کد خبر: ۱۴۷۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۴ 19 December 2015

«روزنامه جوان» در گزارشی با عنوان «خودزنی زنگنه برای کاهش قیمت نفت!» به کاهش وحشتناک قیمت نفت خام در بازارهای جهانی واکنش داده است.

به گزارش تابناک یزد، این روزنامه در بخشی از این گزارش می نویسد: « استراتژي وزارت نفت براي بازپس‌گيري سهم خود از بازار نفت بر خلاف عرف رايج مبتني بر «تهديد» بود؛ وزير نفت طي دو سال گذشته در نشست‌هاي خبري، در مصاحبه‌هاي پيش از اجلاس‌هاي اوپك، در سخنراني‌ها و... از ورود بي‌محاباي نفت ايران سخن گفت و به نوعي كشورهاي نفتي را تهديد كرد كه ايران با يك ميليون ظرفيت توليد ديگر به بازارها يورش مي‌برد.

مديران زنگنه هم بدون اندكي تأمل در اين بازي اشتباه غرق شده و به افزايش 72 ساعته توليد نفت ايران به ميزان يك ميليون بشكه اشاره مي‌كردند. همين موضوع كافي بود تا كشورهايي نظير عربستان، عراق، روسيه و... به شدت به توليد خود بيفزايند و بيش از 3 ميليون بشكه عرضه بيش از تقاضا در بازار شكل بگيرد. سبقت عرضه بر تقاضا باعث شد تا قيمت‌ها سقوط كند كه قطعاً يكي از عوامل آن ايران است؛ ايراني كه نه با افزايش صادرات نفت خود بلكه با «ادعاي» آن يكي از بازيگران اصلي اين وضعيت نام گرفت.

وزير نفت حتي پا را فراتر گذاشت و گفت اگر قيمت نفت به 20 دلار هم كاهش پيدا كند براي ايران مهم نيست و كشور فقط سهم خود را مي‌خواهد فارغ از اينكه براي بازپس‌گيري سهميه بايد با چراغ خاموش و با ظرفيت عملياتي به ميان آمد و نه با پاس دادن ظرفيت عملياتي به آينده! چنين وضعيتي كشورهاي دوست و دشمن نفتي را بر آن داشت تا با تمام توان توليد كنند و بازارها را تسخير و كار را براي ايران سخت كنند.»


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار