کد خبر: ۱۴۶۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸ 17 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک گیلان: عضو کمیسیون عمران در گفت‎وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه برای رفع معضل آلودگی هوا دو راهکار کوتاه و بلندمدت مشخص شده است، گفت: براساس قانون برنامه چهارم توسعه خودروها باید تا پایان این برنامه استاندارد یورو 4 را کسب می‌کردند و بعد از آن به سمت دریافت استانداردهای بالاتر می‌رفتند، ولی متاسفانه هنوز حتی استاندارد یورو 2 در بحث سوخت و خودروها به طور کامل انجام نشده است.

نماینده مردم لنگرود تصریح کرد: 80 درصد آلودگی هوای تهران به دلیل استفاده از خودروهای شخصی است. این در حالیست که در قانون مشخص شده است که باید 75 درصد از جابه‌جایی‌های درون شهری برای کاهش آلودگی با حمل و نقل عمومی صورت پذیرد و تنها 25 درصد از جابه‌جایی‌ها با خودروهای شخصی باشد.

او با اشاره به عقب بودن 40 درصدی از اهداف مشخص شده برای کاهش آلودگی اظهارداشت: هم‌اکنون 55 درصد از جابه‌جایی‌ها به وسیله خودروهای شخصی و این به معنای افزایش آلودگی در شهر تهران است.

عضو فراکسیون محیط زیست در ادامه با اشاره به تردد  10 هزار تاکسی فرسوده پیکان در شهر تهران، بیان کرد: این تعداد خودروی فرسوده که میزان قابل توجهی گاز خطرناک تولید می‌کنند، باید هرچه سریعتر از ناوگان حمل و نقل خارج شوند. علاوه بر اینها بیش از 2000 مینی‌بوس بالای 30 سال در شهر فعالیت دارند و تا زمانی که این مشکل حل نشود داستان آلودگی هوای شهر تهران ادامه دارد.

لاهوتی کوهپایه بودن تهران را از دیگر دلایل آلودگی شهر تهران عنوان کرد و بیان داشت: قرار گرفتن تهران میان کوه‌ها باعث شده تا هوا چرخش لازم را نداشته باشد و آلودگی در سطح شهر باقی بماند.

عضو کمیسیون عمران یکی از دلایل آلودگی شهر تهران را اقدام اشتباه مجلس در خصوص زمان معاینه فنی دانست و گفت: تغییر زمان معاینه فنی خودرو از دو سال به 5 سال اشتباهی بود که مجلس به دنبال اصلاح آن است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار