مشکلات منطقه گرامجان چالوس این روستا را از شهر شدن پشیمان کرده است.
کد خبر: ۱۴۵۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲ 16 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، بر اساس تقسیمات کشوری برخی از روستاهای کشور و نیز استان مازندران که متصل به شهر بودند بنا بر شرایطی که داشتند به شهر متصل شدند و از آن زمان به بعد از مزایا و خدمات شهری برخوردار شدند.

"گرامجان" در چالوس نیز از جمله روستاهای بخش مرکزی بود که از سال 89 و پس از انجام پیگیری‌ها و نامه‌نگاری‌هایی به منطقه شهری چالوس متصل شد، اما همچنان از مشکلات زیادی رنج می‌برد که 1500 نفر جمعیت این منطقه را بارها پشیمان از الحاق به شهر کرده است.

در سالی که بنا به فرموده مقام معظم رهبری همدلی دولت و ملت نامگذاری شد، مسئولان شهرستان چالوس را بر آن داشت تا بنا به شرایط و اولویت‌های موجود در یکی از روستاها و مناطقی این چنینی که دارای مشکلاتی هستند حضور یابند و از نزدیک با مسائل و مشکلات از زبان خود مردم آشنا شوند و پس از آن با تدابیر لازم به رفع مشکلات بپردازند.

این بار نوبت به گرامجان چالوس رسید که این برنامه با حضور فرماندار، امام جمعه، اعضاء شورای اسلامی شهر و جمع زیادی از مدیران دستگاه‌های اداری و اجرایی برگزار شود، در نشستی صمیمی مشکلات فراروی اهالی منطقه بیان شد و مسئولان نیز بر حسب توانایی‌های خود قول‌های مساعدی به مردم دادند.

گرامجان همچنان محروم از بسیاری از امکانات شهری

احمد بذرافشان که در گذشته عضو شورای اسلامی روستا بوده و امروز به عنوان شورایار منطقه گرامجان فعالیت دارد به ‌نمایندگی از مردم این منطقه به بیان مشکلات پرداخت و گفت: یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های مردم منطقه وجود مدرسه مخروبه‌ای در کنار مسجد محل است که مکانی برای افراد بزهکار و معتاد شده است و با وجود اینکه زمین این مدرسه سال‌های گذشته توسط مردم اهدا شد ولی اکنون به‌دلیل عدم استفاده فرسوده شد و فضای ناامنی را ایجاد کرده است.

وی افزود: محصور نبودن مدرسه سبب شد تا چهره منطقه نیز نازیبا شود و با توجه به اینکه اهالی منطقه آماده خریداری این محوطه از آموزش و پرورش هستند اما با وجود پیگیری‌های متعدد تا کنون نتیجه مثبتی نگرفتیم و از آموزش و پرورش می‌خواهیم نسبت به تخریب و یا محصور کردن آن اقدام کنند تا از این حالت خارج شود.

شورایار منطقه گرامجان چالوس یکی از دیگر از مشکلات منطقه را در حریم حوزه شهری عنوان کرد و گفت: یکی از سردرگمی‌هایی که مردم گرامجان با آن روبه‌رو هستند این است که هنوز مشخص نشدi که چه بخش‌هایی در حریم شهری قرار دارند و چه قسمت‌هایی باید آزاد شوند و این امر موجب سر در گمی مردم شده است.

بذرافشان لایروبی نهرهای کوچک و بزرگ منطقه گرامجان را که در فصول بارندگی سبب بروز سیلاب می‌شود را از دیگر ضروریات منطقه دانست و یادآور شد: با توجه به طغیان رودخانه‌ها که سبب آسیب به منازل مسکونی می‌شود از شهرداری می‌خواهیم تا در مورد اختصاص ماشین‌آلات و ادوات مربوطه اقدام کند تا ما بتوانیم لااقل ظرف سه تا چهار روز نسبت به لایروبی اقدام کنیم.

وی عدم تعیین تکلیف جاده 18 متری داخل منطقه گرامجان که زمین آن نیز اهدایی بود را یکی دیگر از مشکلات این منطقه عنوان و اظهار کرد: این مسیر نیازمند حداقل ریختن مخلوط است تا از این وضعیت نابسامان خارج شود.

شورایار گرامجان خاطرنشان کرد: جاده پشت مسجد محل با نام ساحل آرام نیز نیاز به تعریض و آسفالت دارد که از شهرداری می‌خواهیم در مورد این کوچه و دیگر کوچه‌هایی که با وجود تبدیل به منطقه شهری همچنان بدون آسفالت مانده است تدابیر جدی اندیشیده شود. همچنین نسبت به نامگذاری خیابان مقدم و کوچه‌های آن نیز اقدام شود.

بذر افشان به استقرار خانه عالم در منطقه گرامجان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه روحانی مسجد منطقه در حال انتقال به جای دیگر است خواستار استقرار روحانی دیگر در این مسجد شدیم که اداره تبلیغات اسلامی مسئولیت و هزینه این‌کار را بر عهده اهالی منطقه قرار داده و گفته است چون در حوزه شهری هستیم باید خودمان تامین کنیم.

وی کم‌ بودن روزهای کاری خانه بهداشت محل را از دیگر معضلات این منطقه عنوان کرد و افزود: این ساختمان که زمین آن اهدایی اهالی منطقه بود پس از ساخت خانه بهداشت به بهانه وابستگی به خانه بهداشت شهر متاسفانه فعالیت در این ساختمان کم شد و به‌صورت هفته‌ای چند روز مورد استفاده اهالی است و اهالی مجبورند فاصله زیادی را طی کنند.

شورا یار گرامجان با تاکید بر جابجایی تیرهای برق اظهار کرد: با توجه به اتمام پروژه 50‌ واحدی مسکن مهر در آینده نزدیک، مشکلاتی از نظر تامین آب برق و گاز وجود خواهد داشت که باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

بذرافشان کمبود تاکسی برای رفت و آمد از سمت رادیو دریا به این منطقه را از دیگر معضلات دانست و بیان کرد: برای بازگشایی و عقب نشینی خیابان‌های اصلی منطقه نیاز به همکاری شهرداری در این زمینه داریم و خواستار تامین اعتبارات لازم در برنامه‌های شهرداری چالوس در این زمینه هستیم.

اولویت‌بندی مشکلات بر اساس نیاز منطقه و برنامه‌ریزی مناسب

فرماندار چالوس در این نشست بررسی مشکلات مردم را از نزدیک از نکات مثبت این گونه نشست‌ها عنوان کرد و گفت: رفع مشکلات نیازمند برنامه‌ریزی‌های کلان و مدون از طریق دستگاه‌های اجرایی است و باید بر اساس نیاز منطقه و اولویت‌بندی مشکلات، سعی در رفع آن کرد.

محمد‌ناصر زندی با اشاره به همکاری خوب مردم منطقه گرامجان جهت توسعه و آبادانی منطقه اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی باید حمایت‌های لازم را داشته باشند تا با همکاری مردم نیازهای جدی شهر برطرف شوند.

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه مردم در شهرسازی نقش مهمی دارند بنابراین شورایاران موظف هستند تا به این همکاری‌ها پاسخ داده و در جهت رفع مشکلات آنان گام بردارند.

فرماندار چالوس بر تعهد و عمل کردن مسئولان به قول‌های خود تاکید کرد و گفت: هم‌دلی و هم‌زبانی دولت و ملت سبب تقویت کشور در عرصه بین‌المللی و رشد و توسعه آن می‌شود.

زندی با بیان اینکه هر کسی در هر جایگاهی باید برای تحقق شعار امسال تلاش کند، خاطر‌نشان کرد: باید از ظرفیت‌های دولت و مردم بیشتر استفاده شود تا بتوان به‌راحتی مشکلات و موانع را از پیش پای افراد برداشت و در جهت توسعه گام برداشت.

حضور مسئولان در جمع مردم مصداق همدلی و هم‌زبانی

امام جمعه شهرستان چالوس با اشاره به اینکه مردم منطقه گرامجان از گذشته که در قالب روستا بودند نیز در مسائل مذهبی، اجتماعی و ... حضور داشتند، اظهار کرد: یکی از نشانه‌های موفقیت هر جامعه‌ای شکرگذاری در برابر نعمت‌های خداوند است.

محمد‌مهدی راشدی‌نوری با بیان اینکه اعتماد مردم و مسئولان نسبت به یکدیگر بهترین راه همدلی و هم‌زبانی است اظهار کرد: حضور مسئولان در جمع مردم و شنیدن مشکلات از زبان آنها در حقیقت گام برداشتن در راستای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری است.

وی بر پیگیری مشکلات و خواسته‌های مردم تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه بسیاری از روستاها با بافت روستایی به شهر ملحق می‌شوند که برای مطابقت با شرایط جدید نیازمند اعتباراتی برای تغییر زیرساخت‌های قبلی است بنابراین به دلیل کمبود منابع و اعتبارات برآورده‌کردن خواسته‌های مردم سخت می‌شود لذا نیاز است جهت مطابقت بافت روستایی با حوزه شهری اعتباراتی تامین شود.

امام جمعه چالوس افزود: با مقایسه وضعیت کشورمان در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب و با توجه به مشکلاتی که وجود داشت به‌خوبی متوجه می‌شویم که امنیت و اقتدار امروز را مدیون حکومت مقتدر با اهداف بلند و مردم منسجم و رهبری بزرگوار هستیم که محور این سیاست‌ها بودند و اجازه دخالت به قدرت‌های بیگانه را در کشور ما ندادند.

راشدی با اشاره به توطئه‌های مختلف دشمن در مقابل جمهوری اسلامی اظهار کرد: دشمن هرگز دست‌بردار نیست و به دنبال کارشکنی است، کاهش قیمت نفت در این‌روزها که در طول مدت 10 سال گذشته بی‌سابقه بود به‌معنای این است که دشمنان ما همواره به‌دنبال توطئه و سنگ‌اندازی در راه پیشرفت ملت ما هستند و ما نباید از این توطئه‌ها غافل باشیم.

وی با اشاره به منابع محدود کشور، بر مسئولیت‌پذیری مدیران دستگاه‌ها تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه هر کسی در زمان اخذ مسئولیت خویش از مشکلات موجود خبر دارد بنابراین باید در دوره خدمت خویش به‌گونه‌ای عمل کند که رضایت مردم را جلب کند.

وی به موقعیت شهرستان چالوس و بافت فرسوده آن اشاره کرد و یاد آور شد: همه ما باید تلاش کنیم تا بهترین راه‌حل‌ها را ارائه کرده و درآمد شهر را افزایش دهیم و به عمران و آبادانی شهر کمک کنیم.

در ادامه این نشست مسئولان حاضر در مراسم از جمله سرپرست شهرداری چالوس، مدیر شبکه بهداشت و درمان چالوس، مدیران آموزش و پرورش، آب و برق و نیز برخی دیگر از مسئولان به سوالات و مشکلات مردم در حوزه کاری خود پاسخ گفتند.
ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار