رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه گفت: تولیدکنندگان دامی در چرام حمایت نمی‌شوند.
کد خبر: ۱۴۳۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱ 12 December 2015
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه گفت: تولیدکنندگان دامی در چرام حمایت نمی‌شوند.

سیدباقر افشین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چرام با بیان اینکه وظایف صنعت و معدن در بخشی از امورات بر عهده جهادکشاورزی قرار گرفته است، اظهار کرد: در تنظیم بازار، همه وظایف حتی بحث تامین و توزیع تا نظارت بر بازار بر عهده جهاد کشاورزی گذاشته شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه اضافه کرد: در طی این چند سال علی‌رغم تفکیک صورت گرفته، اداره صنعت و معدن همچنان نسبت به وظایفی که در راستای همکاری با دستگاه‌های ذیربط دارد، نهایت همکاری را در سطح شهرستان چرام به عمل آورده است.

وی یکی از شهرستان‌هایی که بیشترین تعامل در بحث نظارت و گشت‌های مشترک در زمینه نظارت بر بازار در آن صورت گرفته است را چرام ذکر کرد و عنوان داشت: گزارش‌هایی در خصوص کمبودات و افزایش قیمت نیز داشته‌ایم که به سرعت اقدامات لازم صورت گرفته است.

این مسئول به بحث حمایت از تولیدکنندگان دامی اشاره داشت و خاطرنشان کرد: در بحث گوشت قرمز ما به شرکت پشتیبانی امور دام هم پیشنهاد دادیم که اگر امکان داشت در جهت حمایت از تولیدکنندگان دامی در سطح منطقه فعالیت داشته باشد.

افشین از داشتن یک مجوز خروج دام از کشور توسط دامداران چرامی خبر داد و با متذکر شدن این مطلب که با توجه به اینکه بیشترین صادرات دام را به حوزه‌های استان فارس داریم، گفت: متاسفانه هیچگونه حمایتی در زمینه تولیدات دامی صورت نمی‌گیرد و تسهیلات را به افرادی می‌دهند که جهت رفع تکلیف و دور زدن قانون، دامداری انجام می‌دهند و دامدار و تولیدکننده اصلی از این تسهیلات هیچ استفاده‌ای نمی‌کند.

وی در خصوص سردخانه میوه نیز اشاره‌ای داشت و با بیان اینکه در شهرستان کهگیلویه جهت نگهداری سیب، پرتقال و گوشت، سرخانه وجود دارد، تصریح کرد: چرا همه سردخانه‌ها باید در مرکز استان باشد، قرار نیست 400 تن سیب را در یاسوج ذخیره‌سازی کنیم بلکه باید از فضای کهگیلویه هم جهت ذخیره‌سازی ایام عید استفاده شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و چرام با اشاره به تولید شیر دام، ابراز کرد: واحد تولیدی دهشیر در سطح شهرستان تا قبل از هدفمندی یارانه‌ها شیر سطح منطقه و شهرستان‌های همجوار را خریداری می‌کرد اما بعد از آن واحد تولیدی راکد ماند.

این مسئول به اشاره به فصل کشت و وظایف صنعت و معدن در نظارت بر کودهای شیمیایی، اظهار تاسف کرد و گفت: کودها از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند و تقلبی هستند.

وی افزود: کودها به صورت سنتی و دست‌ساز تهیه شده و در سطح بازار عرضه می‌شوند که جا دارد اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص از طریق جهادکشاورزی صورت گیرد.

افشین اضافه کرد: گزارشاتی مبنی بر کم‌فروشی بذور اصلاح شده که در اختیار کشاورزان قرار داده می‌شود وجود دارد که نیازمند پیگیری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار