نایب رئیس خانه شعر و ادب همدان با بیان اینکه انجمن‌های ادبی به محافلی برای شعرخوانی و گپ‌و‌گفت تبدیل شده‌اند، گفت: نقد و بررسی آثار، حلقه مفقوده انجمن‌های ادبی در همدان است.
کد خبر: ۱۴۶۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳ 18 December 2015

نایب رئیس خانه شعر و ادب همدان با بیان اینکه انجمن‌های ادبی به محافلی برای شعرخوانی و گپ‌و‌گفت تبدیل شده‌اند، گفت: نقد و بررسی آثار، حلقه مفقوده انجمن‌های ادبی در همدان است.

به گزارش تسنیم ؛ محمد کلافچی با بیان اینکه 34 انجمن ادبی در سطح استان همدان فعالیت دارند، اظهار داشت: خانه شعر و ادب نهادی است که بر تمام انجمن‌های ادبی شامل شعر و داستان نظارت دارد که 12 انجمن در شهر همدان به ثبت رسیده‌اند.

کلافچی بیان کرد: انجمن‌های ادبی همدان بیشتر برنامه‌های خود را در محل مجتمع فرهنگی- هنری آوینی برگزار می‌کنند و عمده برنامه‌های در حال اجرا در راستای ارتقای کیفی انجمن‌های ادبی داستان است.

وی با بیان اینکه اگر انجمن جدیدالتأسیسی بخواهد تشکیل شود باید از کانال خانه شعر و ادب بگذرد، عنوان کرد: در خانه اساسنامه و اهداف تنظیم شده آن انجمن را بررسی و در صورت تایید صلاحیت با تشکیل آن موافقت می‌کنیم.

کلافچی تصریح کرد: در خانه شعر و ادب به انجمن‌های داخل شهر و یا شهرستان‌ها سرکشی و در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار می‌گیریم و در صورت توان برای رفع آن مشکل اقدام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سرکشی و دیدار با پیشکسوتان این عرصه در مناطق مختلف استان از برنامه‌های خانه شعر و ادب است، گفت: در این راستا با تهیه لوح تقدیر و اهدای کتابی از پیشکسوتان تجلیل می‌کنیم و در این برنامه از احمد خوانساری، استاد ابوالقاسمی از اسدآباد، غلامرضا بهاری از بهار و غیره دلجویی شده است.

نایب رئیس خانه شعر و ادب همدان با اشاره به نحوه حمایت‌های ارشاد همدان از خانه شعر و ادب و انجمن‌ها اظهار داشت: اگر این حمایت را به دو بخش معنوی و مادی تقسیم کنیم در بخش معنوی ارشاد از انجمن‌ها دریغی نداشته ولی در بخش مادی به طور قطع نمی‌توان با اعطای سالانه 200 هزار تومان به انجمن‌ها کاری از پیش برد.

وی با اشاره به مشکلات کنونی که در انجمن‌های ادبی حاکم شده، بیان کرد: بیشتر از این که انجمن‌ها ادبی باشند به محافلی برای شعرخوانی و گپ‌و‌گفت افراد شرکت‌کننده تبدیل شده‌اند.

کلافچی با بیان اینکه نقد و بررسی آثار ادبی حلقه مفقوده بیشتر انجمن‌های ادبی استان است، تصریح کرد: برخی دوست ندارند اشعارشان مورد نقد و بررسی قرار گیرد و در اکثر انجمن‌ها نیز به سبب وجود این مشکل ملاحظه‌کاری هست که این به ظرفیت پایین افراد برمی‌گردد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار