کد خبر: ۱۴۵۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲ 15 December 2015

«مهران»، نامی است که با مهر و مهربانی و سرزمینی که با حماسه و عشق مترادف شده، از دوران کهن و نبردهای ایران و عثمانی و حماسه ی «سیدحسن روم اشکن» تا قرن اخیر و دلاوری های 8 سال دفاع مقدس و امروز که مهران دروازه ی مهر و ارادت به اهل بیت (ع) شده است.

مهران، سرزمین حماسه های ماندگار، که در سالهای نه چندان دور خط مقدم دفاع از میهن بود و همگام با رزمندگان لشکر امیرالمومنین (ع) ایلام و مردمان مقاومش، دسته دسته رزمنده از لشکرهای 27 محمدرسول الله (ص) تهران تا 41 ثارالله کرمان، از 5 نصر خراسان تا 25 کربلای مازندران و.... همه ی نقاط کشور پای در خاک پرمهرش گذاشتند و حماسه های کربلای یک و والفجر 3 و... را رقم زدند و تا امروز که دروازه ی امن عتبات عالیات شده و عاشقان حسین (ع) در جای جای ایران اسلامی، پای در مسیر پرعشقش نهاده اند تا پرشورترین اجتماع مذهبی جهان را رقم بزنند، مهران همواره مهری داشته که در دل تک تک ایرانیان نشسته و آوازه ی حماسه ها و مهربانی هایش در سراسر گیتی طنین انداز شده است.

اربعین 94 همه با جان و دل آمدند تا حماسه ی ماندگاری را رقم بزنند، از مردمان مهربان دیار آلامتو تا همه ی عاشقانی که از جای جای کشور آمدند تا خدمتگذار زائران «مسیر عشق» باشند. از مسئولان دولتی و بخش خصوصی تا نیروهای انتظامی و امدادی و سپاه و بسیج تا روحانیون و بازاریان و....

همه بودند و حماسه ی ماندگار «اربعین مهران» را رقم زدند، اما ندای مهربانی مهران و خادمان حسینی را چه کسانی طنین انداز کردند؟

آنان که لحظه لحظه ی این حماسه را ثبت و ضبط کردند، لنزهایی که عشق را به تصویر کشیدند، قلم هایی که شور را نگاشتند.

کاش قلمی هم بود که از آنها می نوشت، آنان که اسوه ی عشق و خلوص و بی ادعایی هستند.

«خبرنگاران ایلامی»، آنان که جلوه هایی ماندگار از ایثار و همدلی را رقم زدند تا فریادرس مظلومیت ها و کم مهری ها به این سرزمین باشند. آنان که با وجود کاستی ها و کمبودها، آن چنان مهر و محبت مردمان این سرزمین را به تصویر کشیدند که مهر مهران و ایلام تا ابد در دل ایرانیان جاودان شد.

برای شما می نویسم، شما که همچنان خستگی ناپذیر و ثابت قدم با همه ی ناملایمتی ها می جنگید و بی گلایه از کمبودها و کم مهری ها، در راه عشقتان ثابت قدم مانده و همچنان چراغ رسانه را در استان ایلام روشن نگاه داشته اید.

شما که امروز همدل و متحد تر از همیشه، به جایگاه ارزشمندی در حوزه ی اطلاع رسانی و آگاهی بخشی رسیده و خود را به عنوان عضوی اثرگذار در جامعه ی پر از بیم و امید ایلام به اثبات رسانده اید و همچنان در مسیری رو به رشد و پرامید در حرکتید.

شما خطرنگاران که در روزهای رنج و خطر، فریادرس مظلومیت دیارتان بودید، از سوختن بلوط ها تا سیل ویرانگر و زلزله های جنوب استان و...

مهرتان مستدام، عشقتان پایدار و سعی تان مقبول...


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار