برادر جوان رحمان ولی یکی از 10 مرد افغان بود که شبه‌نظامیان داعش او را مجبور کردند تا روی چاله‌های انفجاری که در زمین روستایی در شرق ولایت ننگرهار حفر شده بودند، زانو بزند. تروریست‌های داعش پس از کارگزاری چاشنی‌های انفجاری از قربانیان دور می‌شوند و پس از چند دقیقه آنها را منفجر می‌کنند.
کد خبر: ۱۴۷۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶ 19 December 2015
برادر جوان رحمان ولی یکی از 10 مرد افغان بود که شبه‌نظامیان داعش او را مجبور کردند تا روی چاله‌های انفجاری که در زمین روستایی در شرق ولایت ننگرهار حفر شده بودند، زانو بزند. تروریست‌های داعش پس از کارگزاری چاشنی‌های انفجاری از قربانیان دور می‌شوند و پس از چند دقیقه آنها را منفجر می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کشتار ماه اوت که از سوی داعش در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، همانند دیگر وحشی‌گری‌های داعش در خاورمیانه بیانگر آن است که چطور داعش در حال ترویج روش‌های خاص ظالمانه خود است؛ آن هم در بحبوحه توسعه رد پای خود در افغانستان.

رحمان ولی 44 ساله از طریق این ویدیو بود که از سرنوشت برادرش رحمان گل مطلع شد. او در منطقه دورافتاده شینور در مرز با پاکستان امام جماعت مسجد بود و چندین هفته پیش از آن به همراه همسر و شش فرزندش به گروگان گرفته شد اما همراهان وی به سرعت آزاد شدند.

رحمان ولی پس از مرگ برادرش به همراه خانواده به جلال‌آباد، مرکز ولایت ننگرهار گریخت و همانند هزاران تن دیگر که روستاهایشان را که محل نزاع طالبان و وابسته‌های داعش در افغانستان شده بود، ترک کرد. گزارش‌ها از حضور داعش در افغانستان اولین بار اوایل امسال در استان هلمند در جنوب افغانستان منتشر شد. گمان می‌رود که اعضایی مرتبط با رهبری داعش در سوریه در جریان یک حمله پهپادی آمریکا در ماه فوریه کشته شدند.

در تابستان هم افراطگرایان که با داعش اعلام همبستگی کردند، در درگیری‌های مرزی، طالبان را در ننگرهار به چالش کشیدند. به گفته ژنرال جان کمپبل، فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان، پس از آن چهار منطقه به کنترل اعضای داعش درآمد.

کمپبل در مصاحبه‌ای گفت، وفادران به داعش در افغانستان هم‌اکنون تلاش می‌کنند تا ارتباط خود را با خلافت خودخوانده داعش تحکیم کنند. وی افزود: گمان می‌کنم داعش واقعا تلاش دارد تا پایگاهی در ننگرهار ایجاد کند و جلال‌آباد را به عنوان پایگاه "ولایت خراسان" در نظر دارد.

بسیاری از ساکنان گریخته از مناطق ننگرها می‌گویند که "سلطه وحشت" داعش شامل اخاذی، اخراج، بازداشت‌های خودسرانه و ازدواج اجباری برای دختران جوان می‌شود. به گفته ساکنان، سر بریدن و کشتارها با بمب‌های مدفون شده و ارسال آنها در شبکه‌های اجتماعی با هدف ترساندن مردم است. برخی از این ساکنان از ترس جان خود و خانواده‌اشان نمی‌خواستند که هویت‌شان فاش شود.

شاخه داعش در افغانستان به تقلید از داعش در عراق و سوریه، یک ایستگاه رادیویی در ننگرهار ایجاد کردند که برای جذب جوانان شاکی از کمبود شغل و نرخ بالای بیکاری تلاش می‌کند. در همین حال نیروهای دولتی افغانستان که مشغول نبرد با طالبان در مناطق دیگر هستند، اجازه داده‌اند که این دو گروه شبه‌نظامی تا رسیدن به نتیجه‌ای مشخص با یکدیگر بجنگند. گرچه تعداد اعضای شاخه داعش در افغانستان نسبت به طالبان ناچیز است اما بسیاری معتقدند که آنها تهدیدی جدی علیه این کشور ناآرام هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار