رییس هیات جودوی گیلان گفت:
شهرام اسکندری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از محل تمرین جودوکاران آستارایی در باشگاه هلال احمر بندرآستارا افزود: رشته ورزشی جودو تنها ورزشی است که در تمامی دوره های المپیک در 14 وزن مشخص شده خود حضور داشته است.
کد خبر: ۱۴۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹ 16 March 2015
به گزارش تابناک گیلان، رییس هیات جودوی گیلان گفت: یک هزار و 200 رزمی کار گیلانی ساماندهی شده در شهرستان های مختلف این استان دوره آموزشی جودو می بینند.

شهرام اسکندری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از محل تمرین جودوکاران آستارایی در باشگاه هلال احمر بندرآستارا افزود: رشته ورزشی جودو تنها ورزشی است که در تمامی دوره های المپیک در 14 وزن مشخص شده خود حضور داشته است.

وی با اشاره به اینکه جودو بعد از بسکتبال به عنوان دومین ورزش دانشگاهی در سطح دنیا شناخته می شود ، اضافه کرد: پتانسیل های بالایی در رشته های رزمی در استان و کشور وجود دارد ولی باید تمام سعی خودمان را برای رشد ، اعتلا و شناساندن این ورزش در سطح ملی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه فعالیت ورزش جودو در سالیان اخیر در شهرستان های آستارا ، ماسال و رضوانشهر متوقف شده بود، اظهار کرد: با مشخص شدن محل تمرین برای 50 جودکار آستارایی این رشته رزمی در بندر آستارا احیا شد.

اسکندری ادامه داد: در شهرستان های ماسال و رضوانشهر نیز به سبب مربیان و ورزشکاران فعال در این رشته ورزشی، درصدد فراهم کردن امکانات سخت افزاری نظیر سالن هستیم.

وی در ادامه امکانات سخت افزاری رشته جودو را در نوع خود پرهزینه عنوان کرد و افزود: امروز با صرف هزینه ای بالغ بر 100 میلیون ریال سالن تمرین جودوی ورزشکاران آستارا صاحب تشک تاتامی شد.

رییس هیات جودوی گیلان با اشاره به اینکه در استان 10 تشک تاتامی خوب در سالن های ورزشی جودو وجود دارد ، اضافه کرد: ارتقای سطح کیفی این ورزش نیز از جمله دغدغه های هیات جودوی استان می باشد که در این راستا این هیات در سال جاری اقدام به برگزاری دوره مربیگری درجه دو و سه و نیز برگزاری آزمون دان یک تا چهار برای مربیان و ورزشکاران در شهرستان رشت کرد.

اسکندری گفت: در این دوره و آزمون 140 ورزشکار حضور داشتند.

وی در ادامه فیزیک بدنی ورزشکاران و وضعیت کلاس های آموزشی این رشته را در آستارا مطلوب ارزیابی کرد و افزود: این شهرستان یک بار در سال 1383 میزبان مسابقات جودوی استان بود که در صورت فراهم شدن شرایط لازم، در سال آتی مسابقات جودوی گیلان را برای دومین بار در آستارا برگزار می کنیم.

وی با تقدیر از همکاری صمیمانه رییس اداره ورزش و جوانان و نیز رییس هیات جودی آستارا گفت: در این شهرستان ، زمینه های پیشرفت این رشته ورزشی فراهم است.

در شهرستان 86 هزار نفری آستارا، چهار هزار و 400 ورزشکار در قالب 37 هیات ورزشی سازماندهی شده اند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار