شهرداری منطقه 3 تهران اقدام به تشگیل گروههای دوام دانش آموزی در سطح مدارس این منطقه کرده است .
کد خبر: ۱۴۴۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵ 15 December 2015
محمد رضا گورزی دبیر ستاد مدیریت بحران با اعلام این خبر گفت : به منظورکاهش خطر پذیری ، امدادسانی سریع در زمان وقوع بحران و استفاده از پتانسیل دانش آموزان ، آموزش های امداد و نجات ،کمک های اولیه ،اطفای حریق ،آوار برداری و پشتیبانی به گروههای داوطلب ارائه می شود.

وی در ادامه همچنین از ارائه ی آموزش های مقابله با بحران به  کادر آموزشی مدارس خبر داد و افزود: این آموزش ها به منظور کاهش خطر پذیری در مدارس برزار می شود و این که اگر اتفاقی وقوع دهد و قبل از اینکه نیروهای دولتی برسند کادر آموزشی بتوانند به صورت خودجوش برای رفع بحران  اقدام کنند.

گودرزی با اشاره به اینکه تعداد 10 مدرسه در حال حاضر در این طرح تحت پوشش قرار گرفتند تصریح کرد: بدین منظور چارتی با عنوان سیستم فرماندهی حادثه تدوین شده است که وظایف هریک از افراد در آن مشخص شده است و این چارت در تابلوی اعلانات مدرسه نصب و مشخص می شود تا در زمان وقوع بحران تداخل در وظایف ایجاد نشود.

وی در ادامه تصریح کرد : طی توافق صورت گرفته    با اداره ی آموزش و پرورش مقرر شده است که در پایان این دورهای آموزشی گواهینامه ی ضمن خدمت برای معلمین و کادر آموزشی شرکت کننده در کلاس صادر شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار