رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: تغییرات مثبتی در سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن امسال ایجاد شد.
کد خبر: ۱۴۸۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸ 20 December 2015
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: تغییرات مثبتی در سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن امسال ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی پیش از ظهر امروز در حاشیه مسابقات سراسری قرآن کریم در کرمانشاه اظهار کرد: طبق ارزیابی‌ صورت گرفته و نظر کارشناسان با رصد چند دهه گذشته مراسم افتتاحیه مسابقات امسال یکی از ویژه‌ترین مراسم‌ها بود.

وی باضافه کرد: مراسم افتتاحیه در بحث محتوا و جذابیت‌های بصری و همچنین نظم و شکوه در نوع خود یکی از بی‌نظیرترین و باشکوه‌ترین مسابقات بود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: همان‌طور که در ستاد بزرگداشت قاریان مهاجر‌ الی‌الله پیش‌‌بینی شده بود، موضوع یادبود به‌ صورت پررنگی بر مراسم افتتاحیه سایه افکند.

حسینی ادامه داد: مسابقات این دوره در سه بخش و دو سطح برگزار می‌شود که سه بخش اول از روز گذشته آغاز شده است و تا 30 آذرماه ادامه دارد و فردا نیز حافظان 20 جزء رقابت خود را ادامه می‌دهند.

وی حضور کارشناس در کنار مجری را از دیگر اتفاقات ممتاز این دوره از مسابقات برشمرد و گفت: این کار جذابیت فضای مسابقات را دوچندان کرده است و به نوعی شرکت‌کنندگان و حضار با بسته آموزشی مواجه هستند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: برگزاری محافل انس با قرآن و کارگاه‌های آموزشی نیز با تغییراتی همراه بود.

حسینی یادآور شد: در دوره‌های گذشته در برگزاری محافل تنها بر اعزام قاریان برجسته تأکید می‌شد، اما امسال از حضور کارشناسان برجسته قرآنی نیز بهره‌مند می‌شوند و اساتید برجسته‌ای نیز در کارگاه‌ها حضور دارند.

وی با اشاره به تغییرات داوری در این دوره از مسابقات گفت: امیدواریم این تغییرات منجر به اجرای عدالت بیشتر باشد و در این دوره داوران هیچ تصویری از شرکت‌کنندگان نمی‌بینند.‌

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه سطح‌بندی مسابقات این دوره را یادآور شد و افزود: با این کار آرامش بیشتر بر شرکت کنندگان هنگام حضور در جایگاه برقرار است.

حسینی برگزاری الکترونیکی مسابقات معارف را از دیگر تغییرات مثبت سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم عنوان کرد و ادامه داد: آزمون معارف در گذشته به صورت کتبی برگزار می‌شد.

وی در مورد احتمال میزبانی استان کرمانشاه در مسابقات بین‌المللی طی سال‌های آینده نیز گفت: کرمانشاه با توجه به اینکه در زمینه موقوفات رتبه اول را در کشور دارد با تکمیل زیرساخت‌ها فضای خوبی را در آینده برای میزبانی‌های این‌چنینی خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار