مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سیریک از میزبانی روستای روتان از برگزاری مسابقات سراسری قرآن مساجد روستایی خبرداد.
کد خبر: ۱۴۱۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷ 08 December 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، مصطفی کریمی‌زاده با اشاره به فعالیت چندین ساله شهرستان سیریک اظهار داشت: با توجه به ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در روستای روتان، میزبانی مسابقات سراسری قرآن مساجد روستایی کشور به کانون فرهنگی هنری موعود واگذار شده‌است.
 
وی در ادامه از برگزاری این مسابقات در دو رشته قرائت و حفظ 20جزء در بهمن ماه سال جاری خبر داد و افزود: همزمان با آغاز به کار جشنواره قرآنی مدهامتان در سطح کشوری، 60 نفر از برگزیدگان و منتخبین مساجد روستایی به دبیرخانه مسابقات سراسری قرآن مساجد روستایی کشور در روستای روتان معرفی می شوند.
 
مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سیریک با بیان اینکه افراد معرفی شده، پس از طی مراحل ثبت نام در سایت جشنواره جوانان مساجد کشور، خود را برای حضور در عرصه این رقابت که مختص خود روستائیان است آماده می‌کنند ابراز‌داشت: بخش ویژه روستاهای استان هرمزگان شامل حفظ پنج جز خواهران و تواشیح به صورت غیرحضوری و ارسال اثر تعیین شده است.
 
کریمی زاده با اشاره به اهداف برگزاری این مسابقات، شناسایی استعدادهای قرآنی مساجد روستایی و فراهم کردن زمینه جهت پرورش و معرفی این استعدادها را از اهم این اهداف برشمرد.
 
وی در ادامه بیان کرد: توجه به جامعه قرآنی روستائیان که امکان شرکت در جشنواره های مختلف قرآنی را نداشته و شاید از این دست فعالیت های معنوی در پرتو قرآن محروم باشند و حداقل برخورداری را داشته باشند از ضروریات برگزاری اولین دوره مسابقات قرآن ویژه کانون های مساجد روستایی کشور است.
 
مدیر فرهنگ و ارشاد سیریک از «گسترش مفهوم جامعه قرآنی» به عنوان شعار این مسابقات یاد و تصریح کرد: در این مسابقات، علاوه بر هدایت و جریان سازی معنوی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و گرایش جوانان روستایی به سمت ارزشمندی فعالیت‌های قرآنی، برنامه‌های جنبی مناسبی نیز در گستره جغرافیایی شرق هرمزگان از جمله کارگاه آموزشی (پاسبان آفتاب) با هدف آموزش روش‌های نوین تدریس قرآن و معارف دین به کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.
 
کریمی زاده در ادامه ابرازداشت: تشکیل کاروان قرآنی فصل رویش از طریق گفتمان‌های قرآنی، برگزاری همایش سوره‌های نجابت، اردوی آموزشی زیارتی حفاظ قرآنی کانون‌های روستایی شهرستان سیریک در مشهد، پرده خوانی قصص قرآنی، اجرای نمایش آیینی و مسابقات قرآنی در بین مخاطبان کودک و نوجوان مناطق شرق هرمزگان از جمله برنامه‌های جانبی این مسابقات است.
 
وی، برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات قرآنی و فرهنگی و فعالیت های قرآنی روستاهای هرمزگان و همچنین برپایی محافل و مجالس قرآنی با استفاده از ظرفیت حضور قاریان و حافظان روستایی سراسر کشور در این مسابقات بیان کرد: برپایی مجلس قرآنی بر عرشه یک فروند موتور لنج و تور سیاحتی دریایی نیز در مجموعه جنگل های حرا در تالاب بین المللی آذینی یکی دیگر از برنامه های جذاب جنبی است که با شرکت مهمانان این مسابقات اعم از متسابقین و کارشناسان و داوران ومسئولان برگزار می‌شود.
 
مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سیریک همچنین از اجرای طرح جامع حفظ کل قرآن با شرکت 150 نفر در کانون های روستایی شهرستان سیریک، برگزاری شش دوره محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین المللی، برگزاری دوره آموزش تربیت مربی قرآن با حضور 45 مربی و برگزاری همایش قرآنی اسراء و پخش از شبکه قرآن، خبرداد و گفت: روستای سیریک بزودی به قطب قرآنی در گستره ملی تبدیل می‌شود که تحقق این امر، ضرورت توجه و حمایت مسئولان از این برنامه ها را صد چندان می کند.
 
کریمی‌زاده با اشاره به زمان و مکان برگزاری مسابقات سراسری قرآن مساجد روستایی کشور بیان کرد: این مسابقات، هفتم لغایت نهم بهمن ماه سال جاری با همکاری ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و دبیرخانه کانون های مساجد استان هرمزگان و در حسینیه چهارده معصوم(ع) روستای روتان برگزار می‌شود.
 
وی در پایان تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم با شبکه قرآن و معارف سیما، شورای معارف سیما، خبرگزاری شبستان، گروه قرآنی ایکنا و سایر مراجع خبری به منظور پوشش خبری این دوره از مسابقات انجام شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار