رئیس ستاد انتخابات ایلام گفت: فرآیند انتخاب و معرفی اعضای هیات های اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی با نگاه تعاملی با هیات های نظارت و مبتنی بر قوانین در حال انجام است.
کد خبر: ۱۴۴۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷ 14 December 2015
رئیس ستاد انتخابات ایلام گفت: فرآیند انتخاب و معرفی اعضای هیات های اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی با نگاه تعاملی با هیات های نظارت و مبتنی بر قوانین در حال انجام است.
حسین کلانتری شامگاه یکشنبه در نشست ستاد انتخابات این استان اظهار کرد: هیات های اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی متشکل از فرماندار، رئیس ثبت احوال، نماینده شورای شهر و تعدادی از معتمدین محلی است که هم اکنون 30 نفر به عنوان معتمد محلی معرفی شده اند که از میان آنها هشت نفر برگزیده می شوند.
وی افزود: اعضای هیات های اجرایی تاکنون در بسیاری از شهرها به تایید هیات های نظارت رسیده اند و در روزهای باقی مانده تا آغاز فرآیند ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی لیست این اعضا تکمیل خواهد شد.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام یادآور شد: 2 حوزه اصلی در شهرهای ایلام و دهلران برای ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی مشخص شده است و در سایر مناطق امکان ثبت نام وجود ندارد.
کلانتری تاکید کرد: 26 حوزه انتخابیه در شهرها و بخش های مختلف استان ایلام برای ثبت نام کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری پیش بینی شده که یک حوزه اصلی در شهر ایلام و 25 حوزه نیز در سایر شهرهای تابعه استان است.
وی با اشاره به برگزاری رزمایش انتخابات در روزهای گذشته گفت: یکی از بخشداری های استان در این رزمایش رتبه برتر کشور را کسب کرد و در زمینه فراهم کردن امکانات فناوری اطلاعات با وجود آنکه میانگین کشوری نمره 70 است، استان ایلام توانست 100 درصد نمرات را کسب کند که این نشان دهنده آمادگی استان برای برگزاری انتخابات است.
رئیس ستاد انتخابات ایلام از تمامی دستگاه های اجرایی استان خواست در ایام برگزاری انتخابات خودروهای خود را برای برگزاری هر چه باشکوهتر این فرآیند در اختیار استانداری و ستاد انتخابات استان قرار دهند.
ثبت نام از نامزدهای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان 26 و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 28 آذر همزمان در سراسر کشور آغاز می شود.
انتخابات دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند همزمان با سراسر کشور در استان ایلام برگزار می شود.
بر اساس آخرین ارزیابی ها 77 نفر در حوزه های شمالی و جنوبی استان ایلام خود را برای در اختیار گرفتن سه کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی و 10 نفر نیز برای رقابت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان ایلام آماده کرده اند.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار