برگزاری مسابقات کشتی بین المللی جام یادگار امام در قم با توجه به موانع مالی موجود در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۴۵۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷ 16 December 2015
به گزارش تابناک قم، حدود ۳ ماه پیش بود که هیأت کشتی استان قم از فراهم شدن زمینه برای بازگشت مسابقات کشتی بین المللی جام یادگار امام به قم خبر داد.

محسن حلوایی رئیس هیأت کشتی استان قم در آن زمان اعلام کرد که فدراسیون کشتی موافق بازگشت این مسابقات به قم است اما در بخش مالی این طرح، اما و اگرهایی وجود دارد.

با گذشت مدتی از اعلام این خبر، برگزاری این مسابقات معتبر در قم در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است زیرا هنوز راهی برای تامین منابع مالی این مسابقات یافت نشده است.

بخشی از هزینه‌های این مسابقات از سوی فدراسیون کشتی پرداخت می‌شود اما استان میزبان باید بقیه هزینه‌های میزبانی را پرداخت کند که این هزینه‌ها یا باید از طریق حامی مالی مسابقات تامین شود یا اعتبارات ورزشی و غیرورزشی استان به آن تخصیص یابد.

با وجود رایزنی هیأت کشتی استان قم با اداره کل ورزش و جوانان، مشکلات مالی برگزاری این مسابقات در قم کماکان پابرجا است و هنوز جلسه‌ای با مسئولان استانی برای میزبانی قم از این رویداد بزرگ کشتی صورت نگرفته است.

این در حالی است که با توجه به استقبال قابل توجه چند تیم خارجی از این مسابقات، برگزاری این رقابت‌ها در قم می‌تواند شخصیت ورزشی استان قم را ارتقا دهد. این رویداد ورزشی در گذشته مهم‌ترین رویداد بین المللی ورزشی بوده که در قم برگزار شده است اما طی ۲ سال اخیر به دلیل مشکلات مالی شاهد برگزاری این مسابقات در شهرهای دیگری چون تهران و مشهد بوده‌ایم.

میزبانی خوب قم از این مسابقات در گذشته سبب شده فدراسیون کشتی تمایل زیادی به برگزاری این مسابقات در قم داشته باشد، گرچه هنوز مشخص نیست بودجه نه چندان ناچیز لازم برای برگزاری این مسابقات در قم سرانجام تامین می‌شود یا خیر.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار