رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران ضمن مخالفت باتخصیص اعتبار180 میلیاردتومانی برای پروژه شهر آفتاب گفت: درخواست بودجه مازاد بر مصوبه قبلی برای پروژه شهر آفتاب یعنی حساب و کتابی در شهرداری حاکم نیست.
کد خبر: ۱۴۵۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹ 15 December 2015
رحمت الله حافظی در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران در بررسی یک فوریت لایحه «مجوز افزایش اعتبار مصوب پروژه احداث و توسعه مجموعه ها و فضاهای شاخص در مقیاس جهانی، شهر آفتاب» ضمن مخالفت با این لایحه، اظهار کرد: گزارش کمیسیون برنامه وبودجه شورای شهر تهران از عملکرد شش ماه امسال شهرداری تهران، بیانگر این است که تامین درآمدهای شهرداری تهران ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه کتاب بودجه بر اساس عقل و خرد جمعی تدوین، مصوب و ابلاغ شده است، تصریح کرد: به استناد تبصره های ۲۳ و ۵۱ بودجه سال ۹۴، در صورتی که شهرداری تهران منابع مازاد بر مصوب داشته باشد باید در ۱۰ اولویت مهم ازجمله مترو و باغات کن هزینه کند. هم اکنون شهرداری تهران بودجه مازاد ندارد و اگر هم احتمال محقق شدن آن وجود داشته باشد، پروژه شهر آفتاب در اولویت نیست.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه منابع درخواستی برای انشعابات آب، برق و گاز پروژه درخواست کرده اند، تاکید کرد: پیش بینی بودجه مورد نیاز برای پروژه شهر آفتاب قبلا توسط شهرداری در قالب لایحه بودجه ۹۴ به شورا ارسال شده است، حال با چه حساب و کتابی شهرداری خواهان بودجه مازاد بر مصوب برای این پروژه است، این موضوع موید تعلل شهرداری در برآورده بودجه مورد نیاز بوده است.

حافظی با بیان اینکه ۱۸۰ میلیارد تومان برای شهر آفتاب بودجه مازاد بر مصوب طلب شده است، گفت: چرا برای تخصیص اعتبار مجدد پروژه شهر آفتاب، اصل بودجه شهرداری باید به هم ریخته شود در حالی که باید خط ۷ متروی تهران تا پایان سال به بهره برداری کامل برسد اما به دلیل کمبود اعتبار امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه تقویت ناوگان اتوبوسرانی ما به حمایت مالی نیاز دارد و در این زمینه با عقب ماندگی مواجه هستیم، تصریح کرد: درخواست بودجه مازاد برای پروژه شهر آفتاب یعنی بی حسابی و کتابی در شهرداری تهران حاکم است. اعضای شورای شهر تهران قبلا نسبت به بودجه مورد نیاز پروژه ها تصمیم گیری کرده اند و در قالب مصوبه بودجه به شهرداری ابلاغ شده است.

حافظی اعلام کرد: برای تامین این بودجه قرار است از کدام سرفصل بودجه ای کم شود؟ چرا باید این کار انجام شود. اعتقاد داریم الویتی برای این مساله وجود ندارد و باید لایحه از دستور خارج شود.

وی همچنین در بررسی طرح «الزام شهرداری تهران به ایجاد و تسهیل جایگاه های کوچک سوخت رسانی در تهران» نیز تصریح کرد: در این طرح پیشنهاد چهار محور اساسی وجود دارد. پیش بینی و جانمایی جایگاه های تک سکو با یک یا دو تلمبه، مکان یابی جایگاه توزیع سوخت، تامین زمین مورد نیاز احداث جایگاه مذکور و جذب سرمایه گذاری و استفاده از مشارکت بخش خصوصی؛ که تمام پیشنهادات در مصوبه گذشته وجود دارد.

وی گفت: طرح مذکور حرف جدیدی ندارد از این رو تاکید می شود که مصوبه گذشته اجرایی شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار