رئیس بنیاد شهید خبر داد
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اهل سنت در سراسر کشور ۱۱ هزار شهید به انقلاب تقدیم کرده‌اند.
کد خبر: ۱۴۶۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳ 17 December 2015

به گزارش تابناک کردستان، حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی، صبح امروز، در یادواره 700 شهید اهل سنت شمال کشور اظهار کرد: از 11 هزار شهید اهل سنت کشور 550 شهید از استان گلستان هستند.

وی گفت: تعداد شهدای انقلاب اسلامی 2 هزار و 300 نفر است و دو هزار 300 جانباز قطع نخاع کشور نیز بیش از 30 سال روی ویلچر نشسته‌اند.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: این یادواره در سطح کشور، نمادی برای وحدت شیعه و سنی و مردم و مسئولان است.

وی گفت: امروز در هر مسیری که گام برمی‌داریم باید بدانیم به خاطر فداکاری شهدا است.

شهیدی افزود: در بین مردم مسلمان برخی واژه‌ها مانند شهید به دلیل مفهوم عمیق و اهداف والایی که پشت این واژه‌ها نهفته است قداست دارد.

وی تأکید کرد: شهدا برای عزت کشور، دین و قرآن جان خود را فدا کردند، شهدا درجه و مقام بالایی در درگاه خداوند دارند و بنا بر تأکید قرآن کریم رستگار می‌شوند.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به امنیت کشور گفت: امنیت کشور ما در شرایط بحرانی خاورمیانه حاصل فداکاری شهدا است و هرچه برای ماندگاری یاد شهدا گام برداریم در برابر ایثارگری آن‌ها کم است.

وی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت به‌جامانده از شهدا باید در جامعه نهادینه‌شده و به نسل جدید هم منتقل شود، نسل امروز همانند نسل انقلاب گوش‌به‌فرمان رهبری هستند.

شهیدی خاطرنشان کرد: موفقیت‌های کشور در عرصه‌های مختلف و به‌ویژه عرصه بین‌المللی را مدیون خون شهدا هستیم.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار