معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که خدمت به مردم نیازمند توصیه‌نامه و سفارش نیست، اظهار داشت: مدیری که کار عادی و قانونی مردم را با توصیه و سفارش انجام می‌دهد شایستگی مدیریت را ندارد.
کد خبر: ۱۴۵۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷ 16 December 2015
به گزارش تابناک تبریز،سعید شبستری در همایش صیانت از حقوق شهروندی، افزود: اگر قرار است پاسخ منفی به تقاضایی داده شود چرا با توصیه فلان مدیر و یا نماینده پاسخ مثبت داده می‌شود.

وی با تاکید بر جلوگیری از رواج چنین رویه‌هایی در ادارات اظهارکرد: خدمت به مردم توصیه نمی‌خواهد و تنها با کمی مثبت‌اندیشی در تفسیر قوانین می‌توانیم برای تقاضاهای مردم راهکار قانونی پیدا کنیم.

معاون استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی باید به دنبال قوانینی باشند که کار ارباب رجوع را در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل کنند نه این که به بهانه‌های واهی از انجام کارهای مردم سر باز زنند.

وی خطاب به مسوولین دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: مسوولان باید ارتباط خود با مردم را افزایش دهند و درهای اتاق‌هایشان همیشه به روی مردم باز باشد.

شبستری ادامه داد: مردم باید احساس کنند که مسوولانی از جنس خودشان دارند و می‌توانند مطالبات قانونی خود را از آنها بخواهند.

شبستری در پایان با بیان این که نظام جمهوری اسلامی بر اساس آموزه‌های دینی در جهت خدمت‌رسانی به مردم تلاش می‌کند، افزود: دولت تدبیر و امید با تلاش‌های خود به ویژه در عرصه دیپلماسی، امنیت و آرامش سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را در کشور حاکم کرده است.

جانشین بازرسی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور هم در این همایش گفت: استان آذربایجان شرقی در حوزه حقوق شهروندی از استان‌های برتر کشور است و در عمل به ماموریت‌ها و وظایف محوله از ستاد صیانت، همچون ستاره‌ای در آسمان ایران زمین می‌درخشد.

علی ملازاده ، گسترش فرهنگ عفاف و حجاب را یکی از مهم ترین دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و افزود: وزارت کشور پاسخگوی وضعیت حجاب و عفاف در ادارات و دستگاه ها نیست، بلکه هر دستگاهی باید در این زمینه نقش آفرین بوده و در عین حال، وزارت کشور بر این مهم نظارت دارد.

وی، اجرای بهتر قوانین را نیازمند  نیازمند آموزش همگانی به مردم دانست و ابراز کرد: با حمایت از حقوق شهروندی به دنبال افزایش رضایتمندی مراجعین و تحقق دولت الکترونیک هستیم که در این خصوص نیز توفیقاتی کسب شده است. تحقق دولت الکترونیک در کشور، رضایتمندی بیش از پیش مردم را در پی خواهد داشت.

ملازاده افزود: افزایش رضایت مندی مردم با کاهش تخلفات اداری دستگاه های اجرایی رابطه مستقیم دارد و متاسفانه برخی از مردم، از وضعیت تکریم ارباب رجوع راضی نیستند. باید هیات های رسیدگی به تخلفات برای افزایش رضایت مندی مردم و رعایت حقوق شهروندی بیش از پیش فعال شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار