جايگاه رفيع آن نيز بر كسي پوشيده نيست و از اين رو نبايد از ظرفيت مساجد به عنوان كانون‌هاي قوي ديني غافل شويم.

 وي با بيان اينكه انجام كارهاي قرآني بايد از مساجد باشد گفت: اگر اين كار صورت گيرد قطعا نتيجه مطلوب خواهد داشت و قرآن به درستي در جامعه فراگير مي‌شود.

 اين مرجع تقليد تاكيد كرد: كارها هر چند كوچك هم از مساجد آغاز كنيد و بدانيد كه مساجد نقش موثري در كارها داشته كه نبايد فراموش كنيم.

 آيت الله موسوي‌اردبيلي با اشاره به نقش امامان مساجد گفت: امام جماعت همواره در ديد و رصد مردم است و نبايد به گونه‌اي باشد كه كاري انجام دهد كه مردم نسبت به او و مسجد بدبين شوند.

 وي به برگزاري مسابقات و جشنواره‌هاي قرآني اشاره كرد و گفت: برگزاري جشنواره قرآني مدهامتان امر بسيار خوب و پسنديده‌اي است و سعي كنيد در گسترش مفاهيم قرآن كريم نيز قدم برداريد.

 اين مرجع تقليد افزود: اين جشنواره به دليل اينكه از مساجد آغاز شده مي‌تواند در جذب جوانان به مسجد موثر باشد و از اين رو نيز از اهميت بسياري برخوردار است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار