تابناک: در ارتباط با بیماری آنفلوآنزا بستری‌هایی داشتیم ولی فوتی که ناشی از آنفولانزا باشد در استان نداشتیم و همه موارد تحت کنترل و مراقبت است
کد خبر: ۱۴۶۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵ 18 December 2015

به گزارش تابناک اصفهان، آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از وضعیت بیماری آنفلوآنزا در اصفهان، ثبت نام کاندیداهای مجلس خبرگان در اصفهان، تعیین تکلیف جاده مرگ در اصفهان و دیگر اخبار حوزه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی از مهم‌ترین رویدادهای این هفته در اصفهان بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، درباره اقدامات استان برای مهار آنفولانزا تصریح کرد: ما از استان‌هایی هستیم که کمترین آسیب را در این قسمت داشتیم البته به همت مردم که رعایت کردند چون پیشگیری در این مسئله شرط اول است.

وی افزود: ما در این بخش بستری‌هایی داشتیم ولی فوتی که ناشی از آنفولانزا باشد در استان نداشتیم و همه موارد تحت کنترل و مراقبت است؛ هم واکسن و هم دارو به اندازه کافی موجود بوده و روز به روز تعداد مبتلایان در حال کاهش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: در واقع آنفلوآنزای این فصل را پشت سر گذاشتیم و اکنون در حال آمادگی برای مقابله با موج دوم آنفلوآنزا در اسفندماه هستیم اما در هر حالت مردم با شست و شوی دست‌ها و رعایت نکات بهداشتی مانند استفاده از ماسک در مجامع عمومی تا حد زیادی می‌توانند از بروز این بیماری جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه در صورت رعایت نکات بهداشتی این بیماری قابل کنترل است، خاطرنشان کرد: بقیه مواردی هم که داشتیم سرماخوردگی گزارش شده و آنفلوآنزا نبوده است.

کابوس جاده مرگ تمام می شود؟

حجت‌الله غلامی با اشاره به حادثه تصادف صورت گرفته در محور کاشان به برزک معروف به جاده مرگ اصفهان با بیان اینکه از تصادفات و حادثه شب گذشته صورت گرفته در این محور متأسف هستیم، اظهار داشت: این محور یکی از محورهایی است که حدود یک ماه پیش نیز تصادف ناگواری را در آن شاهد بودیم.

وی افزود: طول مسیر این محور حدود 62 کیلومتر بوده و اگرچه 10 کیلومتر از مسیر 2 بانده اجرا شده اما بقیه مسیر جزو اولویت‌های نخست پروژه‌های استان نبوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان بیان کرد: با این حال، آنچه در دستور کار ما بوده، این است که نقاط پرتصادف کل محورهای استان شناسایی شده و این نقاط را رفع کنیم و تا کنون 175 مورد از این نقاط شناسایی شده‌اند.

اصفهان شهر خلاق صنایع دستی شد

هچنین فریدون اللهیاری با بیان اینکه اصفهان به شبکه بین‌المللی شهرهای خلاق جهان پیوست، بیان کرد: پرونده شهر اصفهان به عنوان شهر خلاق در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از سال 92 توسط سازمان میراث فرهنگی مطرح شد.

وی افزود: پس از موافقت مقامات استان، با همکاری معاونت امور هماهنگی و بین‌الملل شهرداری اصفهان هیئتی کارشناسی به مدیریت جهاد دانشگاهی استان همراه با حضور فعال کارشناسان صنایع دستی استان تشکیل و این پرونده پس از تدوین به سازمان یونسکو ارسال شد.

مدیر‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان بیان کرد: این پرونده در سازمان یونسکو بررسی و اصفهان به عنوان شهر خلاق صنایع دستی و هنرهای سنتی انتخاب شد.

میزان خطای داوری مسابقات قرآنی «مدهامتان» به کمترین حد رسید

حبیب‌رضا ارزانی در آیین اختتامیه دهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان اظهار کرد: افتخار پیدا کردیم میزبان 300 نفر از شرکت‌کنندگان از 31 استان کشور باشیم.

وی افزود: شرکت‌کنندگان در این دوره در پنج رشته حفظ، قرائت، ترتیل، تفسیر و اذان به رقابت پرداختند و خوشبختانه داوری به شکل الکترونیکی انجام شد و خطا به کمترین حد رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: در این دوره برای نخستین‌بار خواهران در دو رشته حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن در مسابقات حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه حدود یک‌هزار و 700 کانون فرهنگی هنری مساجد در اصفهان وجود دارد، عنوان کرد: امیدواریم این مسابقات در سطوح بین‌المللی برگزار شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
یکی ازاقوام ما هفته گذشته توبیمارستان صدوقی براثرآنفولانزا درگذشت
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
یکی ازاقوام ما هفته گذشته توبیمارستان صدوقی براثرآنفولانزا درگذشت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار