مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با اشاره به ریزش سنگین برف هفته جاری گفت: بیش از هفت هزار تن از محصول چغندرقند کشاورزان زیر برف مدفون و در حال نابودی است.
کد خبر: ۱۴۳۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶ 12 December 2015

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با اشاره به ریزش سنگین برف هفته جاری گفت: بیش از هفت هزار تن از محصول چغندرقند کشاورزان زیر برف مدفون و در حال نابودی است.

به گزارش ایرنا ؛ ناصر فتاحی افزود: بخشی از چغندرقند برداشت شده و در زمینهای کشاورزی و در خانه های کشاورزان دپو شده و بخشی هم زیر زمین باقی مانده و کشاورزان انگیزه ای برای برداشت چغندرهای یخ زده ندارند.

وی تصریح کرد: امسال یک هزار و 800 هکتار از اراضی خود را زیر کشت محصول استراتژیک چغندرقند بردند و تاکنون 92هزار تن از این محصول برداشت شده که نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش دارد.

فتاحی خاطرنشان کرد: کار برداشت چغندرقند از اوایل مهرماه آغاز شد و بعد از گذشت هشتاد روز هنوز به اتمام نرسیده است و با این وضعیت کشاورزان از کشت پاییزه خود نیز عقب مانده و متحمل خسارتهای بسیاری می شوند.

وی با ابراز نارضایتی از روند کاری کارخانه قند همدان گفت: ظرفیت این کارخانه محدود است و نمی تواند به موقع محصول کشاورزان را تحویل بگیرد و این موضوع مشکلات زیادی را هر سال برای چغندرکاران به وجود می آورد.

مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد با بیان اینکه کارخانه قند مطالبات کشاورزان را به طور کامل پرداخت نکرده است یادآور شد: بهای چغندر قند تحویلی امسال به کارخانه قند همدان 78 میلیارد ریال است و تاکنون 45 میلیارد ریال آن پرداخت شده و مابقی را به کشاورزان بدهکار است.

فتاحی با بیان اینکه استان همدان دارای پتانسیل بالایی در تولید چغندر قند است افزود: پیشنهاد می کنیم کارخانه قند همدان از عقد قرارداد با چغندرکاران استانهای دیگر خودداری کند تا کشاورزان استان به چنین وضعیت ناخوشایندی دچار نشوند.

ارتفاع ریزش برف در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در برخی شهرهای استان همدان به 30 سانتیمتر و دمای هوا نیز تا 16 درجه زیر صفر رسید.

750 نفر از کشاورزان اسدآبادی امسال چغندرقند کشت کرده اند.

شهرستان اسدآباد 107 هزار جمعیت دارد و در 45کیلومتری همدان واقع شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار