تابناک: چهار دانشگاه بزرگ و دولتی کلان شهر اصفهان بر اساس جدیدترین رتبه بندی در میان هفت دانشگاه برتر کشور قرار گرفته اند.
کد خبر: ۱۴۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹ 16 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، بر اساس آخرین رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، دانشگاه های اصفهان، صنعتی اصفهان، علوم پزشکی اصفهان و هنر اصفهان در میان دانشگاه های برتر کشور قرار دارند.

بر اساس این گزارش، دانشگاه هنر اصفهان در صدر دانشگاه های هنر کشور قرار گرفته است.

دانشگاه های هنر تهران و هنر اسلامی تبریز در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

همچنین دانشگاه صنعتی اصفهان در میان دانشگاه های صنعتی کشور رتبه چهارم را اخذ کرده است.

رتبه های اول تا سوم دانشگاه های صنعتی کشور متعلق به صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف و علم و صنعت است.

دانشگاه اصفهان نیز در میان دانشگاه های جامع کشور رتبه هفتم را به خود اختصاص داد.

رتبه های اول تا ششم دانشگاه های جامع کشور در اختیار تهران، تربیت مدرس، شیراز، فردوسی مشهد، شهید بهشتی و تبریز است.

همچنین بر اساس رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در میان دانشگاه های پزشکی کشور رتبه چهارم را کسب کرده است.

رتبه های اول تا سوم دانشگاه های علوم پزشکی مربوط به تهران، شهید بهشتی و شیراز است.

به گزارش ایرنا، این رتبه بندی بر اساس 23 شاخص در قالب پنج معیار کلی پژوهش، آموزش، وجهه بین المللی، تسهیلات و فعالیت های اجتماعی - اقتصادی صورت گرفته است.

برای معیار پژوهش مواردی مانند حجم، کیفیت و کارایی پژوهش، نرخ رشد کیفیت و کارایی پژوهش، برای معیار آموزش مواردی مانند تعداد اساتید، دانشجویان و فارغ التحصیلان پراستناد و برنده جوایز بین المللی و برای معیار وجهه بین المللی مواردی مانند وجود اساتید بین المللی، قرارداد همکاری های بین المللی، برگزاری کنفرانس های بین المللی و دانشجویان بین المللی بررسی می شود.

در معیار تسهیلات نیز سرانه عناوین کتاب و وجود مراکز تحقیقاتی و در معیار فعالیت های اجتماعی - اقتصادی مواردی مانند تعداد مراکز رشد بررسی شده است.

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) با ارائه رتبه بندی های مختلف، شاخص ها و معیارهای جامع کلیه نیازهای جامعه دانشگاهی را در نظر می گیرد.

این پایگاه در راستای تحقق سیاست های کلان علم و فناوری ابلاغی رهبر معظم انقلاب، کار رتبه بندی دانشگاه های برتر کشورهای جهان اسلام را انجام می شود.

حدود 600 دانشگاه و موسسه پژوهشی برتر در 50 کشور اسلامی بر اساس شاخص ها و استانداردهای بین المللی در پایگاه مورد سنجش و رتبه بندی قرار می گیرد.

دانشگاه هنر اصفهان ابتدا با نام «دانشکده پردیس اصفهان» از سال 1355با هدف تربیت نیروهای متخصص در زمینه حفظ و نگهداری آثار و ابنیه تاریخی تأسیس شد.

این دانشکده به مرور زمان گسترش یافت و در سال 1379 با دایر کردن رشته های مختلف هنرهای تجسمی و معماری، معماری و مرمت بعنوان دانشگاه هنر اصفهان به کار خود ادامه داد.

این دانشگاه دارای حدود سه هزار دانشجو و یکصد عضو هیات علمی است.

دانشگاه صنعتی اصفهان نیز فعالیت خود را از سال 1356 آغاز کرده و اکنون دارای 11 هزار دانشجو و 470 عضو هیات علمی است.

در این دانشگاه رشته های فنی و مهندسی و علوم پایه ارائه می شود.

دانشگاه اصفهان نیز با 70 سال قدمت بعنوان یکی از دانشگاه های جامع کشور در رشته های علوم انسانی و علوم پایه دارای حدود 15 هزار دانشجو و 660 عضو هیات علمی است.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان نیز حدود 13 هزار دانشجو و 600 عضو هیات علمی دارد.

این دانشگاه در 70 سال گذشته ابتدا به عنوان دانشکده پزشکی در بدنه دانشگاه اصفهان تشکیل شد اما با جدا شدن وزارت بهداشت از وزارت علوم این دانشگاه نیز از دانشگاه اصفهان مستقل شد.

اصفهان، دومین استان دانشگاهی کشور با 150 مرکز آموزش عالی و 330 هزار دانشجوی در حال تحصیل است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار